«Μια βραδιά στο Σαιν Τροπέ» στο Cine Μεσόγειος

Συνεχίζεται το Cine Μεσόγειος του Δήμου Βόλου, στο θερινό σινεμά Εξωραϊστική. Για τις ημέρες Τρίτη 24 – Πέμπτη 26/6 θα προβληθεί η ταινία: «Μια βραδιά στο Σαιν Τροπέ» (Des Gens qui s’ Embrassent) Γαλλία, Βέλγιο (2013) Σκηνοθεσία, Σενάριο: Ντανιέλ Τομσόν (στο σενάριο συνεργάστηκε με το γιο της, Κρίστοφερ Τομσόν) Πρωταγωνιστούν: Καντ Μεράντ, Μόνικα Μπελούτσι, Ερίκ Ελμοσνινό, Ιβρί Γκιτλίς (100΄).

Ένας γάμος και μια κηδεία που γίνονται την ίδια ημέρα εντείνουν τις ήδη κακές σχέσεις ανάμεσα σε δυο αδέρφια με εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα και τρόπο ζωής. Από το Λονδίνο στο Παρίσι κι από τη Νέα Υόρκη στο Σαιν Τροπέ, μια σειρά από παρεξηγήσεις, έρωτες και προδοσίες περιπλέκουν περισσότερο τα πράγματα.
Δοκιμασμένη στο σενάριο (Ασύλληπτη απόδραση, Οι περιπέτειες του Ραμπί Ζακόμπ, Το μπλε ποδήλατο, Βασίλισσα Μαργκό), αλλά και στη σκηνοθεσία (Το γλυκό των Χριστουγέννων, Πτήση για δύο, Πρώτη σειρά πλατεία), η Ντανιέλ Τομσόν, γεννημένη το 1942 στο Μονακό, υπογράφει αυτή την ανάλαφρη, πολυπρόσωπη, κοσμοπολίτικη αισθηματική κομεντί. Η σπιρτάδα του καστ, οι εύστοχες πινελιές μαύρου χιούμορ, η ωραία φωτογραφία και το φολκλορικό ντεκόρ βοηθούν να περάσει εύκολα στο κοινό η ευχάριστη, καλοκαιρινή, χαλαρή αίσθηση του φιλμ.

Στο επίκεντρο της ιστορίας μπαίνουν οι γκροτέσκ καταστάσεις, που προκύπτουν από την «αναμέτρηση» δύο αδελφών, διαμετρικά αντίθετων χαρακτήρων. Ο Ρονί (Καντ Μεράντ) είναι ένας πλούσιος, λαϊκός τύπος, bon viveur, που χαίρεται τη ζωή του. Σε πλήρη αντίθεση, ο αδελφός του, ο Ζεφ (Ερικ Ελμονινό), είναι ένας σολίστ κλασικής μουσικής στη Νέα Υόρκη, βαθιά θρησκευόμενος ορθόδοξος εβραίος, με αυστηρό τρόπο ζωής. Κάπου στη μέση παρεμβάλλεται ο ηλικιωμένος πατέρας τους (απολαυστικός στο ρόλο ο 90χρονος διάσημος γαλλοεβραίος βιρτουόζος βιολιστής Ιβρί Γκιτλίς, που γνωρίσαμε στην ταινία Sansa).

Η αντίθεση αυτών των δύο χαρακτήρων θα τονιστεί από ένα απρόσμενο περιστατικό, που θα πυροδοτήσει τραγελαφικές καταστάσεις. Ο Ρονί παντρεύει την κόρη του, ενώ ο Ζεφ χάνει ξαφνικά σε τροχαίο τη γυναίκα του. Ο γάμος και η κηδεία ορίζονται σχεδόν ταυτόχρονα, προκαλώντας ακόμη μεγαλύτερη ρήξη ανάμεσα στα δυο αδέλφια. Σε αυτό το σημείο δίνεται η Τομσόν θέτει σε παραλληλισμό δύο κοινωνικές περιστάσεις με κάποια κοινά στοιχεία, παρά την εμφανή αντίθεσή τους: Σε ένα γάμο όλοι φορούν «τα καλά τους», όπως και σε μια κηδεία. Και στις δύο περιστάσεις όλοι φιλιούνται (ο αυθεντικός τίτλος του φιλμ είναι «Des gens qui s’embrassent»), είναι συγκινημένοι, κάποιοι μάλιστα κλαίνε. (Ο αμερικανός σκηνοθέτης Μπίλι Γουάιλντερ χρησιμοποίησε αυτό το εφέ με επιδέξιο τρόπο στην κομεντί «Αvanti» του 1972).

Ο ελληνικός τίτλος «Μια Βραδιά στο Σαιν Τροπέ» προέρχεται από το δεύτερο τμήμα της ταινίας, όπου οι δυο αδελφοί με τις οικογένειές τους συναντιούνται τυχαία στην Κυανή Ακτή. Οι μεν για θερινές διακοπές, οι δε για κονσέρτο κλασικής μουσικής. Ενδιαφέρουσα είναι η αντίθεση που έρχεται στην επιφάνεια, σχετικά με τις επιλογές αναψυχής ή ψυχαγωγίας των ανθρώπων. Από τη μια, η επίδειξη, η πολυτέλεια, η ελαφρότητα, η επιφάνεια. Από την άλλη, η κουλτούρα, η τέχνη, η ηρεμία, η σοφή ανάλωση του χρόνου, η εμβάθυνση, η εγκράτεια. Κοινός παρονομαστής και καταλύτης, ο έρωτας».

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.