Λένε «όχι» στο πλαστικό και στηρίζουν το περιβάλλον καφετέριες στο Βόλο (video)

Παράδειγμα προς μίμηση οι καφετέριες της πόλης «Σπείρα» και «Ελέφαντας»

Εκατοντάδες τόνοι πλαστικού καταλήγουν στο περιβάλλον από την οικιακή χρήση, ενώ τρομακτικά μεγάλες ποσότητες προέρχονται από καταστήματα εστίασης και κυρίως καφετέριες. Το περιβάλλον εκπέμπει περισσότερο από ποτέ SOS και ορισμένοι Βολιώτες επιχειρηματίες έχουν ακούσει αυτή την «κραυγή» και αντιδρούν. Στον πεζόδρομο της Τάκη Οικονομάκη, στο κέντρο του Βόλου οι καφετέριες «Σπείρα» και «Ελέφαντας» προσπαθούν να εμφυσήσουν την οικολογική συνείδηση τους πελάτες τους και λένε «όχι» στο πλαστικό.

Η ΜΑΓΝΗΣΙΑ βρέθηκε στην καφετέρια «Σπείρα», όπου εδώ και μερικούς μήνες έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια αντικατάστασης των ποτηριών του καφέ στο χέρι, με οικολογικά από μπαμπού, ενώ δεν υπάρχει πια στο κατάστημα ούτε για δείγμα πλαστικό καλαμάκι, μιας και έχουν αντικατασταθεί από χάρτινα, από βιοδιασπώμενα αλλά και από σιτάρι.
Μιλώντας για το έναυσμα της κίνησης αυτής ο Χάιρον Ντελακρούζ, συνιδιοκτήτης της καφετέριας «Σπείρα» τόνισε πως η κίνηση αυτή ξεκίνησε από το καλοκαίρι.
«Η ιδέα ξεκίνησε το καλοκαίρι όταν είδα μια νεκρή χελώνα που είχε φάει πλαστικό και είπα μέσα μου ότι πρέπει να τελειώσει το πλαστικό από το μαγαζί μας. Κι έτσι είπαμε με τον Κωστή Πανταζή, τον συνεταίρο μου πως ό,τι υπάρχει σε πλαστικό θα πρέπει να το σταματήσουμε», σημείωσε ο ίδιος.

Η πρώτη κίνηση ήταν να αντικαταστήσουν τα πλαστικά καλαμάκια από χαρτί, σιτάρι και βιοδιασπώμενα ενώ έφεραν στο μαγαζί τους και ποτηράκια μπαμπού, αφήνοντας μια για πάντα πίσω το πλαστικό.
«Ο πελάτης που θα αγοράσει το ποτηράκι μπαμπού χρεώνεται με 4.5 ευρώ και του κάνουμε δώρο τον καφέ. Όταν έρθει την επόμενη φορά με το ποτηράκι του, εμείς του χρεώνουμε τον καφέ 1,5 ευρώ», είπε ο Χάιρον Ντελακρούζ.
Όσο για τις αντιδράσεις; Ο ίδιος επεσήμανε πως οι κινήσεις τους πήγαν πολύ καλύτερα απ’ όσο φαντάζονταν αρχικά.
» Έχουμε δώσει μέχρι στιγμής 300 ποτηράκια. Με τα χάρτινα καλαμάκια στην αρχή ο κόσμος παιδευόταν, τώρα όμως το έχουν αγκαλιάσει και τους αρέσει πολύ αυτή η κίνηση. Θα ήθελα πάρα πολύ όλοι οι Βολιώτες να έχουν χάρτινα καλαμάκια και να σταματήσει το πλαστικό. Πολλοί είναι μαζί μας, άλλοι τους φαίνεται περίεργο που δεν έχουμε πλαστικά ποτήρια και που έχουμε χάρτινα καλαμάκια. Σιγά σιγά φαντάζομαι ότι θα το αγκαλιάσουν όλοι και θα έχουμε ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας και τους υπόλοιπους που θα έρθουν», είπε χαρακτηριστικά ο Χάιρον.

Λίγα μέτρα πιο μακριά στον «Ελέφαντα» η οικολογική συνείδηση είναι ενταγμένη στη φιλοσοφία του καταστήματος από την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας του.
Η Τζο Αδάμου, εργαζόμενη στο καφέ επεσήμανε πως «οι κινήσεις αυτές που γίνονται για το περιβάλλον εντάσσονται στη γενικότερη φιλοσοφία του καταστήματος από τη στιγμή που ξεκίνησε. Η αγάπη προς το περιβάλλον, όπως η αγάπη προς τα ζώα, γιατί πάντα δεχόμαστε ζωάκια μέσα στο μαγαζί, είναι στη φιλοσοφία μας.

Χρησιμοποιούμε βιοδιασπώμενα καλαμάκια. Στο παρελθόν πουλούσαμε ποτηράκια για take away καφέ από μπαμπού, που το έχουμε σταματήσει τώρα γιατί δεν κύλησε πάρα πολύ. Όμως δεν χρησιμοποιούμε καθόλου πλαστικά, χρησιμοποιούμε χάρτινα ποτηράκια για take away, ενώ από πέρυσι ξεκινήσαμε μια ενέργεια και χρεώνουμε 1 ευρώ τον καφέ στο take away αντί για 1,80 ευρώ, εάν ο πελάτης έρθει με δική του κούπα».

Στην όλη φιλοσοφία του μαγαζιού που είναι αγαπώ το περιβάλλον, τα ζώα, τον εαυτό μου, το σώμα μου υπάρχουν στον Ελέφαντα και πολλά προϊόντα χωρίς ζάχαρη, όπως μπάρες δημητριακών χειροποίητες σε διάφορες γεύσεις, χωρίς ζάχαρη, ενώ καθημερινά προσφέρει δικά του προϊόντα, όπως σπιτική λεμονάδα και σπιτική λεμονάδα με ιβίσκο με μέλι. Παράλληλα υπάρχουν διάφορα βιολογικά τσάι, smoothies και φυσικούς χυμούς από φρέσκα φρούτα, ενώ χρησιμοποιούν μηχάνημα ψυχρής έκθλιψης, το οποίο δεν καταστρέφει τις βιταμίνες των φρούτων.

Σε ότι αφορά την ανταπόκριση των πελατών του καφέ, η Τζο τόνισε πως «ένα ποσοστό των πελατών μας ζει με αυτή τη φιλοσοφία και οι ίδιοι δεν χρησιμοποιούν καλαμάκια. Πολλοί είναι ανοιχτοί, αλλά δεν υπάρχει κάποια σοβαρή ενημέρωση για το θέμα. Υπάρχει ένα ποσοστό που τους ενδιαφέρει κι ένα ποσοστό που δεν τους ενδιαφέρει».