Χρ. Τριαντόπουλος: Σε διαγωνισμό μελέτη 2,5εκ ευρώ για τη σιδηροδρομική σύνδεση των ΒΙΠΕ με το λιμάνι

Προχωρά και η μελέτη για τη δημιουργία Εμπορευματικού Πάρκου ή Διαμετακομιστικού Κέντρου

Βγαίνει σε διαγωνισμό η εκπόνηση μελέτης του ΟΣΕ ύψους 2,5 εκ. ευρώ,  που εξετάζει το σιδηροδρομικό χάρτη της Μαγνησίας, το κόστος της κατασκευής νέων γραμμών και τη διασύνδεση όλων των πόλων ανάπτυξης της περιλαμβάνοντας και τη σιδηροδρομική διασύνδεση των βιομηχανικών περιοχών με την κεντρική γραμμή, αλλά και το λιμάνι και το αεροδρόμιο, όπως τόνισε μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ κ. Χρήστος Τριαντόπουλος. Ο Βολιώτης πολιτικός και οικονομολόγος επεσήμανε τις προοπτικές, που ανοίγονται για τη Μαγνησία εν γένει με την αξιοποίηση των υποδομών, ενώ σημείωσε πως η δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στην περιοχή του Δήμου Ρήγα Φεραίου δεν έχει αποκλειστεί, αλλά εξετάζεται και μέσω της μελέτης που έχει αναλάβει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.

 

«Η απάντηση στο άγχος των πολιτών για βιώσιμη ανάπτυξη, για θέσεις εργασίας, είναι μέσα από επενδύσεις, από αναπτυξιακά έργα δομικής φύσης τα οποία διαμορφώνουν αυτές τις συνθήκες», είπε χαρακτηριστικά ο Υφυπουργός, επισημαίνοντας ότι γίνονται σχεδιασμοί και παρεμβάσεις προκειμένου η Μαγνησία να μπορέσει να καταστεί ένας διαμετακομιστικός  κόμβος με διεθνή εμβέλεια.

Μέρος αυτού του σχεδιασμού, σύμφωνα με τον ίδιο είναι και η δημοτική έκταση στον Δήμο Ρήγα Φεραίου, όπου εδώ και έναν χρόνο έχει ξεκινήσει η συνεργασία με τον Δήμο και την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ , όπου αναζητούνται διέξοδοι και τρόποι αξιοποίησης της δημοτικής ακίνητης περιουσίας απαντώντας στο ερώτημα εάν η εν λόγω έκταση μπορεί να γίνει ένα εμπορευματικό κέντρο ή να αξιοποιηθεί διαφορετικά.

Όπως επεσήμανε ο κ. Τριαντόπουλος η μελέτη γίνεται με έξοδα της ΕΤΒΑ, ολοκληρώθηκε και θα παραδοθεί στον Δήμο, ο οποίος θα αποφασίσει πως θέλει να κινηθεί. Μέσα στην μελέτη υπάρχουν τα σενάρια αξιοποίησης. «Δεν αφορά μόνο στο Αερινό αλλά και τη δημοτική έκταση στον Αγ. Γεώργιο συνδυαστικά. Μέσα στα σενάρια είναι και η αξιοποίηση του χώρου ως διαμετακομιστικό κέντρο, ως επιχειρηματικό πάρκο και ένα επιχειρηματικό πάρκο που θα μπορέσουν να αναπτυχθούν διαδικασίες βιο- οικονομίας», ανέφερε ο Υφυπουργός, διαψεύδοντας πως το σενάριο της δημιουργίας Εμπορευματικού Κέντρου στη Λάρισα έχει αυτή τη στιγμή «βγει μπροστά».

Ο κ. Τριαντόπουλος επεσήμανε ότι  δεν σημαίνει ότι το ένα, δηλαδή το ενδεχόμενο Εμπορευματικού Κέντρου στη Λάρισα,  αναιρεί το ενδεχόμενο Εμπορευματικού Κέντρο στον Δήμο Ρήγα Φεραίου.

«Στόχος είναι να αναπτυχθούν και οι δύο συγκεκριμένες περιοχές προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς η μεγάλη ιδέα είναι να γίνει ένα διαμετακομιστικό κέντρο με διεθνή εμβέλεια, με τη  Μαγνησία να αξιοποιεί το λιμάνι, την ανάπτυξη των ΒΙΠΕ και στον Αλμυρό και τις άλλες δύο ΒΙΠΕ που έχουν δραστηριότητα, αλλά αξιοποιώντας και το αεροδρόμιο της Ν. Αχγιάλου σε συνδυασμό με την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου», σημείωσε.

Σε διαγωνισμό μελέτη για τη σιδηροδρομική σύνδεση των ΒΙΠΕ  με το Αεροδρόμιο και το λιμάνι

Σύμφωνα με τον κ. Τριαντόπουλο, προ καιρού σε συνεργασία και με τον ΟΣΕ είχε ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την εκπόνηση μιας μελέτης για τη δημιουργία μιας νέας γραμμής από τη ΒΙΠΕ Αλμυρού όπου θα περνά από το πολιτικό αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου και μεταξύ άλλων στάσεων θα περνά και από το Αερινό, πλησίον του χώρου της δημοτικής έκτασης που εξετάζεται η πρόταση δημιουργίας του διαμετακομιστικού ή εμπορευματικού πάρκου και η οποία θα συνδεθεί με το κεντρικό δίκτυο.

