Επικράτησε η λογική ή αν θέλετε τα ψήγματα αμφιβολίας που είχε η Δημοτική Αρχή Βόλου για τη μη ορθή απόφαση και για το νομικό κενό που υπάρχει για την επιβολή προστίμων παράνομης στάθμευσης σε ποδήλατα! Αποσύρθηκε τελικά το θέμα στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου για περαιτέρω επεξεργασία. Άνθρωποι τους οποίους δεν έχουμε δει ούτε μια φορά με ποδήλατο και δεν έχουν καμία σχέση με την ποδηλατική κουλτούρα των πολιτών του Βόλου, πρότειναν μέτρα επιβολής προστίμων στα ποδήλατα. Πως θα γινόταν αυτό; Εφόσον κρινόταν ότι ένα ποδήλατο εμποδίζει θα προχωρούσαν σε προσωρινή κατάσχεση (ακόμη και αν ήταν κλειδωμένο;) και ο ιδιοκτήτης του που θα το αναζητούσε θα έπρεπε να πληρώσει 10 ευρώ πρόστιμο για να το παραλάβει από δημοτικό χώρο όπου θα συγκεντρώνονταν τα οχήματα των παραβατών.
Η δημοτική αρχή της οποίας ο επικεφαλής καβαλάει τα πεζοδρόμια με το τζιπ του αλλά πλέον και με το υπηρεσιακό αυτοκίνητο του Δήμου, τόλμησε και πρότεινε τέτοιου είδους μέτρα, για την προστασία όπως λένε των πεζών! Είναι γεγονός ότι υπάρχουν ασυνείδητοι ποδηλάτες οι οποίοι αφήνουν τα οχήματά τους μην υπολογίζοντας τη δυνατότητα διέλευσης πεζών και αναπήρων από αυτά. Αυτοί όμως είναι ένα μικρό ποσοστό. Η πλειοψηφία των χρηστών ποδηλάτου είναι οι πλέον συνειδητοποιημένοι πολίτες, γι΄ αυτό άλλωστε κινούνται με ποδήλατο. Δεν το κάνουν εξ’ ανάγκης. Είναι άτομα με περιβαλλοντική ευαισθησία και σεβασμό απέναντι σε εκείνους με τους οποίους κυκλοφορούν στο δημόσιο χώρο, σε δρόμους, πεζοδρόμια, πλατείες.
Πέρα από το νομικό κενό το οποίο δεν καλύπτεται με οποιονδήποτε τρόπο, καθότι τα ποδήλατα δεν διαθέτουν αριθμό κυκλοφορίας και τυχόν παραβάσεις δεν περιλαμβάνονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, υπάρχει και η κοινή λογική. Αντί η δημοτική αρχή (που γκρέμισε τους παλιούς ποδηλατόδρομους και καλώς έκανε) να δώσει κίνητρα στους πολίτες να χρησιμοποιούν ποδήλατο για να κινηθούν στην πόλη, τους “φοβερίζει” με πρόστιμα για να μην το αφήνουν όπου να ‘ναι. Θα μου πείτε, αφού έλυσε το κυκλοφοριακό στην πόλη, η δημοτική αρχή έφτασε να ασχοληθεί και με τα ποδήλατα, διαθέτοντας μηδενική γνώση όπως και για πολλά άλλα. Χωρίς καμία διαβούλευση (όπως συνηθίζει), πιστεύοντας στην παντογνωσία του ηγέτη της, στη συνέχεια όμως σπεύδει να οπισθοχωρήσει αναγνωρίζοντας τις περισσότερες φορές το ανόητο των αποφάσεών της.
Διακρίνουμε βεβαίως μια ευαισθησία στους κινητικά αναπήρους και τους πεζούς, από την πλευρά της δημοτικής αρχής. Αλλά θα πρέπει να δώσουν πρώτα οι ίδιοι το παράδειγμα και μετά να απαιτήσουν από τους υπόλοιπους να ακολουθήσουν.



































