Γ. Τσαρδακάς: “Να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Βόλου- Δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία”

Ο πόλεμος, η πανδημία, η ενεργειακή κρίση επηρεάζουν και τη λειτουργία του λιμανιού

Να μην χάσει την ευκαιρία ανάπτυξης το λιμάνι του Βόλου, ώστε να καταστεί ανταγωνιστικό τόνισε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη ο πρόεδρος της Ένωσης Ναυτικών Πρακτόρων Βόλου κ. Γιάννης Τσαρδακάς, ο οποίος μίλησε για την προοπτική της βαριάς, όπως τη χαρακτήρισε, βιομηχανίας της πόλης. Ο ίδιος, αναφέρθηκε και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το λιμάνι αυτή την χρονική περίοδο, με τον πόλεμο στην Ουκρανία, την πανδημία, αλλά και την ενεργειακή κρίση επισημαίνοντας πως θα χρειαστεί χρόνος για να βρεθεί ξανά ο βηματισμός.

Πόλεμος, πανδημία και ενεργειακή κρίση επηρεάζουν και το λιμάνι του Βόλου

Σύμφωνα με τον κ. Τσαρδακά ο πόλεμος στην Ουκρανία επηρεάζει όλο τον κόσμο και όχι μόνο το λιμάνι του Βόλου. Παρόλα αυτά και σε τοπικό επίπεδο υπάρχουν κλυδωνισμοί, καθώς όπως επεσήμανε υπάρχουν βιομηχανίες της περιοχής που προμηθεύονται πρώτες ύλες από Ρωσία και Ουκρανία, ενώ στο θέμα των εξαγωγών, υπάρχουν πολλές εταιρείες που έχουν αποφασίσει να μην συμπεριλάβουν λόγω του πολέμου, τα λιμάνια της Ρωσίας και της Ουκρανίας στον προορισμό τους.

Ο κ. Τσαρδακάς τόνισε πως θα χρειαστεί καιρός για να βρεθεί πάλι ο βηματισμός, ακόμη κι αν ο πόλεμος σταματήσει σύντομα, καθώς τα λιμάνια, έχουν μεν επηρεαστεί από αυτόν, αλλά έχουν επηρεαστεί και από την πανδημία και την ενεργειακή κρίση. “Το κόστος των μεταφορών των κοντέινερ εξακολουθεί και είναι μεγάλο. Εκεί που κόστιζε από την Κίνα ένα κοντέινερ 2000-3000 ευρώ, τώρα κοστίζει 12.000-14.000 ευρώ. Δεν πρόκειται να αλλάξει εύκολα αυτή η ισορροπία, καθώς πέρα από τον πόλεμο η κατάσταση έχει σχέση με τις τιμές των πετρελαίων, τις νέες τεχνολογίες των καυσίμων, γιατί τα καράβια πρέπει να εναρμονιστούν με νέους κανονισμούς για τα νέα πετρέλαια, τη νέα μορφή καυσίμων που πρέπει να χρησιμοποιούν κι αυτό επιβαρύνει το κόστος λειτουργίας ενός πλοίου πάρα πολύ. Σε αυτά εξακολουθεί και η υπάρχει το θέμα της πανδημίας, που από εκεί ξεκίνησαν αυτές οι αναταράξεις, λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στα λιμάνια της Άπω Ανατολής, με το πρόβλημα να περνά και στα υπόλοιπα λιμάνια και της Αμερικής με μεγάλες καθυστερήσεις. Και ο Πειραιάς έχει επηρεαστεί πολύ και αυτές οι καθυστερήσεις επηρεάζουν και εμάς. Εδώ στον Βόλο έχουμε επηρεαστεί στις μεταφορές κοντέινερ καθώς η μοναδική εταιρεία στο λιμάνι του Βόλου, αντιμετωπίζει καθυστερήσεις εβδομάδας και δέκα ημερών και αυτό δημιουργεί πρόβλημα στις λειτουργίες των επιχειρήσεων της περιοχής μας”, εξήγησε ο κ. Τσαρδακάς, επισημαίνοντας πως είναι μια κατάσταση που δεν μπορεί εύκολα να αλλάξει και χρειάζεται χρόνο, ενώ τόνισε πως λόγω της κατάστασης, πολλά εργοστάσια έχουν μειώσει την παραγωγή τους.

