Ζητούμενο για τον τουρισμό η άμβλυνση της εποχικότητας στη Μαγνησία

Ανέφερε ο Νίκος Σαρούκος προϊστάμενος Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλίας

Ζητούμενο για τον τουρισμό είναι η άμβλυνση της εποχικότητας στη Μαγνησία και στην Θεσσαλία, ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ ο Νίκος Σαρούκος προϊστάμενος Ελέγχου, Επιθεώρησης και Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλίας, με αφορμή την εκδήλωση που έγινε στον Βόλο για την εθνική στρατηγική για τον τουρισμό στη Θεσσαλία με χρονικό ορίζοντα το 2030.

Όπως είπε, ήταν μια ενημέρωση που άξιζε να γίνει σε ένα κοινό το οποίο διψούσε για ενημέρωση και για πληροφόρηση, κάτι που δίνει υπεραξία σε επίπεδο ακροατηρίου.
Ο προϊστάμενος της υπηρεσίας τόνισε ότι στην εκδήλωση ακούστηκαν ενδιαφέροντα πράγματα όπως πως θα αμβλύνουμε το θέμα της εποχικότητας, που είναι ένα ζήτημα που ας ταλανίζει και το πώς με ορίζοντα τα επόμενα επτά χρόνια, ως το 2030, θα μπορέσουμε να δώσουμε μια νέα δημιουργική πνοή και πέρα από τους 4 ή 5 αυστηρώς τουριστικούς μήνες.

Ο κ. Σαρούκος ανέφερε ότι θα ήταν χρήσιμο να είχαμε και ένα δεύτερο μισό αυτής της συνάντησης, για να εξειδικευτούν όλα αυτά τα μέτρα το θα οδηγήσουν στην άμβλυνση της εποχικότητας.
Ο ίδιος επισήμανε στην εκδήλωση που έγινε στον Βόλο, ότι κάπου πρέπει να ξαναπιάσουμε από την αρχή ένα θέμα νοοτροπίας που έχουμε, ακόμη και σε μια υπέροχη ακτογραμμή όπως της Μαγνησίας, καθώς η νοοτροπία που υπάρχει ιδίως σε μικρά καταλύματα για την πολύ συγκεκριμένη αυστηρή χρονική δραστηριότητα, δεν δίνει ανάσα στο να μπορέσουμε να μιλήσουμε για επέκταση της χρονικής περιόδου.
«Είναι θέμα γνώσης, εκπαίδευσης και κινήτρων από την Πολιτεία», ανέφερε ο κ. Σαρούκος.
Ως παράδειγμα έφερε το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου, που είχαμε τρομερές ροές επισκεπτών στην περιοχή του Ν. Πηλίου, ενώ τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος είχαν κλείσει και δεν υπήρχε καμία διάθεση να ανοίξουν, δηλαδή υπήρχε μια εικόνα που ερχόταν σε απόλυτη σύγκρουση με τη ζήτηση που υπήρχε, από ένα τουριστικό ρεύμα που ήρθε να δώσει φιλί ζωής, που το χρειαζόταν η περιοχή.

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της υπηρεσίας τόνισε ότι πρέπει να δούμε τέτοια ζητήματα, ξεκινώντας από την κατάρτιση και την εκπαίδευση, αλλά και σε επίπεδο συμφωνίας κυρίων, πως μπορούμε να δρομολογήσουμε έναν συγκεκριμένο στόχο, ώστε τουλάχιστον σιγά – σιγά να έχουμε τα αντανακλαστικά εκείνα για να μπορούμε να μεγαλώνουμε, αυτό που σήμερα ορίζουμε ως άκρα, δηλαδή να ανοίξουν 10 ημέρες νωρίτερα και να κλείσουν 10 ημέρες αργότερα, και του χρόνου οι 10 μέρες να γίνουν 15, δίνοντας ανάλογο μήνυμα στην αγορά.
«Ακόμη και αν υπάρχει ένα παθητικό στην λειτουργία της επιχείρησης, το βλέπουμε σαν άθροισμα, από τους 5,5 μήνες πάμε στους έξι ή από τους 4,5 πάμε στους πέντε σαν σύνολο υπήρχε θετικό αποτύπωμα; Επομένως, αν επεκτείνουμε τα άκρα και δίνουμε μήνυμα στην αγορά. Είναι μύθος ότι ένας επισκέπτης θέλει να επισκέπτεται ένα παραθαλάσσιο μέρος μόνο σε συνθήκες ηλιοφάνειας και θερμοκρασία πάνω από 30 βαθμούς», τόνισε.
Το υπηρεσιακό στέλεχος εξήγησε ότι υπάρχει μια ευλογημένη ακτογραμμή, του Πηλίου, που η γεωφυσική του ιδιαιτερότητα και η διαφορετικότητα, το γεγονός ότι την ίδια χρονική συγκυρία συναντώνται τουλάχιστον δύο περιοχές, προσφέρει κάτι μοναδικό που είναι ποικιλία, κάτι που χαρίζει μια διεύθυνση του προϊόντος και «στραγγαλίζει» την εποχικότητα.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.