Ι. Αποστολάκης για το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης: «Η πόλη πορεύεται άβουλη, χωρίς σχεδιασμό»

Μετατρέπεται όλο το κέντρο της πόλης σε έναν χώρο ελεγχόμενης στάθμευσης

Για το νέο Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στο Δημήτρη Καρεκλίδη ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Μαζί για τον Βόλο» κ. Ιάσονας Αποστολάκης, ο οποίος σχολίασε πως δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός και η πόλη πορεύεται άβουλη. Ο ίδιος επεσήμανε πως ο σχεδιασμός της δημοτικής αρχής φέρνει το αυτοκίνητο στο προσκήνιο, καθώς στα εννέα χρόνια που διοικεί την πόλη, δεν υπάρχουν δράσεις και έργα για εναλλακτικούς τρόπους μετακινήσεις και ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου και των μέσων μαζικής μεταφοράς.

«Άβουλη πορεύεται η πόλη, σε πολλά πράγματα. Έχουμε αποδεχτεί τη μοίρα μας έως ότου έρθει η ώρα που αυτό θα φανεί στην τσέπη του πολίτη.  Όλος ο χαμός που γίνεται με τους υπέρογκους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΜΒ είναι πράγματα που τα είχαμε πει εδώ και έναν χρόνο ότι με το αλαλούμ στις καταμετρήσεις που γίνονται συστηματικά τα τελευταία χρόνια στον Δήμο Βόλου με τις εργολαβίες και με το σύστημα χρέωσης που κανείς δεν εξηγεί πως μπορεί να εφαρμοστεί ακριβώς, βλέπουμε αυτές τις πολύωρες και ατέρμονες ουρές στη ΔΕΥΑΜΒ. Το ίδιο γίνεται και με το σύστημα στάθμευσης. Τα είχαμε γράψει, τα είχαμε πει, όμως εδώ πρέπει να βγάλουμε το καπέλο στον Αχ. Μπέο, που έχει θέσει την ατζέντα εκεί που θέλει, μακριά από τα πραγματικά θέματα της πόλης και οι πολίτες που έχουν και την ευθύνη το πήραν κάπως πιο ελαφρά τη καρδία, έρχεται όμως η ώρα να πληρώσουμε τον λογαριασμό», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αποστολάκης.

Ο ίδιος επεσήμανε πως βασικό στοιχείο στο νέο ΣΕΣ είναι ο διπλασιασμός της χρέωσης από 0,50 σε 1 ευρώ την ώρα, ωστόσο εάν αυτό περιοριζόταν σε 2-3 δρόμους της πόλης συμπλήρωσε ο κ. Αποστολάκης, τότε θα  μπορούσε να δικαιολογηθεί ή να συζητηθεί αυτή η αύξηση για να αποσυμφορηθεί κάπως το κέντρο.

«Εδώ βλέπουμε ο σχεδιασμός είναι να μετατραπεί σχεδόν όλο το κέντρο της πόλης και πέραν του στενού κέντρου σε έναν χώρο ελεγχόμενης στάθμευσης. Δεν υπάρχει κάποια συγκοινωνιολογική τεκμηρίωση, μελέτη, κυκλοφοριακή μελέτη που να τεκμηριώνει την ανάγκη ότι ο κάποιος πρέπει να παρκάρει στην Μαγνήτων και  πρέπει να κατέβει με τα πόδια και  πρέπει να πληρώνει επί της Μαγνήτων ή για ποιον λόγο η νέα ζώνη στάθμευσης θα επεκτείνεται στη Βασσάνη. Είναι πολύ μεγάλη αυτή η έκταση, η οποία χωροθετείται γι’ αυτό το θέμα», επεσήμανε ο ίδιος.

Δεν υπάρχει σχεδιασμός και προσφορά εναλλακτικών μετακινήσεων

Ο κ. Αποστολάκης σχολίασε και το γεγονός πως οι ενδεχόμενες αυξήσεις να μειώσουν τη χρήση αυτοκινήτου στο κέντρο της πόλης, επισημαίνοντας πως πρόκειται για έναν αλαλούμ στο σχεδιασμό της δημοτικής αρχής, καθώς εδώ και εννέα χρόνια σε έχει προσφέρει στους δημότες εναλλακτικές μετακινήσεις.

«Εάν πάμε στο επιχείρημα να μειωθεί το αμάξι στο κέντρο της πόλης,  αυτό δείχνει το αλαλούμ στον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής. Όταν σχεδιάζεις σοβαρά, με ορίζοντα ετών να εξαρτάται η πόλη λιγότερο από το αυτοκίνητο, αυτό το έχεις κάνει παράλληλα, προσφέροντας στον κόσμο εναλλακτικές μετακινήσεις. Δεν έχουμε δει ούτε κάποια πρωτοβουλία για δημοτικές συγκοινωνίες , ούτε πρωτοβουλίες ώστε να πιεστεί το ΚΤΕΛ να έχει παραπάνω δρομολόγια, δεν έχουμε δει μετά από εννιά χρόνια δημοτικής αρχής Μπέου ένα εκτεταμένο, ολοκληρωμένο, πλήρες και ασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων, ώστε να πεις «Βολιώτη δεν θα πάρεις το αμάξι γιατί θα το πληρώσεις πάρα πολύ». Δεν έχουμε δει πως θα γίνει 100% η πρόβλεψη για τους μόνιμους κατοίκους και να είναι όλοι ικανοποιημένοι. Αφού τα κάνεις όλα αυτά και δώσεις εναλλακτικές, τότε μπορείς να πεις ότι αυξάνω την ωριαία χρέωση κι ότι επεκτείνω σε πολύ μεγάλη έκταση αυτή την πολύ μεγάλη ελεγχόμενη ζώνη», εξήγησε από την πλευρά του ο κ. Αποστολάκης.

