Σενάρια ακύρωσης του Ναυστάθμου του Παγασητικού;

Ανασταλτικός παράγοντας όπως επικαλούνται δημοσιεύματα, είναι το κόστος

Μετά τα εξοπλιστικά του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, σύμφωνα με δημοσιεύματα ιστοσελίδων για θέματα άμυνας, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας ακυρώνει και τον Ναύσταθμο του Παγασητικού, που έχει προγραμματιστεί για την περιοχή του Αλμυρού.
Όπως αναφέρει το defencereview.gr, ο Ναύσταθμος Παγασητικού με σκοπό τον μόνιμο ελλιμενισμό των αρματαγωγών του Πολεμικού Ναυτικού υπήρξε μια πρωτοβουλία της ηγεσίας του ΓΕΕΘΑ. Ένα σχέδιο το οποίο από επιχειρησιακής, τακτικής και οικονομικής σκοπιάς είναι απολύτως λανθασμένο. Ανασταλτικός παράγοντας είναι το κόστος το οποίο ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Από πλευράς του Υπουργού Εθνικής Άμυνας (ΥΕΘΑ) Νίκου Δένδια, εκφράστηκαν επιφυλάξεις αναφορικά με τα μεγαλεπήβολα σχέδια υποδομών κυρίως σε ότι αφορά τον Ναύσταθμο Παγασητικού.
Σημειώνεται πως έχουν ήδη λάβει χώρα έργα και έχουν δημιουργηθεί υποδομές ώστε στο Ναυτικό Οχυρό «ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ» στον Σκαραμαγκά να μπορεί να φιλοξενηθεί ικανή δύναμη Πεζοναυτών. Προβλέπονταν άλλωστε επί Αρχηγίας ΓΕΣ Αλκιβιάδη Στεφανή, η 32η Ταξιαρχία να εδρεύει στις εγκαταστάσεις του ΚΕΤΘ. Καθαρά για συντεχνιακούς λόγους δεν προχώρησε δεδομένου πως οι Πεζοναύτες θα ήταν εγγύτερα του Στόλου και κυρίως με άμεση πρόσβαση σε επίτακτα πλοία λόγω του λιμανιού Πειραιά.
Ο ιστότοπος αναφέρει ενδεικτικώς, ότι οι πολλαπλοί κίνδυνοι που ελλοχεύουν της εξόδου των αρματαγωγών από το στενό του Παγασητικού κόλπου. Αντίστοιχη είναι και η απειλή βεβαίως από το Στενό Κέας και Στενό Καφηρέα με ειδοποιό διαφορά πως υπάρχουν πολλά περισσότερα εναλλακτικά θαλάσσια δρομολόγια και περάσματα στην ευρύτερη περιοχή των νήσων Κυκλάδων τόσο προς τα Δωδεκάνησα όσο και το Κεντρικό Ανατολικό Αιγαίο.
Στη περίπτωση που τελικώς ευδοκιμήσει το σενάριο που θέλει τον ελλιμενισμό των αρματαγωγών στον Βόλο απαιτείται της τελικής εξόδου των αρματαγωγών να διασφαλιστεί η προστασία αυτών με παρουσία συνοδών πλοίων όπως φρεγατών και ΤΠΚ που εξασφαλίζουν αντιαεροπορική, ανθυποβρυχιακή και προστασία απειλών επιφανείας. Πρακτικώς αυτό μεταφράζεται σε επιπρόσθετο χρόνο ώστε να πλεύσουν οι μονάδες κρούσης του ΠΝ εγγύς του Παγασητικού κόλπου και να διασφαλίσουν την ασφάλεια πλου των αρματαγωγών. Ένα ακόμη μειονέκτημα της έδρας των αρματαγωγών στον Βόλο είναι η μεγάλη απόσταση (άρα επιπρόσθετος χρόνος) που καλούνται να διανύσουν από τον Βόλο προς το κεντρικό και νοτιοανατολικό Αιγαίο της νησιωτικής περιοχής των Δωδεκανήσων.
Είναι επίσης ευρέως γνωστό πως εκτός του Ναυστάθμου Παγασητικού προωθούνταν και η προμήθεια των πανάκριβων αμφίβιων οχημάτων AAV-7 ύψους 300εκατομμυρίων, η οποία επίσης κόπηκε από τον ΥΕΘΑ Νίκο Δένδια. Απολύτως λογική ενέργεια από τον ΥΕΘΑ δεδομένου πως τα αμφίβια οχήματα εφόδου για τη 32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών δεν αποτελούν τη πρώτη προτεραιότητα του Στρατού Ξηράς. Στόχος της πολιτικής ηγεσίας τόσο από τη περίπτωση των AAV-7 όσο και του Ναυστάθμου Παγασητικού να εξοικονομηθεί ένα κονδύλι της τάξης των 400 – 450 εκατομμυρίων ευρώ», καταλήγει η ανάρτηση του defencereview.gr.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.