Ουραγός η Ελλάδα στην καταναλωτική εμπιστοσύνη

Πολύ χαμηλότερα από την υπόλοιπη Ευρώπη κινείται η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα, παρά τη σχετική βελτίωση που παρατηρήθηκε στη χώρα μας το γ’ τρίμηνο 2017 στους επιμέρους δείκτες, σύμφωνα με τα στοιχεία της GFK. Στη χώρα μας φτάνει ένα μέρος από αυτό το θετικό κύμα που επικρατεί στην υπόλοιπη Ευρώπη, ωστόσο η Ελλάδα υπολείπεται κατά πολύ όσον αφορά τους επιμέρους δείκτες που καθορίζουν την καταναλωτική συμπεριφορά, με το σύνολο αυτών να κινούνται σε αρνητικό έδαφος. Συνολικά ο δείκτης του καταναλωτικού κλίματος στην Ε.Ε. των 28 κρατών-μελών διαμορφώθηκε στις 20,9 μονάδες, στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων εννέα ετών, μιας και η τιμή αυτή είχε να παρατηρηθεί από τα τέλη του 2007.

Σύμφωνα με τον Rolf Burkl, ειδικό της GfK σε θέματα καταναλωτή,: «Η ιδιωτική κατανάλωση αποδείχθηκε βασικός πυλώνας για την οικονομία της Ε.Ε. κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου. Πολλές χώρες είτε παρουσίασαν βελτίωση είτε διατήρησαν σταθερά επίπεδα όσον αφορά το δείκτη της “πρόθεσης αγορών”».

Ειδικότερα, στην Ελλάδα ο δείκτης προσδοκιών οικονομικής ανάπτυξης ανήλθε στις -18,1 μονάδες, όταν ο μέσος όρος στο σύνολο της Ε.Ε. είναι στις 11,8 μονάδες και αυτό παρόλο που ο συγκεκριμένος δείκτης στην Ελλάδα βρέθηκε σε καλύτερο επίπεδο που είχε να καταγραφεί από τα μέσα του 2015 και είναι κατά 25,1 μονάδες υψηλότερος από ό,τι στο τέλος του 2ου τριμήνου και κατά 19 μονάδες υψηλότερος από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι. Σε αυτό τον δείκτη μάς ξεπερνούν κατά πολύ χώρες όπως η Πολωνία, Τσεχία κ.ά.

Όσον αφορά τις εισοδηματικές προσδοκίες, ο δείκτης έφτασε στις -21,1 μονάδες, με τον μέσο όρο της Ευρώπης να ανέρχεται στις 13,2 μονάδες. Στην Ελλάδα η άνοδος ήταν της τάξεως των 21,8 μονάδων από το τέλος του 2ου τριμήνου και 16,4 μονάδων υψηλότερα από την ίδια περίοδο πέρυσι. Ωστόσο παραμένει αρνητική και πολύ μακριά από την υπόλοιπη Ευρώπη.

Ο δείκτης πρόθεσης για αγορές έφτασε στην Ελλάδα στο γ’ τρίμηνο 2017 στις -26,2 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 18,7 μονάδων από το τέλος του 2ου τριμήνου και αύξηση της τάξεως των 16,6 μονάδων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Σε αυτό τον δείκτη η Ελλάδα κατέγραψε τις χειρότερες επιδόσεις, σε σύγκριση με όλες τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. των «28», γεγονός που δείχνει το κλίμα οικονομικής αβεβαιότητας που επικρατεί και την αδυναμία εμπέδωσης της ανόδου της καταναλωτικής εμπιστοσύνης που παρατηρείται στην Ευρώπη. Ο μέσος όρος της Ευρώπης των 28 όσον αφορά την πρόθεση αγοράς ανήλθε στις 19,9 μονάδες. Σε αυτό τον δείκτη υψηλότερες τιμές κατέγραψαν οι Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο και Ρουμανία.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.