Θεόδωρος Τσούχλος : Η μάχη δίνεται στα σχολεία και όχι σε περιηγήσεις της Υπ. Παιδείας στα ΜΜΕ

Δεν έγινε ο απαραίτητος προγραμματισμός για τα σχολεία, τόνισε στο Ράδιο-ΈΝΑ ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ

Σκληρή κριτική για τη στάση αλλά και τα λεγόμενα της Υπουργού Παιδείας για το άνοιγμα των σχολείων έκανε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Θεόδωρος Τσούχλος μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή τονίζοντας πως η μάχη δίνεται στα σχολεία και όχι στις περιηγήσεις στα ΜΜΕ. Χαρακτήρισε την Υπουργό επικοινωνιακή, ωστόσο τόνισε πως το κράτος δεν έχει λάβει σοβαρά μέτρα, δεν έχει κάνει ανάλογο προγραμματισμό για να μπορέσει να διαχειριστεί το νέο κύμα κορωνοϊού που μπορεί να έρθει τους επόμενους μήνες, μην αξιοποιώντας δημόσιες αλλά και ιδιωτικές σχολικές υποδομές που δεν λειτουργούν.

Περιμέναμε να ακούσουμε γενναίες αποφάσεις

Την ανακοίνωση της επίσημης ημερομηνίας έναρξης των σχολείων έκανε το απόγευμα της Τρίτης η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ενημερώνοντας πως στις 14 Σεπτεμβρίου επιστρέφουν οι μαθητές στα θρανία. Βέβαια, όπως επεσήμανε ο κ. Τσούχλος η Υπουργός δεν είπε κάτι καινούργιο, πέρα από την ημερομηνία αν και η εκπαιδευτική κοινότητα ανέμενε να ακούσει πως η πολιτεία θα λάβει γενναίες αποφάσεις στο θέμα των σχολικών αιθουσών και τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.
“Η Υπουργός επανέλαβε όσα είπε πριν από λίγες ημέρες. Δεν είπε κάτι καινούργιο. Περιμέναμε να ακούσουμε κάποιες γενναίες αποφάσεις, ιδιαίτερα στο θέμα των σχολικών αιθουσών γιατί όλα τα άλλα είναι πολύ θεωρητικά. Η κ. Υπουργός βγαίνει στους τηλεοπτικούς σταθμούς περιχαρής, με ωραίο επικοινωνιακό τρόπο, αλλά στην ουσία η μάχη δίνεται μέσα στα σχολεία, δεν δίνεται μέσα από συνεντεύξεις και περιήγηση ανά τα μέσα μαζικής ενημέρωσης”, είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ.

