Ξαφνικός “θάνατος” για τις κοινωνικές επιστήμες και τα εικαστικά

Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών για τις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα

Ως ξαφνικό “θάνατο” χαρακτήρισαν οι εκπαιδευτικοί την απρόσμενη απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε αλλαγές του ωρολογίου προγράμματος στα Γυμνάσια και Λύκεια, εξοβελίζοντας, όπως τόνισαν, τις κοινωνικές επιστήμες, τις ξένες γλώσσες, την οικιακή οικονομία αλλά και τα εικαστικά από τις ζωές των μαθητών. Εκπαιδευτικοί των θιγόμενων ειδικοτήτων και συνδικαλιστές της ΕΛΜΕ βρέθηκαν σήμερα στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τις νέες αποφάσεις, που βάζουν τέλος σε συγκεκριμένα μαθήματα, αφήνοντας ουσιαστικά στην ανεργία και δεκάδες εκπαιδευτικούς της περιοχής.

Την εναντίωσή τους στην υποβάθμιση και τον εξοβελισμό συγκεκριμένων ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έδειξαν σήμερα οι εκπαιδευτικοί στην παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν με την πρόεδρο της ΕΛΜΕ Μαγνησίας κ. Μαρία Γιαννουλή να επισημαίνει πως “Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα χωρίς καμία παιδαγωγική κι επιστημονική τεκμηρίωση μειώνει δραστικά ώρες διδασκαλίας ορισμένων ειδικοτήτων κι από κάποιες άλλες τις καταργεί”.
Ειδικότερα, το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας στο Γυμνάσιο μειώνεται δραστικότατα. Στα Γενικά Λύκεια , σύμφωνα με την ίδια, υπάρχει κατάργηση της καλλιτεχνικής παιδείας, δηλαδή των καλλιτεχνικών μαθημάτων, που διδάσκονταν στην Α και Γ Λυκείου -στη Γ ήταν και πανελλαδικώς εξεταζόμενο- ενώ υφίσταται και απουσία της ξένης γλώσσας. Επιπλέον, οι κλάδοι των οικονομολόγων και των κοινωνιολόγων ουσιαστικά οδηγούνται στην κατάργησή τους με την δραστική μείωση των ωρών διδασκαλίας των σχετιζόμενων μαθημάτων.
“Ζητάμε να γίνει ουσιαστικός διάλογος της ΟΛΜΕ με το Υπουργείο. Να αφήσουμε στην άκρη αποσπασματικές παρεμβάσεις με τα ωρολόγια προγράμματα, να τα δούμε εν συνόλω και να καταλήξουμε ότι όλα τα μαθήματα έχουν χώρο στο σχολείο”, τόνισε χαρακτηριστικά η κ. Γιαννουλή.
Από την πλευρά της η κ. Διαλεχτή Τσιτούμη, γραμματέας της ΕΛΜΕ Μαγνησίας χαρακτήρισε αναχρονιστικό τον νέο νόμο απέναντι στην μόρφωση των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
“Δεν μιλάμε για προσθαφαιρέσεις ωρών, μιλάμε για ξαφνικό θάνατο κοινωνικών επιστημών και εικαστικών, τουλάχιστον στο Λύκειο , με άμεση συνέπεια την ίδια την καλλιέργεια, την κοινωνικοπολιτική καλλιέργεια των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων που θα μείνουν χωρίς αντικείμενο. Δεν μετρά η λογιστική διαχείριση, αλλά πως διαμορφώνω προσωπικότητες ικανές για να διεκδικούν, άρα το Υπουργείο δεν θέλει μία τέτοια εξέλιξη των νέων ανθρώπων”, είπε χαρακτηριστικά η ίδια.

