Η σοβαρή οικονομική στενότητα των Ελλήνων, που έχει αποτέλεσμα ένας στους δύο να μην μπορέσει να πάει φέτος διακοπές, πλήττει τουριστικά τη χερσαία Μαγνησία, η οποία στηρίζεται σε ποσοστό άνω του 60% στον Έλληνα επισκέπτη. Ωστόσο, τα καλά νέα έρχονται για το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου, που από το 2026 θα υποδεχτεί μια νέα πτήση από την Πολωνία, με σύνδεση μια φορά την εβδομάδα.
Τα παραπάνω ανέφερε ο Νίκος Σαρούκος προϊστάμενος ελέγχων και ανάπτυξης της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού Θεσσαλίας, μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Δημήτρη Καρεκλίδη, τονίζοντας ότι πριν δύο χρόνια είχε γράψει ότι όπως πάμε, θα δημιουργήσουμε ένα τουριστικό προϊόν, το οποίο πολύ σύντομα θα αρχίσει να έχει κάποια σημάδια έντονης κόπωσης και όντως αυτό αρχίζουμε και το βλέπουμε.
Αναφορικά με το «μούδιασμα» που επικρατεί στον τουρισμό της Μαγνησίας, ο κ. Σαρούκος είπε ότι Πανελλαδικά προορισμοί που διαμορφώνουν το τουριστικό προϊόν, όπως Μύκονος και Σαντορίνη, έχουν πτώση, κάτι που έχει αρνητικό απόηχο. Υπάρχουν όμως περιοχές όπως τα Δωδεκάνησα, που παρουσιάζουν άνοδο. Κατά μέσο όρο στην επικράτεια, υπάρχει ελαφρά άνοδος, η οποία όμως δεν ακολουθείται από τη δαπάνη.
Η χερσαία Μαγνησία, περιοχή που σε ποσοστό πάνω από το 70% επιμένει να μην έχει αναπτύξει την εξωστρέφεια που πρέπει και να στηρίζεται στον Έλληνα επισκέπτη, που είναι κοινό, που «αιμορραγεί» από την ακρίβεια, επισήμανε.
Σύμφωνα με τον κ. Σαρούκο, ένα ποσοστό που πριν μερικές εβδομάδες ήταν περίπου 48%, τώρα ξεπερνάει το 50%, δυσκολεύεται και δεν θα πραγματοποιήσει καμία τουριστική δραστηριότητα φέτος το καλοκαίρι, κάτι που έχει μια άλλη ανάγνωση, όταν είσαι ακριβώς στη μέση, ανάμεσα σε δύο μητροπολιτικά κέντρα 4,5 και 1,5 εκατομμυρίων κατοίκων, που υπάρχει οδική πρόσβαση. Άρα εδώ υπάρχει σοβαρά οικονομική στενότητα, ανέφερε ο προϊστάμενος ελέγχων και ανάπτυξης της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού.
Με καθυστέρηση το Thessaly pass
Όσον αφορά στο Thessaly pass προ ημερών, είπε ότι ανακοινώθηκε στην καρδιά του καλοκαιριού, όταν οι περισσότεροι έχουν κάνει τον προγραμματισμό τους για τις καλοκαιρινές άδειες, συνεπώς είναι μεν καλοδεχούμενο, αλλά καθυστερημένο.
«Βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή με δύο συστατικά, τα οποία μένει να δούμε πως ακριβώς θα ανατραπούν στις επόμενες πέντε εβδομάδες, ωστόσο αν βασιζόμαστε σε ένα τουριστικό προϊόν που θα λειτουργεί κατά κόρον τον Αύγουστο, λίγο τον Ιούλιο και τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου, κάτι δεν κάνουμε καλά», επισήμανε ο κ. Σαρούκος.
Ο υπηρεσιακός παράγοντας του τουρισμού, είπε ότι πριν δύο χρόνια είχε γράψει ότι όπως πάμε, θα δημιουργήσουμε ένα τουριστικό προϊόν, το οποίο πολύ σύντομα θα αρχίσει να έχει κάποια σημάδια έντονης κόπωσης και όντως αυτό αρχίζουμε και το βλέπουμε.
Χάθηκαν σημαντικές πτήσεις από την Ευρώπη
Σε σχέση με το αεροδρόμιο και την αύξηση στις αφίξεις, ο κ. Σαρούκος ανέφερε ότι οφείλονται στην επιστροφή μιας και μόνο εταιρίας χαμηλού κόστους, που μας επισκέπτεται από το Βέλγιο δύο φορές την εβδομάδα.
