«Άτοπο να μιλάμε για … cargo στο αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου»

Τόνισε η Θέκλα Καμμένου πρόεδρος του Τουριστικού Τμήματος του Επιμελητηρίου

Το γεγονός ότι είναι άτοπο να μιλάμε για εμπορευματικές πτήσεις στο αεροδρόμιο τη Ν. Αγχιάλου, με αφορμή δηλώσεις του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ ότι στόχος είναι το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου να γίνει το πρώτο cargo στην Ελλάδα, εκτίμησε η Θέκλα Καμμένου τουριστική πράκτορας και πρόεδρος του Τουριστικού Τμήματος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας.
Η κα Καμμένου μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Δ. Καρεκλίδη και είπε ότι ένα αεροδρόμιο μπορεί να λειτουργήσει με πτήσεις εμπορευματικές – πτήσεις cargo, δεδομένου ότι έχει τις υποδομές και να λειτουργήσει με επιβατικές πτήσεις είτε είναι τακτικές, είτε πτήσεις τσάρτερ.
Το ένα δεν αποκλείει το άλλο, τόνισε η κα Καμμένου που πρόσθεσε ότι το cargo ήρθε σαν μια πρόταση η οποία και η ίδια, που ήταν εκεί, δεν κατάλαβε αν ήταν μια πρόταση θεωρητικού επιπέδου ή το Υπερταμείο πιστεύει ότι θα πάρει από τους μελετητές μια πρόταση που θα βγει στον αέρα για να την αξιολογήσουν οι επενδυτές για τα αεροδρόμια και δίνει σαφή προσανατολισμό προς το cargo.