Σταμάτης Λάσκος: “Δεν υπάρχει πλέον η λέξη τέχνη στο Λύκειο”

Παρών στη διαμαρτυρία και ο γνωστός καλλιτέχνης και αναπληρωτής καθηγητής καλλιτεχνικών Σταμάτης Λάσκος, ο οποίος τόνισε πως με τις αλλαγές που γίνονται, η λέξη “τέχνη” δεν υπάρχει στο Λύκειο.
“Ζητούμε τη εισαγωγή της τέχνης στο λύκειο, γιατί δημιουργήθηκε ένα θέμα με fake news αν “έφυγαν” ή όχι από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η αλήθεια που κρύβεται από πίσω είναι ότι δεν υπάρχει πλέον η λέξη τέχνη στο Λύκειο και μιλώ για την Α Λυκείου, όπου “έφυγε” η καλλιτεχνική παιδεία και “φεύγουν” μαθήματα ζωγραφικής και μουσικής κι από την Γ΄ λυκείου “φεύγουν” τα μαθήματα ελευθέρου, γραμμικού σχεδίου και ιστορία τέχνης, τα οποία είναι εξεταζόμενα κι έτσι αναγκάζονται οι μαθητές να παρακολουθούν ιδιωτικά μαθήματα”, ανέφερε και συμπλήρωσε πως η ζήτηση για τα εν λόγω μαθήματα ήταν τεράστια από τα παιδιά, παρά τις δηλώσεις της κ. Κεραμέως.

Αχιλλέας Ζάζος: “Απαράδεκτο να βγαίνει από το σχολείο η τέχνη”

Ως απαράδεκτο χαρακτήρισε τον εξοβελισμό των εικαστικών από τα σχολεία ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός εικαστικών κ. Αχιλλέας Ζάζος λέγοντας χαρακτηριστικά πως “Στον παρονομαστή έχουμε ελληνικό πολιτισμό ίσον τέχνη. Είναι απαράδεκτο να βγαίνει στην Ελλάδα η τέχνη από το σχολείο”.

Κωνσταντία Τσακίρη: “Εδώ και τέσσερα χρόνια το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας μειώνεται”

31 χρόνια εκπαιδευτικός είναι η κ. Κωνσταντία Τσακίρη με ειδικότητα στην Οικιακή Οικονομία, μάθημα το οποίο τώρα μειώνεται δραματικά ως προς τις ώρες διδασκαλίας.
“Εδώ και τέσσερα τελευταία χρόνια το μάθημα αφαιρείται. Ήταν αρχικά στις τρεις τάξεις γυμνασίου μονόωρο σε κάθε τάξη. Αφαιρέθηκε από την Γ’ Γυμνασίου , μετά αφαιρέθηκε από την Β’Γυμνασίου επί της προηγούμενες κυβέρνησης και έγινε δίωρο και τώρα έμεινε μία ώρα σε μία τάξη σε όλο το Γυμνάσιο, με αποτέλεσμα να θίγονται όλοι οι συνάδελφοι και να χάνονται οι οργανικές θέσεις. Ήδη περιφερόμαστε σε πολλά σχολεία και τώρα φανταστείτε τι θα γίνει”, σχολίασε.

Νίκος Ιωαννίδης: “Δεν θα έχουν τα εφόδια τα παιδιά να συνεχίσουν στις σχολές που επιθυμούν'”
Ο κ. Νίκος Ιωαννίδης, κοινωνιολόγος και Διευθυντής στο 4ο Λύκειο Βόλου τοποθετήθηκε σχετικά με την δραστική μείωση του μαθήματος της κοινωνιολογίας επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως “η επιστημονική και παιδαγωγική ανάγκη συνέχιση της ύπαρξης του μαθήματος της κοινωνιολογίας, αναδεικνύεται μέσα από τις θέσεις που πήραν καθηγητές, ακαδημαϊκοί κτλ. Η αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων αναδεικνύει ένα ζήτημα που αφορά την επιστημονική και παιδαγωγική αντιστοιχία, όταν κόβονται μαθήματα για ένα σύνολο σχολών, που έχουν να κάνουν με τη θεωρητική κατεύθυνση, δημιουργείται ένα έλλειμμα επιστημονικό και τα παιδιά του Λυκείου δεν έχουν τα εφόδια να συνεχίσουν στο σύνολο των σχολών που αφορούν αυτό το αντικείμενο”.

Να σημειωθεί πως σε αποχή την ώρα της διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών προχώρησαν οι βαθμολογητές του Βαθμολογικού Κέντρου της Μαγνησίας, συντασσόμενοι με τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις των συναδέλφων τους.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.