Ευγενία Στεφανάκη: «Τα προβλήματα των παιδιών στον λόγο, έχουν αυξηθεί σήμερα πάρα πολύ»

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Αιτίες, ο σημερινός τρόπος ζωής, η κοινωνία, ακόμα και η δουλειά μας

Τα υπάρχοντα θέματα στον λόγο των παιδιών σήμερα έχουν αυξηθεί κατά κόρον σε σχέση με το παρελθόν, εφόσον «μεγαλώνουν στον αυτόματο», θα πει η κ. Ευγενία Στεφανάκη, Λογοθεραπεύτρια, πτυχιούχος Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης με εξειδίκευση στην απραξία του λόγου, στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή.
Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο συγγράφει το βιβλίο «Βοήθησέ με να μιλήσω», από τις Εκδόσεις «Διόπτρα», κατά κάποιον τρόπο μια παρότρυνση των παιδιών προς τους γονείς για να «ξεκλειδώσουν» τα θέματα στον λόγο τους ή ακόμα και να ξεκινήσουν να μιλάνε.
Σύμφωνα με την κ. Στεφανάκη, οι αιτίες που οδηγούν στην εμφάνιση θεμάτων-δυσκολιών στον λόγο των παιδιών είναι ο σημερινός τρόπος ζωής, η κοινωνία, ακόμα και η δουλειά μας. «Παλαιότερα τα παιδιά μας ήταν με τη μητέρα, με την γιαγιά και μεγάλωναν σε ένα ποιοτικό περιβάλλον. Σήμερα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα παιδιά μας μεγαλώνουν μόνα τους, στον «αυτόματο». Δυστυχώς, τα θέματα των παιδιών έχουν αυξηθεί πάρα πολύ.

«Ένα στα 40 παιδιά ανήκουν στο φάσμα αυτισμού»

Η τελευταία έρευνα που κοινοποιήθηκε για το φάσμα αυτισμού δείχνει ότι ένα στα 40 παιδιά ανήκουν στο φάσμα. Παλιότερα τα αποτελέσματα έδειχναν ένα παιδί προς 150», περιγράφει λεπτομερώς η ίδια, για να καταλήξει στο σημαντικότερο συμπέρασμα ότι η πρόληψη σώζει.
Η κ. Στεφανάκη τόνισε ότι οι αιτίες των θεμάτων και των δυσκολιών που υπάρχουν, δεν είναι πάντα οργανικές ή ιατρικές, αλλά απλώς χρειάζεται ο σωστός τρόπος και να «ξεκλειδώσει» το εκάστοτε παιδί. «Αυτός είναι ο λόγος που προχώρησα στη συγγραφή του βιβλίου. Για να μοιραστώ την εμπειρία μου ως ειδικός και να προσφέρω γνώση, αλλά και για να εμπνεύσω και να ενδυναμώσω όλους όσους σχετίζονται και έρχονται σε επαφή με παιδιά, όπως γονείς, δασκάλους, παιδαγωγούς, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές. Σκοπός μου είναι να έχουν μπροστά τους έναν οδηγό ομιλίας για να γνωρίζουν τα ορόσημα και να ξέρουν τι τους περιμένει».
Από την άλλη υπογραμμίζει την ύπαρξη εξαιρέσεων, αλλά και ηλικιακών σταδίων. «Είναι τα στάδια της ομιλίας, είναι οι προγλωσσικές δεξιότητες που πολύς κόσμος δεν τις γνώριζε, αλλά απαιτούνται για να μιλήσει ένα παιδί. Που βρίσκονται οι προγλωσσικές του δεξιότητες; Που βρίσκονται τα στάδια μίμησής του; Που βρίσκεται η προσοχή του;» ερωτήσεις στις οποίες όπως εξηγεί η κ. Στεφανάκη απαντάει το βιβλίο και δίνει τις απαραίτητες γνώσεις στους γονείς, ώστε ταυτόχρονα να καταλάβουν και πότε πρέπει να επισκεφθούν έναν ειδικό.

Λύσεις ακόμη και μέσα απ΄το παιχνίδι!

«Το βιβλίο έχει πολλά παραδείγματα, στρατηγικές και δραστηριότητες, έτσι ώστε το παιδί να ΄΄ξεκλειδώσει΄΄ και να αναπτύξει την ομιλία του. Από τη μια πλευρά το βιβλίο είναι ένας οδηγός που προσφέρει στον γονιό τα βήματα για να αναπτύξει ένα παιδί την ομιλία του, αλλά από την άλλη πλευρά προσφέρει τη δυνατότητα να αντιληφθεί αν το παιδί έχει κάποιο θέμα με την ομιλία», εξηγεί ο κ. Στεφανάκη.
Αναφέρει δε, ότι όλες οι διαδικασίες που παρουσιάζει το βιβλίο γίνονται με φυσικό τρόπο, μέσα από το παιχνίδι και μέσα από τις καθημερινές δραστηριότητες. Παραδείγματος χάριν αναφέρεται τι να κάνει ο γονιός κατά τη διάρκεια του μπάνιου ή την ώρα του παιχνιδιού.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.