Ας πάμε λίγο στα απλά, στα βατά…

Η κα Καμμένου τόνισε ότι πρόκειται για μια ωραία ιδέα, θα μπορούσε να συνυπάρξει με τις επιβατικές πτήσεις θα του έδινε μια άλλη λειτουργία ενδεχομένως και τον χειμώνα, αλλά ας πάμε λίγο στα απλά, στα βατά και σε αυτά που ήδη έχουμε και αυτά που μπορούμε και κάνουμε, γιατί αν το αεροδρόμιο χαθεί και κλείσει, θα μας καταστρέψει.
«Φαντάζομαι δεν κάνουν αυτό. Ίσως ήταν μια συζήτηση στο επίπεδο ας δούμε ότι υπάρχει και αυτή τη λογική, να συνυπάρξει. Για να γίνει ένα αεροδρόμιο όπως το δικό μας cargo, πρέπει να γίνουν πολλά έργα υποδομής και επειδή δεν ξεχνώ ότι αυτά τα πράγματα δεν γίνονται από τη μια στιγμή στην άλλη και να πούμε ότι θα συνδέσει τον σιδηρόδρομο που δεν έχει καν ο Αλμυρός με το αεροδρόμιο, για να μπορούν ουσιαστικά να φορτώσουν τα τρένα ή να εισάγεται μέσω αεροδρομίου τι;», διερωτήθηκε η τουριστική πράκτορας.
«Ο Κινέζος ή ο Ιάπωνας δεν θα μας προτιμήσει»
Η ίδια τόνισε ότι εάν ο Κινέζος ή ο Ιάπωνας δεν θα προτιμήσουν το αεροδρόμιο του Βόλου, για μεταφορά ανταλλακτικών για παράδειγμα, όταν από και πέρα θα υπάρχει ένα τεράστιο κόστος και να μην τα πάνε στον Πειραιά που βρίσκεται ένα πού μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο.
Για τα αγροτικά προϊόντα που ακούστηκε ότι θα μεταφέρονται με εμπορικέ πτήσεις, η τουριστικός πράκτορας τόνισε ότι δεν είναι τόσο μεγάλη η παραγωγή μας και τόσο μεγάλο cargo δεν έχει ούτε η Κρήτη, που αν μη τι άλλο, έχει πολύ μεγαλύτερη δυναμική από την περιοχή μας, ούτε υπάρχει δυνατότητα υποδοχή μεγάλων αεροσκαφών, γιατί δεν υπάρχει επίγεια εξυπηρέτηση.
«Να είμαστε λίγο ρεαλιστές. Πιστεύω ότι η πρόταση αυτή ήταν στα πλαίσια του να έχουμε να πούμε κάτι καινούργιο και αφού κάνουμε μια συζήτηση στο τι μπορεί να γίνει, λέμε και αυτό. Εγώ γνωρίζει ότι αυτή τη στιγμή το Υπερταμείο και όχι το ΤΑΙΠΕΔ, ο πρόεδρος του οποίου μίλησε κυρίως με την ιδιότητα του καθηγητή Πανεπιστημίου, περιμένει τώρα τους μελετητές να δώσουν τη μελέτη, την οποία θα δουν οι επενδυτές για να αποφασίσουν τι θα κάνουν», δήλωσε η κα Καμμένου.
Η ίδια τόνισε ότι μάλλον περιμένουν όλοι να δουν τι θα συμβεί στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, που είναι και το πρώτο που βγαίνει προς ιδιωτικοποίηση και το οποίο είναι ένα αεροδρόμιο που αναπτύχθηκε με ιδιωτική πρωτοβουλία πολύ αργότερα από το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου, όχι γιατί οι πελάτες πηγαίνουν στο Costa Navarino, αλλά γιατί μέτοχος στο σχήμα είναι η Aegean, που όταν άρχισε να λειτουργεί ένα μεγάλο ξενοδοχείο στο οποίο είχε μετοχές, κατέβασε πάρα πολλές πτήσεις εκεί.
Η πρόεδρος του Τουριστικού Τμήματος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας τόνισε ότι για να είναι ελκυστικό ένα αεροδρόμιο πρέπει να αποδείξεις ότι έχει κίνηση και γίνεται με παρουσίασή του στις αεροπορικές εταιρίες και με διάθεση να συνδιαφημίσεις τον προορισμό μαζί της ή να συνδιαφημίσεις τον προορισμό και από την άλλη πλευρά, όπως είχε γίνει με πρόταση της Γένοβας το 2014-15, που ανερχόταν σε 12 € ανά επιβάτη.
«Και εμείς σ’ αυτή την κατεύθυνση πρέπει να πάμε, κάτι που κάναμε πέρυσι, ξεκινήσαμε με τη μελέτη πήγαμε στις αεροπορικές εταιρίες, είδαν ότι υπάρχει σοβαρότητα και η Eurowings πείστηκε έφερε πτήση από το Ντίσελντορφ που πήγε καλά, ήθελε να φέρει και πτήση από Στουτγκάρδη με δέσμευση του περιφερειάρχη για συνδιαφήμιση, απλά ήταν η συγκυρία που δεν υπήρχαν πληρώματα και δεν έγινε, αλλά υπάρχει υποσχετικά για το χρόνου», τόνισε η κα Καμμένου.

Ο Δήμος Βόλου δεν ανταποκρίνεται

Η κα Καμμένου τόνισε ότι ο Δήμος Βόλου δεν ανταποκρίνεται, διότι σύμφωνα με τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Μουλά δεν υπάρχουν ξενοδοχεία μεγάλα και τόνισε ότι υπάρχουν πολλά μικρά που αθροιστικά είναι πολλά κρεβάτια.
Όπως είπε, εμείς λέμε ότι εφόσον αεροδρόμιο, μπορούμε να βγάλουμε τον προορισμό μας από την αφάνεια και ξεκινάμε λίγο ποιο μπροστά από τα άλλα δεδομένα, αυτά που λέγονται για το cargo, που προϋποθέσεις υποδομές συγκοινωνιακές και επίγειες για αποθήκευση και διακίνηση των φορτίων και με δεδομένο ότι ζούμε στην Ελλάδα.
Τέλος, ανέφερε ότι οι επισκέπτες βρίσκονται αντιμέτωποι με ελλιπή σήμανση στους δρόμους για το αεροδρόμιο, πολλές φορές τουρίστες οδηγούνται στην είσοδο της 111 Πτέρυγας Μάχης από τη Ν. Αγχίαλο που δεν μπορούν να μπουν, θέμα που πρέπει να εξεταστεί και να λυθεί.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.