Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου: Στο χέρι μας να κάνουμε την πόλη μας «πράσινη»

Έχουμε σκεφτεί τη μείωση της ρύπανσης αν χρησιμοποιήσουμε κυρίως λεωφορείο;

Καύσωνες, πλημμύρες, ξηρασία… Το περσινό καλοκαίρι έγραψε μετεωρολογική ιστορία με τον Ιούλιο σε παγκόσμιο επίπεδο να είναι ο θερμότερος μήνας που έχει καταγραφεί ποτέ, με κύματα ζέστης που έσπασαν ρεκόρ διάρκειας και έντασης σε Αμερική, Ασία και Ευρώπη. Η Μεσόγειος έβρασε σε «θαλάσσιο καύσωνα», ενώ ακόμα πιο δραματική ήταν η κατάσταση στον Ατλαντικό. Η ατμοσφαιρική ρύπανση επιδεινώνει συνεχώς την κατάσταση και δυστυχώς τα στοιχεία όλων των εκθέσεων των τελευταίων ετών δεν δείχνουν ευοίωνα.

Η κλιματική κρίση συμβάλει καθοριστικά στην κακή ποιότητα του αέρα θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία δισεκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως. Μάλιστα τα αποτελέσματα τω τελευταίων εκθέσεων δείχνουν πως το πρόβλημα εντείνεται. Η ατμοσφαιρική ρύπανση σκοτώνει περίπου 7 εκατομμύρια ανθρώπους ετησίως παγκοσμίως, περισσότερους από το AIDS και την ελονοσία μαζί.

Βιομηχανίες και αυτοκίνητα συνεχίζουν να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης. Σε μια τυπική πόλη η βιομηχανία ευθύνεται για το 50% της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα αυτοκίνητα για το 35%, ενώ τα νοικοκυριά για το 15%. Και ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο γίνονται προσπάθειες μέσα στα επόμενα χρόνια τα ΜΜΜ να εκπέμπουν ελάχιστους ή μηδενικούς ρύπους με την αντικατάσταση του στόλου με σύγχρονα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία, όπως και ηλεκτροκίνητα, την ίδια στιγμή τα Ι.Χ. συνεχίζουν να είναι ρυπογόνα.

Σε ότι αφορά συγκεκριμένα τον Βόλο ο καθηγητής Δημοσθένης Σαρηγιάννης πρόσφατα σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Περιφέρεια Θεσσαλίας για την ατμοσφαιρική ανέφερε πως οι βασικές πηγές αέριας ρύπανσης είναι κατά σειρά, η καύση σε σόμπες και τζάκια, οι μεταφορές- κυκλοφοριακό και η βιομηχανία που «συμβάλει» σε ποσοστό 20%. Θα πρέπει και μπορούν να «συνυπάρξουν» αυτοκίνητα, τζάκια, βιομηχανική δραστηριότητα, με τεχνικές και τεχνολογικές λύσεις και αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους, όπως τόνισε ο ίδιος.

Έχετε σκεφτεί πόση μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης θα μπορούσαμε να έχουμε επιτύχει εάν σε μια πόλη όπως ο Βόλος χρησιμοποιούσαμε κατά κύριο λόγο για την μετακίνηση μας το λεωφορείο; Με απλούς αριθμούς μπορεί να γίνει πιο εύκολα κατανοητό. 50 άτομα μπορούν να μετακινηθούν με ένα και μόνο όχημα, το λεωφορείο, όταν την ίδια στιγμή αν όλοι αυτοί οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν το αυτοκίνητο τους θα χρειάζονταν το λιγότερο 40 οχήματα. Σκεφτείτε το. Το λιγότερο 40 αυτοκίνητα λιγότερα να κυκλοφορούν στην πόλη!

Στο χέρι μας είναι λοιπόν να κάνουμε την πόλη μας «πράσινη» και να δημιουργήσουμε εμείς οι ίδιοι τις καλύτερες δυνατές συνθήκες διαβίωσης. Σε μια πόλη όπως ο Βόλος όπου όλες οι περιοχές εξυπηρετούνται από τις Αστικές Συγκοινωνίες με πολύ συχνά δρομολόγια και πολύ οικονομική και ασφαλή μετακίνηση μήπως δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητα μας; Μήπως ήρθε η ώρα να αναλάβουμε δράση για να ζήσουμε επιτέλους σε μια καθαρή πόλη;

Δράσεις για την μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τις Αστικές Συγκοινωνίες Βόλου
Η χρήση των ΜΜΜ μεταφοράς συμβάλλει ήδη από μόνη της στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης καθώς μειώνεται η χρήση των ιδιωτικών Ι.Χ. Οι Αστικές Συγκοινωνίες Βόλου σε αυτή την κατεύθυνση έχουν προχωρήσει στην αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων τους με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία EURO 3, EURO 4 και EURO 5.

Την ίδια στιγμή έχουν καταστήσει την μετακίνηση στην πόλη με το λεωφορείο «παιχνιδάκι» ώστε να μπορεί να εξυπηρετηθεί από όλες τις λεωφορειακές γραμμές το μεγαλύτερο μέρος του πολεοδομικού συγκροτήματος ενώ και με τις νέες τεχνολογίες που έχουν εφαρμόσει αλλά και το app των Αστικών Συγκοινωνιών Βόλου, όπου ο καθένας μπορεί να βλέπει σε πραγματικό χρόνο όλες τις λεωφορειακές γραμμές και τις ώρες διέλευσης των λεωφορείων, διευκολύνουν το επιβατικό κοινό ώστε να μπορεί ανά πάσα στιγμή να μετακινηθεί εύκολα από το ένα σημείο της πόλης στο άλλο.

Παράλληλα σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς εξετάζουν την έναρξη μιας νέας γραμμής που θα εξυπηρετεί το κέντρο και θα συνδέει τις οδούς Γαζή – Κωνσταντά με την περιοχή του Αναύρου, Νοσοκομείου, κέντρο πόλης-εμπορική αγορά, ΟΣΕ, Υπεραστικά ΚΤΕΛ, δημόσιες υπηρεσίες (εφορία, ΙΚΑ, ΔΕΗ, Πανεπιστήμιο κλπ) ώστε να δώσουν ακόμα περισσότερα κίνητρα στους δημότες να αφήσουν τα οχήματα τους στην άκρη.

Yellow Illustrated Path Design Process Timeline Infographic – 1

Τέλος η διοίκηση των Αστικών Συγκοινωνιών Βόλου εξετάζει την δυνατότητα ένταξης στο ΕΣΠΑ για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων ενώ συζητήσεις έχουν γίνει και με το αρμόδιο Υπουργείο για στελέχωση των Αστικών Συγκοινωνιών με ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.