Ο ίδιος είπε ότι θα πρέπει να βάλουμε τα πράγματα σε μια ορθολογική ζυγαριά. Το αεροδρόμιο έχει χάσει πτήσεις από τη Βιέννη, οι οποίες μεταφέρθηκαν στη Λήμνο, έχασε πτήσεις από τη Γερμανία, που μεταφέρθηκαν στη Ζάκυνθο, έχει χάσει από το Λονδίνο που έρχονται στη Σκιάθο.
Όσον αφορά σε όσα αναπαράγονται τα τελευταία χρόνια για τα ποσοστά πληρότητας των πτήσεων από και προς Ηράκλειο, τόνισε ότι όταν συνδέονται δύο μητροπολιτικά κέντρα περίπου 300.000 κατοίκων, με ένα αεροσκάφος 48 θέσεων, που είναι το μικρότερο και γηραιότερο του στόλου της συγκεκριμένης εταιρίας, για δύο φορές την εβδομάδα, για λίγο πάνω από τρεις μήνες, λογικό είναι να υπάρχουν υψηλές πληρότητες.
Ο κ. Σαρούκος έχει προτείνει από το 2020, να ενταχθεί το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου σε ένα δίκτυο άγονων γραμμών εσωτερικού.
Σε σχέση με τις αεροπορικές εταιρίες του εξωτερικού, ανέφερε ότι όταν γίνονται επαφές με αεροπορικές εταιρίες, έπρεπε να γίνονται επαφές όχι μόνο με νέες, που θέλουμε να προσελκύσουμε, αλλά και με αυτές που χάθηκαν, όπως η Austrian, για ποιο λόγο έφυγε, τι θα την κάνει να επιστρέψει από το 2027 και τι μπορούμε να συνεισφέρουμε. «Εξ όσων ξέρω δεν έχει γίνει καμία επαφή με καμία εταιρία που αποχώρησε από το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου», τόνισε ο υπηρεσιακός παράγοντας του εξωτερικού.
Νέα σύνδεση με την Πολωνία το 2026
Ο κ. Σαρούκος αποκάλυψε ότι από το 2026 θα έχουμε μια αεροπορική σύνδεση με μια φίλη και σύμμαχο χώρα από την Ανατολική Ευρώπη, που είναι η Πολωνία, με μια εβδομαδιαία πτήση, η οποία ξεκίνησε κατ’ αρχήν από τον επιχειρηματικό κόσμο της Λάρισας, ενώ συνέβαλε σε μικρό ποσοστό η Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Θεσσαλίας, με υποδείξεις τεχνογνωσίας.
«Αυτό δείχνει τις προοπτικές ενός αεροδρομίου, το οποίο έχει κατασκευαστεί για να εξυπηρετεί πάνω από ένα εκατομμύριο επιβάτες ετησίως και έχει πολύ χώρο ακόμη για πολλές πτήσεις και μάλιστα με χαμηλά τέλη προσέγγισης και επίγειας εξυπηρέτησης, που είναι ένα επιπλέον κίνητρο», τόνισε ο υπηρεσιακός παράγοντας.
Αναφερόμενος τέλος στην μη πρόσκλησή του σε σύσκεψη που έγινε στην Π.Ε. Μαγνησίας για την κρουαζιέρα, ο προϊστάμενος ελέγχων και ανάπτυξης της υπηρεσίας, τόνισε ότι μπορούμε όλοι μαζί να κάνουμε κάτι καλύτερο. Όπως είπε δεν αμφισβητεί καθόλου την θεσμοθέτηση και την ακεραιότητα της διοργανώτριας αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας και Σποράδων κ. Παπαδημητρίου και ζήτησε την επόμενη φορά να συμμετέχουμε όλοι μαζί.
«Σε τέτοιες κρίσιμες συναντήσεις, η παρουσία της Διεύθυνσης Θεσσαλίας του υπουργείου Τουρισμού, κάτι παραπάνω πάντα έχει να προσφέρει σε γνώση, σε υπόβαθρο και σε θεωρητική – πρακτική εμπειρία», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης Ντίνος Στεργιόπουλος































