Δικαίωμα αποζημίωσης απ΄τις εταιρείες ταχυμεταφορών έχουν οι καταναλωτές

Εκατοντάδες Βολιώτες διαμαρτύρονται για καθυστερήσεις πολλών ημερών ακόμη και εβδομάδων

Η έλευση του δεύτερου lockdown οδήγησε πλήθος καταναλωτών στα ηλεκτρονικά καταστήματα και τις παραγγελίες μέσω eshop. Δώρα, ενδύματα, υποδήματα, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές παραγγέλνονται κάθε μέρα από τους καταναλωτές με σκοπο να έρθουν οι αγορές τους στην πόρτα του σπιτιού τους. Ωστόσο, παρατηρείται το φαινόμενο της έντονης καθυστέρησης παραλαβής, εξαιτίας φόρτου εργασίας των ταχυμεταφορών. Μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή η κ. Ευαγγελία Κεκελέκη, Γενική Γραμματέας του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ)-(η συνέντευξη δόθηκε μια μέρα πριν την επίσημη ανακοίνωση της Γ.Γ. Καταναλωτή) τόνισε πως οι καταναλωτές δικαιούνται αποζημίωσης για κάθε ημέρα καθυστέρησης παραλαβής της παραγγελίας τους και μάλιστα η ίδια τους καλεί να τη διεκδικήσουν.
Όπως επεσήμανε η κ. Κεκελέκη το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών έχει κατακλυστεί από παράπονα για τις εταιρείες ταχυμεταφορών που καθυστερούν στην απόδοση των παραγγελιών.
Μάλιστα, πολλοί είναι και οι Βολιώτες που έχουν κάνει ηλεκτρονικές παραγγελίες από τις αρχές Δεκεμβρίου και ακόμη δεν έχουν παραλάβει τα δέματά τους, ενώ αρκετοί πιστεύουν πως αυτό μπορεί να γίνει ακόμη και από το νέο έτος!

Η γ.γ. του ΚΕ.Π.ΚΑ. Ευαγγελία Κεκελέκη

«Για κάθε μέρα καθυστέρησης δικαιούμαστε
6 ευρώ έως το ανώτατο ποσό των 100 ευρώ»

«Ενημερώσαμε τους καταναλωτές ότι δικαιούνται αποζημίωσης. Για κάθε μέρα καθυστέρησης δικαιούμαστε 6 ευρώ έως το ανώτατο ποσό των 100 ευρώ.Σε περίπτωση που αρνούνται οι Εταιρείες Ταχυμεταφορών να αποζημιώσουν τον καταναλωτή θα πρέπει να παρέμβει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Συνήθως μπορεί ο καταναλωτής να υπολογίσει τις ημέρες καθυστέρησης για παράδειγμα, όταν αγοράζει ένα προϊόν του λένε ότι θα το παραλάβετε σε 2 έως 3 ημέρες. Σ’ αυτό το όριο υπολογίζει το κατάσταστημα και τον χρόνο που χρειάζεται η εταιρεία ταχυμεταφορών για να το παραδώσει στον καταναλωτή. Εάν παρήγγειλα την 1η Δεκεμβρίου και βάζοντας το όριο των τριών ημερών, θα πρέπει να έχω το δέμα μου στις 4 Δεκεμβρίου. Εάν δεν το έχω έως πχ τις 22 του μήνα, αφαιρώ τις τέσσερις αυτές ημέρες και για κάθε μέρα που μένει δικαιούμαι αποζημίωσης», εξήγησε αναλυτικά η κ. Κεκελέκη.
Η ίδια βέβαια, έριξε τα βέλη της τόσο στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Καταναλωτή, αλλά και στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείου, καθώς δεν έχουν ούτε πληροφορήσει τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους, ούτε έχουν επιβάλλει πρόστιμα στις εταιρείες ταχυμεταφορών και δεν δουν ώστε ο καταναλωτής να αποζημιωθεί.
«Είναι επιεικώς απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει. Έπρεπε να βγει το ΚΕΠΚΑ να ενημερώσει τους καταναλωτές. Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Καταναλωτή έχει ξεχάσει ότι εκπροσωπεί τους καταναλωτές και ασχολείται μόνο με το εμπόριο. Και η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείου έπρεπε να βγει και να ενημερώσει», είπε χαρακτηριστικά η κ. Κεκελέκη.
Μάλιστα τόνισε πως το πρόβλημα της καθυστέρησης παράδοσης παραγγελιών δεν είναι καινούργιο φαινόμενο, αλλά υπήρχε από την προηγούμενη καραντίνα και δεν μπορεί να θεωρηθεί έκτακτη κατάσταση κάτι που εδώ και δέκα μήνες γνωρίζουμε ότι συμβαίνει.
«Το πρόβλημα υπήρχε από την πρώτη καραντίνα. Δέκα μήνες είμαστε σε έκτακτη κατάσταση; Εάν αυτά που έχω παραγγείλει τα θέλω για τα Χριστούγεννα και αυτά περάσουν ποια η ουσία; Βάλανε τα υπερκέρδη οι εταιρείες ταχυμεταφορών στην πρώτη καραντίνα στην τσέπη και δεν διόρθωσαν προβλήματα, ούτε έκαναν προσλήψεις. Πρέπει να απαιτήσουν οι καταναλωτές ή ας πουν οι εταιρείες ότι δεν αναλαμβάνουν άλλες παραγγελίες», υπογράμμισε η ίδια.
Η Γεν. Γραμματέας του ΚΕΠΚΑ σημείωσε τέλος πως το Κέντρο δεν μπορεί να καλύψει και τα 11 εκ. των Ελλήνων, καθώς υπάρχουν και τα προσωπικά δεδομένα και πρέπει κάποιος να είναι μέλος της, έτσι ώστε να έχει πρόσβαση σε στοιχεία και να απαιτήσει και να διεκδικήσει την αποζημίωση. Ανέφερε πως είναι υποχρέωση του κράτους να μιλήσει για τα δικαιώματα των καταναλωτών και σημείωσε πως όποιος ενδιαφέρεται να λάβει πληροφορίες, να γίνει μέλος και να βοηθηθεί από το ΚΕΠΚΑ να αποστέλλει email στο [email protected], διευκρινίζοντας πως το κόστος εγγραφής είναι πολύ μικρό.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.