Ο Βόλος δεν είναι απλώς ένας σταθμός περιοδείας για εκείνη. Είναι ένας τόπος γεμάτος αναμνήσεις, εμπειρίες και καλλιτεχνικά βιώματα που τη συντροφεύουν σε όλη την πορεία της. Από τα σεμινάρια της δεκαετίας του ’80 με τη Μίρκα Γεμεντζάκη έως τις σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις που φέρνει στο κοινό της πόλης, η σχέση της με τον Βόλο παραμένει ζωντανή και δημιουργική. Στην τελευταία περιοδείακαι τη στάση της στην πόλη μας, η σπουδαία και αγαπημένη ηθοποιός Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, συνομίλησε χθες, με τον Ηλία Κουτσερή, στο Ράδιο Ένα 102,5, για τη μεγαλειώδη διασκευή του Γιάννη Χουβαρδά στον «Οιδίποδα», που θα ανεβεί απόψε στο ανοικτό δημοτικό θέατρο Ν. Ιωνίας, και καταθέτει στο κοινό μια εμπειρία βαθιάς κατάνυξης και φιλοσοφικής αναζήτησης για τη μοίρα, τη ζωή και τον θάνατο.
Η Θεατρική Λέσχη Βόλου
Κάθε καλοκαίρι, ο Βόλος αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς θεατρικούς προορισμούς της γνωστής ηθοποιού. «Έρχομαι στον Βόλο σε περίοδο διακοπών κυρίως για να μεταβώ στο Πήλιο, αλλά πάντα συνδυάζω την παρουσία μου εδώ με τις περιοδείες μου», αναφέρει χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι η σχέση της με την πόλη έχει τις ρίζες της δεκαετίες πίσω.
Η πρώτη της επαφή με τον Βόλο σε θεατρικό πλαίσιο έγινε τη δεκαετία του 1980, όταν η Θεατρική Λέσχη της πόλης φιλοξενούσε σεμινάρια με κορυφαίους καλλιτέχνες της εποχής. «Είχα συμμετάσχει σε ένα σεμινάριο με τη σπουδαία Μίρκα Γεμεντζάκη, δασκάλα φωνητικής που συνεργάστηκε με το Schaubühne του Βερολίνου και τον Peter Stein. Ήταν μια εμπειρία που μας είχε καθηλώσει – θυμάμαι ακόμη τις πρόβες στα πάρκα και στην αίθουσα του δημαρχείου», θυμάται.
Η πρωτότυπη σύλληψη
Σήμερα, επιστρέφει στον Βόλο με μια παράσταση που έχει ήδη κατακτήσει το κοινό σε όλη την Ελλάδα. Πρόκειται για τη διασκευή του Γιάννη Χουβαρδά, ο οποίος ενώνει τις δύο τραγωδίες του Σοφοκλή – «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» – σε ένα νέο έργο που τοποθετείται σε έναν μεταφυσικό χώρο: ένα ιδιότυπο κοιμητήριο όπου ο Οιδίποδας συναντά την οικογένειά του λίγο πριν τον θάνατο. Μέσα από αυτή την πρωτότυπη σύλληψη, ο θεατής παρακολουθεί τόσο τον νέο και ισχυρό βασιλιά όσο και τον γέροντα που αναλογίζεται τη σκληρή μοίρα του.
«Η παράσταση διαρκεί μόλις δύο ώρες και δέκα λεπτά, αλλά συγκεντρώνει την ουσία και των δύο έργων. Δεν υπάρχει ενιαίος χρόνος και τόπος, κι έτσι ο θεατής μπορεί να ταξιδέψει μαζί με τον ήρωα στον απολογισμό της ζωής του», εξηγεί η ηθοποιός. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στη θρησκευτική διάσταση του έργου: ο πενταμελής χορός λειτουργεί ως ενδιάμεσος κρίκος ανάμεσα στους θεούς και τους ανθρώπους, εντείνοντας το φιλοσοφικό βάθος της αφήγησης.
«Η δουλειά του Χουβαρδά φωτίζει τη θρησκευτική διάσταση του κειμένου, αλλά και το φιλοσοφικό ερώτημα που αφορά όλους μας: γιατί συμβαίνουν όσα συμβαίνουν στη ζωή μας;» εξηγεί η ηθοποιός.
Ικανοποίηση να βλέπεις ότι ο κόσμος αναγνωρίζει την υψηλή ποιότητα
Η υποδοχή του κοινού είναι εντυπωσιακή. «Παίξαμε πρόσφατα στους Φιλίππους και υπήρξε απόλυτη σιωπή καθ’ όλη τη διάρκεια. Στο τέλος, οι επευφημίες και τα “μπράβο” ήταν συγκλονιστικά. Είναι μεγάλη ικανοποίηση να βλέπεις ότι ο κόσμος αναγνωρίζει την υψηλή ποιότητα της δουλειάς», σημειώνει.
Και ενώ η παράσταση συνεχίζει την περιοδεία της, η ίδια ετοιμάζεται για μια ακόμη πρόκληση: μια νέα παράσταση που είναι σχετική με τον Οιδίποδα. Είναι μια σύγχρονη διασκευή από τον Άγγλο συγγραφέα και σκηνοθέτη RobertIcke, οποίος μας έδωσε πέρυσι συγκλονιστικό κείμενο “The doctor” σε συνεργασία με τον Νίκο Κουρή, που ανακοινώθηκε από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Ένα έργο που μεταφέρει τον αρχαίο μύθο στο σήμερα, δίνοντας του μια νέα, συγκλονιστική διάσταση.
Για την ηθοποιό, ο Βόλος δεν είναι απλώς μια πόλη που επισκέπτεται λόγω περιοδειών. Είναι ένας τόπος-σταθμός, γεμάτος αναμνήσεις, αλλά και ένα κοινό που παραμένει δεκτικό και ζωντανό απέναντι στην ποιοτική θεατρική δημιουργία. Κάθε της επιστροφή, μοιάζει με έναν κύκλο που κλείνει και ξανανοίγει, φέρνοντας μαζί της, την τέχνη, τον στοχασμό και τη μαγεία του θεάτρου.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Μαριάνθη Λίκαϊ





