Χαρακτήρισε το νέο Σύστημα ως ένα μέτρο καθαρά εισπρακτικό και τόνισε πως το θέμα είναι γνωστό από τα μέσα του 2021 που είχε αποφασιστεί, τώρα όμως βλέπουν όλοι τις συνέπειες αυτής της επιλογής.

«Όλος ο σχεδιασμός είναι ένα απίστευτο προμοτάρισμα στο αυτοκίνητο, δώσανε και 5εκ ευρώ για να κάνουν ένα πάρκιγκ 150 θέσεων. Δεν μπορούσε ένα πάρκιγκ 150 θέσεων να έλυνε το πρόβλημα. Κι ενώ στην αρχική συζήτηση, μετά από πιέσεις και της αντιπολίτευσης είχαν δεσμευτεί ότι θα ήταν αρκετά χαμηλότερη η χρέωση από τα ιδιωτικά πάρκινγκ, σε μια απαράδεκτη τοποθέτηση του δημάρχου είχαμε μία κυνική παραδοχή ότι  δεν θα ήταν τόσο φθηνό όσο λέγανε, γιατί δεν θέλανε να είναι ανταγωνιστικοί στους ιδιώτες. Νομίζω ότι και από τα στοιχεία δεν έχει φοβερή πληρότητα τον τελευταίο καιρό», ανέφερε ο ίδιος μιλώντας για το πάρκιγκ στην οδό Φιλελλήνων.

Μάλιστα σημείωσε πως θα έπρεπε να είχαν κατατεθεί στοιχεία για την κίνηση στο εν λόγω πάρκιγκ, όπως και στοιχεία για πολλά άλλα πράγματα που συμβαίνουν στην πόλη.

«Έχουμε μια δημοτική αρχή που διοικεί με το έτσι γουστάρω και υπάρχουν και ελεγκτικοί μηχανισμοί, αποκεντρωμένες κτλ που κλείνουν τα μάτια. Υπάρχουν επερωτήσεις όλων των παρατάξεων που δεν απαντώνται ποτέ ή με ένα άντε και… τη γνωστή βρισιά από τον Δήμαρχο. Η απαξίωση της πολιτικής περνά πια και σε πρακτικά επίπεδα ότι όταν έχουμε την απαξίωση του οργάνου, που λέγεται δημοτικό συμβούλιο, όταν και ο κόσμος αδιαφορεί για την απαξίωση αυτή, θα έρθει η ώρα θα την πληρώσει από την τσέπη του», υπογράμμισε.

 Δεν υπάρχει Πανθεσσαλικό, αλλά Στάδιο ΝΠΣ Α.Ε

Εκτός όμως από το θέμα του νέου ΣΕΣ τέθηκε στη συζήτηση και το θέμα του Πανθεσσαλικού, καθώς ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Βόλου κ. Απ. Ριζόπουλος χθες στο Ράδιο ΈΝΑ εξέφρασε την πρόθεση της ΛΑΣ να καταθέσει σχετική ερώτηση περί της χρήσης του Πανθεσσαλικού αλλά και του ενοικίου του από τον ΝΠΣ που είναι μόλις 1500 ευρώ.

Ο κ. Αποστολάκης σχολιάζοντας αυτό το θέμα τόνισε χαρακτηριστικά πως «δεν υπάρχει Πανθεσσαλικό, υπάρχει στάδιο ΝΠΣ ΑΕ. Είχαμε πει ακριβώς ότι για μία ομάδα που έχει τόσα λεφτά από χορηγίες, από τηλεοπτικά δικαιώματα, από πωλήσεις παικτών και από την πολιτική να δίνει αφειδώς εισιτήρια σε αθηναϊκές ομάδες τα 1500 ευρώ το μήνα ενοίκιο για τέτοιες εγκαταστάσεις είναι εξευτελιστικό. Δεν μπορεί όλος ο σχεδιασμός του Πανθεσσαλικού να περιστρέφεται γύρω από τις ανάγκες του ΝΠΣ, και να περισσέψει ένα ξεροκόμματο για άλλα σωματεία στον περιβάλλοντα χώρο κι αυτό αφού πρώτα ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες του ΝΠΣ. Υπάρχει μία κραυγαλέα σύγκρουση συμφερόντων και ηθική και πολιτική», υπογράμμισε τέλος ο κ. Αποστολάκης.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.