Παναγιώτης Καλόφωνος: «Οι τράπεζες προχωρούν σε αυθαίρετες κατασχέσεις»

Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών προς πολίτες: Να «τραβούν» τα χρήματα της μισθοδοσίας την πρώτη μέρα

Σε αυθαίρετες κατασχέσεις δηλωμένων ως ακατάσχετων λογαριασμών με τη λογική του «Πόντιου Πιλάτου» προχωρούν οι τράπεζες, όπως τονίζει ο κ. Παναγιώτης Καλόφωνος, οικονομικός σύμβουλος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ). Επίσης, μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή αποκαλύπτει την άγνωστη για πολλούς πληροφορία ότι οι ακατάσχετοι λογαριασμοί μισθοδοσίας μετά την πρώτη μέρα καταβολής των χρημάτων παύουν να θεωρούνται ακατάσχετοι. Έτσι συμβουλεύει τους πολίτες τα χρήματα να τα παίρνουν την πρώτη μέρα.
Μεταξύ άλλων, σχετικά με τα καθυστερημένα ραβασάκια των τραπεζών για παλιές οφειλές σημειώνει ότι μπορεί να είναι λάθος των τραπεζών, αλλά τονίζει ότι οι δανειολήπτες πρέπει να κρατούν τα οποιαδήποτε αποδεικτικά.

Σε αυθαίρετες κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών προχωρούν οι τράπεζες χωρίς να βοηθούν να λυθούν τα υπάρχοντα προβλήματα με τους λογαριασμούς οι οποίοι είναι δηλωμένοι ως ακατάσχετοι, αναφέρει ο κ. Καλόφωνος. Έτσι, οι τράπεζες με τη λογική του «Πόντιου Πιλάτου», προχωρούν στην κατάσχεση χρημάτων επικαλούμενοι υπηρεσίες που είναι «πάνω από το κατάστημα», όπως δηλώνει ο οικονομικός σύμβουλος, δημιουργώντας όλο αυτό καθυστέρηση ως προς τη λύση του προβλήματος και ακολουθώντας, μάλιστα, μια διαδικασία σχετικά με την οποία ο ίδιος δεν ξέρει αν γίνεται καλοπροαίρετα ή κακοπροαίρετα από την πλευρά της τράπεζας, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.
Ο κ. Καλόφωνος ξεκαθαρίζει ότι ένας λογαριασμός προστατεύεται διαφορετικά όταν έχει οφειλές προς το Δημόσιο και διαφορετικά από οφειλές προς ιδιώτες ή τράπεζες. Ταυτόχρονα, υπάρχει διαφορά και στους λογαριασμούς με έναν δικαιούχο ή παραπάνω. «Αν σε έναν λογαριασμό είμαστε μόνοι μας, ισχύει το ακατάσχετο των 1.250 ευρώ. Εάν όμως είμαστε σε κοινό λογαριασμό το ακατάσχετο των 1.250 ευρώ ισχύει για τον κάθε συνδικαιούχο ξεχωριστά, εφόσον έχουν δηλώσει και οι δύο τον ίδιο λογαριασμό ως ακατάσχετο», εξηγεί αναλυτικά ο οικονομικός σύμβουλος.

«Οι λογαριασμοί είναι ακατάσχετοι
για όλο το ποσό χωρίς περιορισμό»

Το Δημόσιο είναι ο φορέας που παρατηρείται ότι το τελευταίο διάστημα έχει προχωρήσει στην «συγκέντρωση χρημάτων», σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Καλοφώνου, ο οποίος έχει την πεποίθηση ότι αυτό γίνεται λόγω του τέλους τους χρόνου, να «κλείσει», δηλαδή, ο χρόνος με όσα περισσότερα χρήματα γίνεται. «Ίσως θέλει να κάνει δώρο στους πολίτες την αυστηροποίηση των διαδικασιών και με αγάπη προς τις Δημόσιες Υπηρεσίες», δηλώνει με καυστικό χιούμορ ο οικονομικός σύμβουλος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών.
Επισημαίνει δε για ακόμα μια φορά ότι αν και οι λογαριασμοί είναι ακατάσχετοι για όλο το ποσό χωρίς περιορισμό, μιλώντας για τους μισθούς, τις συντάξεις και τις ασφαλιστικές παροχές, οι τράπεζες με τη λογική του «Πόντιου Πιλάτου» αποφεύγουν να πάρουν θέση επί του θέματος, λέγοντας την έκφραση ότι «μου το έστειλε η εφορία και στο ΄΄πάγωσα΄΄», δηλώνει ο οικονομικός σύμβουλος, αναφερόμενος στην τακτική της τράπεζας.
«Άπαξ και η τράπεζα σου κατασχέσει ή σου ΄΄παγώσει΄΄ έναν λογαριασμό, αυτή η πράξη ενέχει δύο κινδύνους. Από την μια πλευρά, είναι απλώς ένα κάλεσμα από την εφορία για να διευθετήσεις τις ρυθμίσεις, εφόσον μπορείς, και καλό είναι ακόμα κι αν δεν μπορείς να εμφανιστείς. Από την άλλη η τράπεζα προχωρά σε ακόμα ένα τεχνικό λάθος που επιβαρύνει τους δανειολήπτες. Ενώ σου μπλοκάρει τον λογαριασμό, συνεχίζει και τοκίζει. Έτσι, ο πολίτης είναι διπλά χαμένος», εξηγεί λεπτομερώς ο κ Καλόφωνος.
Μεταξύ άλλων τονίζει και συμβουλεύει τους πολίτες να «τραβούν» από την πρώτη μέρα τα χρήματα του ακατάσχετου λογαριασμού μισθοδοσίας, καθώς από την επόμενη μέρα και μετά παύει να θεωρείται ακατάσχετος, πληροφορία που δεν είναι ευρέως γνωστή.

«Ο νόμος Κατσέλη ήταν το τελευταίο οχυρό
των δανειοληπτών έναντι στις των τραπεζών»

Αναφορικά με τις επιστολές που λαμβάνουν οι πολίτες μετά από χρόνια από τις τράπεζες με αφορμή ότι ακόμα έχουν οφειλές από παλιές κάρτες ο κ. Καλόφωνος απαντά πως ο σχετικός νόμος Κατσέλη για τα δάνεια και τις κάρτες ήταν καταπληκτικός και βοήθησε πολύ όσον αφορά στα δάνεια. «Ο νόμος Κατσέλη ήταν το τελευταίο οχυρό των δανειοληπτών έναντι στις αυθαίρετες και υπερβολικές χρεώσεις των τραπεζών. Ήταν καταπληκτικός και έλυσε τα προβλήματα με τα δάνεια, μέχρι που καταργήθηκε», ανέφερε αρχικά. Στην συνέχεια, υπογράμμισε ότι οι τράπεζες μπορεί να κάνουν λάθη και ακριβώς γι’ αυτό συμβουλεύει τους καταναλωτές να κρατούν όλο το αρχείο των καταβολών των δόσεων στις τράπεζες, έτσι ώστε όταν έρθουν τέτοιου τύπου επιστολές οφειλών να μπορούν να αποδείξουν την αποπληρωμή τους.
Ο κ. Καλόφωνος προέτρεψε τον κόσμο να επικοινωνήσει με την Ένωση στο τηλέφωνο 210-8817730 , τονίζοντας ότι η συμβουλευτική διαδικασία παρέχεται δωρεάν.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.