Δεν πρέπει το λιμάνι του Βόλου να χάσει μια ακόμη ευκαιρία

Ο κ. Τσαρδακάς μίλησε για το λιμάνι του Βόλου και την προοπτική εξέλιξής του, επισημαίνοντας πως ο Βόλος είναι μπροστά σε μία πρόκληση. Πρέπει, όπως τόνισε, από τη στιγμή που τα δύο μεγάλα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης έχουν βρει τον βηματισμό τους μέσα από τις ιδιωτικοποιήσεις, το λιμάνι του Βόλου να μην χάσει άλλη μια ευκαιρία και σοβαρά και υπεύθυνα να πάρει μερίδιο από την εμπορευματική κίνηση που υπάρχει.
“Ευελπιστούμε αυτή η κίνηση να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια , γιατί μετά το πέρας του πολέμου θα αρχίσουν να υπάρχουν ανάγκες για υποδομές και η περιοχή μας λόγω ύπαρξης χαλυβουργικών μονάδων θα πάρει μερίδιο από αυτή την αγορά, όπως θα λειτουργήσει και η τσιμεντοβιομηχανία.

Θέλουμε το λιμάνι του Βόλου να είναι μπροστά στις εξελίξεις. Να υπάρχει η δυνατότητα και σε υποδομές και σε ικανό έμψυχο δυναμικό”, σχολίασε ο ίδιος.

Βέβαια, επεσήμανε πως αυτή τη στιγμή το λιμάνι του Βόλου δεν είναι ανταγωνιστικό γιατί λειτουργεί με κανόνες της παλιάς σχολής.

“Ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη είναι επιχειρήσεις με managers, με ιδιώτες οι οποίοι έχουν αφουγκραστεί τις νέες απαιτήσεις, τον προβληματισμό κάθε πελάτη και μπορούν και διαχειρίζονται εύκολα χωρίς καθυστερήσεις σε αποφάσεις κι εμείς για να πάρουμε μία απόφαση χρειάζεται να συνεδριάσει το ΔΣ και να περάσουν 20 ημέρες”, είπε ο κ. Τσαρδακάς, τονίζοντας πως η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού φαίνεται να αργεί και να μετατοπίζεται στο 2023, ωστόσο επεσήμανε πως το λιμάνι δεν πρέπει να περιμένει την ιδιωτικοποίηση και θα πρέπει να λειτουργεί με ιδιωτικά κριτήρια.

Πρέπει κάθε διοίκηση του λιμανιού να σκέφτεται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Να κοιτά κάθε μέρα έσοδα- έξοδα. Το λιμάνι είναι η βαριά βιομηχανία της πόλης μας. Όλα ξεκινήσανε από το λιμάνι, εάν η πόλη δεν είχε το λιμάνι, δεν θα είχε αυτή την ανάπτυξη. Η ανάπτυξη έρχεται από τη θάλασσα”, υπογράμμισε.

Σημείωσε πως το λιμάνι του Βόλου, το οποίο το κάνει να υπερέχει άλλων λιμανιών είναι ο συνδυασμός των υπηρεσιών, τόσο με τη διακίνηση φορτίων, όσο και του τουριστικού τομέα και της κρουαζιέρας, ενώ τόνισε πως η μεταφορά του σκραπ στον Γ προβλήτα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια, επισημαίνοντας πως το λιμάνι πρέπει να είναι φιλικό και προς τους πολίτες.

Θετικοί στις επενδύσεις, όχι μέσα στην πόλη το LNG

Ο κ. Τσαρδακάς αναφέρθηκε και στην επένδυση LNG στο λιμάνι του Βόλου, τηρώντας επιφυλάξεις για το θέμα της χωροθέτησής του. “Είμαστε θετικοί σε επενδύσεις που δίνουν υπεραξία στο λιμάνι, από την άλλη είμαστε και πολίτες της πόλης. Θεωρώ βάσει των σχεδίων που έχω δει για τη χωροθέτηση, ότι δεν θα μπορούσε να γίνει η επένδυση σε εκείνη τη θέση. Πρέπει πρώτα να ερωτηθούν φορείς που έχουν σχέση με την ασφάλεια χώρων, ο ΟΛΒ, το λιμεναρχείο κτλ.. Έχουμε μετά να κάνουμε με την οικιστική πλευρά. Στα Πευκάκια υπάρχουν κατοικίες, είναι αρχαιολογικός χώρος και όπου αλλού έχει γίνει τέτοια επένδυση είναι αρκετά μακριά από οικιστική περιοχή. Από τη μια είμαστε θετικοί να γίνει κάτι τέτοιο, όχι τόσο κοντά στην πόλη μας”, τόνισε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Τέλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Ναυτικών πρακτόρων και Γεν. Γραμματέας της Ομοσπονδίας σημείωσε ότι στις 2 Απριλίου θα διεξαχθούν οι εκλογές της Ένωσης, με τους πράκτορες να θέτουν τους προβληματισμούς για το μέλλον του λιμανιού.

Ζητάμε να πάρει το λιμάνι τον βηματισμό του. Έχουμε να δούμε να έρχεται καινούργια υποδομή πολλές δεκαετίες, δεν μπορούμε να ζητωκραυγάζουμε επειδή ήρθε ένας γερανός κι ένα κλαρκ”, κατέληξε ο κ. Τσαρδακάς.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.