Αυτονομία και ευελιξία στα σχολεία

Ο κ. Τσούχλος αναφορικά με το θέμα τις μάσκας και τα ενδιάμεσα διαλείμματα που πρότεινε ακόμη και ο Καθηγητής Τσιόρδας να γίνονται, σημείωσε πως από τη στιγμή που η κυβέρνηση δεν μπόρεσε να διασφαλίσει το αίτημα της σχολικής και εκπαιδευτικής κοινότητας για περισσότερες αίθουσες, μικρό αριθμό μαθητών και επιπλέον εκπαιδευτικούς, θα πρέπει να δώσει τη δυνατότητα στα σχολεία να έχουν μία αυτονομία, εάν έχουν επιπλέον αίθουσες να “σπάσουν” τα τμήματα και να κάνουν ό,τι μπορούν για να αντιμετωπίσουν το επερχόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας.
Δεν αξιοποιήθηκαν δημόσια και ιδιωτικά σχολεία που δεν λειτουργούν
Δεν έγινε έγκαιρη προετοιμασία στο άνοιγμα των σχολείων και στη σωστή διαχείριση από το κράτος, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ καθώς δεν υπήρχε σχέδιο για το χειρότερο πλάνο της πανδημίας και δεν διατέθηκαν τα απαραίτητα χρήματα.
“Εδώ χρειάζονται χρήματα. Έπρεπε η κυβέρνηση από τον Μάιο και τον Ιούνιο να έχει μεριμνήσει για το επόμενο πλάνο όχι για την καλή εξέλιξη. Η καλή εξέλιξη ήταν να ανοίξουμε στις 7 Σεπτεμβρίου, να κάνουμε επαναλήψεις , να κάνουμε αγιασμό όλοι μαζί και να ξεκινήσουμε όμορφα κι ωραία. Δεν λειτούργησε όμως. Ακόμη και οι ίδιοι οι ειδικοί λένε ότι δεν περίμεναν τον Αύγουστο αυτή τη μεγάλη επίθεση από τον ιό. Έπρεπε να είχαν βρεθεί αίθουσες. Αίθουσες υπάρχουν. Υπάρχουν δημόσια σχολεία που την τελευταία δεκαετία λόγω των μνημονίων έκλεισαν, το ίδιο και ιδιωτικά”, επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Τσούχλος.
Μάλιστα, έδωσε το παράδειγμα των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων Ζηρίδη, τα οποία μετά από αρκετά χρόνια στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, κατέβασαν ρολά. Αν αυτά και μόνο τα κτήρια, ανέφερε ο κ. Τσούχλος, αξιοποιούνταν από το κράτος, επειδή είναι ένα τεράστιο σχολικό συγκρότημα, θα μπορούσε να λυθεί το πρόβλημα σε πάρα πολλά σχολεία της Ανατολικής Αττικής και τα παιδιά να έχουν αίθουσες όχι των 15 ατόμων, αλλά και των 10 και 12.
“Για όλα αυτά όμως χρειάζονται χρήματα, υποδομές, προσλήψεις αναπληρωτών, αξιοποίηση δημοτικών, δημόσιων και ιδιωτικών χώρων. Χρειάζεται μία οργάνωση κι αυτή έπρεπε να είχε ξεκινήσει από τους Δήμους, τις Περιφέρειες. Έπειτα χρειάζονται και κονδύλια για περισσότερους διορισμούς αναπληρωτών. Δυστυχώς έγκαιρη προετοιμασία δεν έγινε κι αυτό είναι μία πραγματικότητα. Πιθανών να είδαν ότι δεν έχουν τις οικονομικές δυνατότητες, γι’ αυτό και να μην επιτέλεσαν αυτό το σχέδιο. Η υγεία και παιδεία όμως είναι οι βασικότεροι πυλώνες του κοινωνικού κράτους, εκεί χρειάζεται να ενισχυθεί η κοινωνία”, υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ.

Η πράξη θα δείξει πως θα κυλήσει η χρονιά

Εκτός από τα χωροταξικά θέματα που αφορούν τα σχολεία, το μαθησιακό αντικείμενο είναι πολύ βασικό, καθώς τα παιδιά γι’ αυτό το λόγο φοιτούν στο σχολείο.
Ο κ. Τσούχλος ανέφερε πως η πράξη θα δείξει πως θα γίνει η διαδικασία και με τα παιδιά που λόγω υγείας θα πρέπει να μείνουν στο σπίτι, αλλά και με εκπαιδευτικούς που θα κάνουν τηλεκπαίδευση, ενώ έθεσε και το θέμα της Γ’ Λυκείου, επισημαίνοντας πως θα πρέπει στο τέλος της σχολικής χρονιάς σε όλη την Ελλάδα να έχει διδαχθεί η ίδια ύλη.
Θα προσπαθήσουμε να διασφαλίσουμε την υγεία των παιδιών
“Εμείς θα συμβάλλουμε για να γίνει όσο το δυνατόν καλύτερα η εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και να μην τύχουνε πολλά κρούσματα, ώστε να αναγκάζονται να κλείνουν τμήματα, σχολεία, εκπαιδευτικοί και ολόκληρες τάξεις να μπαίνουν σε καραντίνα. Εκείνο που ζητούμε είναι προληπτικά τεστ κορωνοϊού, έστω και δειγματοληπτικά και σε πρώτη φάση στους εκπαιδευτικούς. Αφού η υπουργούς κάλεσε τους γονείς να κρατήσουν προληπτικά τα παιδιά για 2 εβδομάδες στο σπίτι, έχοντας γυρίσει από τις διακοπές κι αυτό είναι ένα καλό μέτρο, να γίνουν τεστ στους εκπαιδευτικούς, που από την 1η Σεπτεμβρίου είναι στις θέσεις τους στα σχολεία”, είπε τέλος ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.