Όπως ο ίδιος σημείωσε, έχει βγει ο διαγωνισμός γι’ αυτή τη μελέτη, πριν από λίγες ημέρες,  έχει περάσει από το ΔΣ το πρώτο πρακτικό για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και τις επόμενες ημέρες περνάει και το δεύτερο πρακτικό. Πρόκειται, όπως επεσήμανε ο Υφυπουργός, για μια μελέτη πάνω από 2,5 εκ. ευρώ η οποία θα δείξει ποιο είναι το κόστος κατασκευής της νέας γραμμής «Οπότε θα έχουμε μία διασύνδεση σιδηροδρομική όλων των πόλων ανάπτυξης, καθώς περιλαμβάνει και τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Β ΒΙΠΕ με την κεντρική γραμμή του τρένου αλλά και των προβλητών από το λιμάνι με το κεντρικό δίκτυο. Έτσι θα έχουμε όλη την εμπορευματική και οικονομική δραστηριότητα στους βασικούς πυλώνες με τον σιδηρόδρομο κι αν σε αυτό συνυπολογίσουμε και την Εθνική οδό , που πλέον δίνει παντού πρόσβαση για το κομμάτι που σχετίζεται με το cargo, το αεροπορικό είναι πολύ σημαντικό να είναι κοντά ένα αεροδρόμιο κοντά στην Εθνική οδό, έχουμε ένα δίκτυο υποδομών που ουσιαστικά ενώνονται μεταξύ τους», εξήγησε.

 

Εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα στην ανάπτυξη των υποδομών

Ο κ. Τριαντόπουλος σημείωσε πως η μελέτη σκοπιμότητας που γίνεται από τους φορείς λαμβάνει υπόψη και τις τάσεις και κινήσεις που γίνονται στην αγορά . Η μελέτη που κάνει η ΕΤΒΑ και ο ειδικός μελετητής για το διαμετακομιστικό κέντρο ή το εμπορευματικό πάρκο για το Αερινό λαμβάνει υπόψη και την εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα. Οι μελέτες που γίνονται από το Υπερταμείο για την αξιοποίηση του αεροδρομίου της Ν Αγχιάλου, μαζί με τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια λαμβάνουν υπόψη τους την αξιοποίησή τους με την εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα.

«Όλα έχουν στο δεύτερο σκέλος του σκεπτικού τους πως θα αναπτυχθούν επενδύσεις. Και στο λιμάνι γίνεται το ίδιο, απλώς η πολιτεία θα πρέπει να διαμορφώσει το πεδίο και τις υποδομές για να έρθει ο ιδιώτης να επενδύσει», επεσήμανε ο ίδιος, τονίζοντας πως το δημόσιο παραχωρεί κάτι, έχοντας όφελος και έναντι αντιτίμου.

 

Πιο εντατική η προετοιμασία για τη φετινή αντιπυρική περίοδο- Η πρόληψη ξεκινά από την ατομική ευθύνη

 

Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε και στις προετοιμασίες που γίνονται για την φετινή αντιπυρική περίοδο, με φόντο την περσινή καταστροφή στην Β. Εύβοια. Επεσήμανε πως όλο αυτό το διάστημα έχουν προχωρήσει από το αρμόδιο Υπουργείο μια σειρά από συντονιστικές παρεμβάσεις σε όλη τη χώρα και το Υπ. Εσωτερικών έχει διαθέσει εγκαίρως τα χρήματα που προβλέπονται για να γίνουν οι παρεμβάσεις. Ο κ. Τριαντόπουλος αναφέρθηκε και στο νέο πρόγραμμα  «Antinero»,  το οποίο δρομολογείται και χρηματοδοτείται και από πόρους ευρωπαϊκούς και το Ταμείο Ανάκαμψης, κι αυτό σημαίνει πως υπάρχουν επιπλέον πόροι για την αντιμετώπιση των φαινομένων της κλιματικής κρίσης, ενώ ανανεώνεται και ο εξοπλισμός και στελεχώνονται οι Πυροσβεστικές Υπηρεσίες με νέα στελέχη, που αναλαμβάνουν την επόμενη περίοδο.

«Προχωρά με εντατικούς ρυθμούς, όμως η πρόληψη ξεκινά από την ατομική ευθύνη του καθενός και φτάνει σε επίπεδο αυτοδιοίκηση και κεντρικό επίπεδο», τόνισε ο ίδιος, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην ατομική ευθύνη, φέρνοντας και ως παράδειγμα την πρόσφατη πυρκαγιά στο Πήλιο, επισημαίνοντας πως ξεκίνησε από ανθρώπινο λάθος και συνέστησε να είναι όλοι προσεκτικοί και να σέβονται το δάσος που κυριολεκτικά χαρίζει ζωή.

 

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.