Μυστικά οχήματα στη μάχη κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων

Προσφορά από ιδιώτες

Δωρεά για να πραγματοποιήσει ελέγχους για το λαθρεμπόριο που το.. ίδιο αδυνατεί να φέρει σε πέρας καθώς δεν διαθέτει τα μεσα, κάνει στο Δημόσιο ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος.

Χθες, σε ειδική εκδήλωση για τα 40 του χρόνια, ο σύνδεσμος ανακοίνωσε ότι θα χορηγήσει στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας δύο μυστικά οχήματα με καμουφλαρισμένα ρεζερβουάρ για τον έλεγχο των πειραγμένων αντλιών. Σημειωτέον ότι η ΓΓ Βιομηχανίας διαθέτει ένα μόνο τέτοιο όχημα, ωστόσο δεν είναι σαφές σε τι έκταση αυτό πραγματοποιεί ελέγχους, και τι αποτελέσματα έχει μέχρι σήμερα φέρει.

Τη δωρεά, ανακοίνωσε, παρουσία του συναρμόδιου για θέματα πάταξης λαθρεμπορίου, υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρη Παπαδημητρίου, ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, Γιάννης Αλιγιζάκης, μιλώντας για τη διαχρονική έλλειψη πολιτικής βούλησης, και για το «τυφλό» σύστημα εισροών-εκροών καυσίμων που έχουν εγκαταστήσει όλα τα βενζινάδικα και οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών, δίχως ωστόσο τα στοιχεία να… διασταυρώνονται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Και αυτό, καθώς τα συστήματα δεν είναι συνδεδεμένα με τον κεντρικό της υπολογιστή. Μάλιστα, οι άνθρωποι του ΣΕΕΠΕ θύμισαν ότι το μέτρο των συστημάτων εισροών- εκροών έχει θεσπιστεί από το 2012, άρα μετά από πέντε χρόνια, παραμένει ανενεργό…

Στάθηκε ιδιαίτερα μάλιστα ο κ. Αλιγιζάκης στο ναυτιλιακό λαθρεμπόριο, θυμίζοντας την περίπτωση του Αγία Ζώνη ΙΙ, την οικολογική καταστροφή στον Αργοσαρωνικό, και λέγοντας ότι «με ευθύνη του κράτους δεν λειτουργούν τα συστήματα κατά της λαθρεμπορίας». Εχει ενδιαφέρον ότι άφησε υποννοούμενα για τον τρόπο χορήγησης των αδειών μεταφοράς ναυτιλιακών καυσίμων, λέγοντας χαρακτηριστικά «οι επιλογές της αδειοδότησης οδηγούν στην απαξίωση της άδειας εμπορίας πετρελαιοειδών». Διευκρίνισε αργότερα ότι η αναφορά του είχε να κάνει και με τις πιέσεις που ασκούνται από τους θεσμούς για ελαστικότερα κριτήρια χορήγησης αδειών.

Εκτός από την «έλλειψη αποφασιστικότητας της πολιτείας και του συντονισμού των συναρμόδιων υπουργείων», υπάρχει και η φοροεισπρακτική διάσταση. Οπως είπε ο κ. Αλιγιζάκης, «συμφωνήσαμε την εξίσωση των ΕΦΚ του ντίζελ με το πετρέλαιο θέρμανσης, παρ’ ότι όμως το λαθρεμπόριο στο συγκεκριμένο τομέα περιορίστηκε, εντούτοις η πολιτεία μετέτρεψε το μέτρο αυτό σε εισπρακτικό. Θέσπισε απαγορευτικά μέτρα για την επιστροφή του ΕΦΚ στους δικαιούχους καταναλωτές, ενώ τώρα μειώνει και το σχετικό κονδύλι του επιδόματος για τους καταναλωτές».

Από τη πλευρά του, ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρης Παπαδημητρίου, επανέλαβε για μια ακόμη φορά την απόφαση της κυβέρνησης να ενεργοποιήσει τους νόμους για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου, και εξήγγειλε τη σύσταση ειδικής ομάδας παρακολούθησης, άγνωστο ωστόσο με ποιό ακριβώς αντικείμενο. Οσο για τη βουλευτή και τομεάρχη Ανάπτυξης της ΝΔ, Ντόρα Μπακογιάννη, σημείωσε ότι το 2013 είχαν γίνει 24.372 έλεγχοι, ενώ φέτος μόλις 2.850. Κατήγγειλε τις ευθύνες της κυβέρνησης με αφορμή την υπόθεση του Αργοσαρωνικού, και επανέλαβε τις δεσμεύσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη για μείωση της φορολογίας και απόλυτο έλεγχο της λαθρεμπορίας.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.