«Η ηλεκτροκίνηση είναι ο «θάνατος» του βενζινοπώλη»

Η Έλλη Παπαδοπούλου αντιπρόεδρος Βενζινοπωλών Ελλάδος και πρόεδρος των Βενζινοπωλών Λάρισας μιλά στη larissanet για το νέο τοπίο που διαμορφώνεται με την διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης. Τονίζει ότι για φέτος οι παραγγελίες θα αργήσουν να έρθουν καθώς το 80% των καταναλωτών προτίμησε να βάλει πέρυσι πετρέλαιο λίγο πριν κλείσει το σύστημα όπου οι τιμές ήταν πολύ χαμηλές.

Τέλος μιλά και για την εποχή της ηλεκτροκίνησης τονίζοντας ότι αυτή θα επηρεάσει αρνητικά τους βενζινοπώλες, καθώς θα χαθούν επιπλέον καταναλωτές όπως συνέβη και με την περίπτωση του φυσικού αερίου πριν από 5 χρόνια, όταν άλλαξαν σύστημα θέρμανσης και έφυγαν από πετρέλαιο θέρμανσης.

Αναλυτικά η συνέντευξη έχει ως εξής:

Ποια είναι η κατάσταση με το πετρέλαιο θέρμανσης, καθώς άρχισε η διάθεσή του;

Το brent παρουσιάζει ανοδική πορεία. Θα θέλαμε να δούμε την μείωση του ΦΠΑ που θα βοηθούσε στην πτώση της τιμής. Και εμείς θα επιβιώσουμε καλύτερα αλλά και οι καταναλωτές. Θυμίζω ότι ο ΦΠΑ συνεχίζει να είναι στο 24% την ώρα που η κυβέρνηση μιλά ξανά για διεύρυνση του επιδόματος θέρμανσης πέρα και από επίδομα πετρελαίου.

Τι θα μπορούσε να συμβεί σε μια τέτοια συνθήκη;

Καταρχήν εμείς ότι ήταν να χάσουμε το χάσαμε γιατί η τιμή του φυσικού αερίου ήταν «κράχτης» πριν από πέντε χρόνια με αποτέλεσμα να χάσουμε πολλούς πελάτες. Τώρα πως ο νομοθέτης θα προσαρμόσει τα εισοδηματικά κριτήρια για όσους καίνε ρεύμα ή ξύλα μένει να το δούμε. Φανταστείτε ότι στη Λάρισα που είναι στην β’ ζώνη δίνουν επίδομα 180 ευρώ! Αυτά τα χρήματα αντιστοιχούν για θέρμανση τριών ημερών. Αυτό δεν είναι επίδομα είναι ψίχουλα. Συνήθως αυτοί που έπαιρναν το επίδομα ήταν αυτοί που δεν έπαιρναν πετρέλαιο. Αυτοί που έπαιρναν πετρέλαιο σε μεγάλες ποσότητες δεν επιδοτούνταν. Ζητούσαμε και συνεχίζουμε να ζητάμε το ΦΠΑ στο πετρέλαιο θέρμανσης να πάει στο χαμηλότερο συντελεστή για να βοηθηθεί ο κόσμος.

Φέτος φαίνεται ότι οι καταναλωτές έχουν γεμίσει από την περασμένη σεζόν τις δεξαμενές. Έτσι δεν είναι;

Πέρυσι επειδή ήταν πολύ χαμηλά το brent  -στα 18 με 20 δολάρια- δώσαμε πετρέλαιο μετά το Πάσχα για έναν μήνα ασταμάτητα. Δίναμε πετρέλαιο με 65-70 λεπτά. Μιλάμε για μια τιμή που ίσχυε πριν από 10 χρόνια. Έδωσαν τρεις παρατάσεις για το πετρέλαιο θέρμανσης και το άφησαν έως τα τέλη Μαΐου. Ο κόσμος γέμισε για τον επόμενο χειμώνα με αυτές τις συνθήκες.

Έχοντας γεμίσει πέρυσι οι περισσότεροι πότε περιμένουμε να υπάρξουν παραγγελίες για τον φετινό χειμώνα;

Το 80% των καταναλωτών  γέμισε τις δεξαμενές του με πετρέλαιο από πέρυσι. Έτσι μέχρι τα Χριστούγεννα δεν θα έχουμε δουλειά. Από το νέο χρόνο θα αρχίσουμε να έχουμε παραγγελίες. Υπάρχει ένα 15-20% των καταναλωτών που δεν είχε την δυνατότητα ή δεν το εκμεταλλεύτηκε και θα ζητήσει πετρέλαιο νωρίτερα. Άνοιξε το σύστημα, αλλά οι παραγγελίες θα είναι μετρημένες. Με το επίδομα όσοι πάρουν τώρα θα τους στοιχίσει 75-80 λεπτά. Αλλά περιμένουμε να βάλουν και μικρές ποσότητες.

Υπάρχουν λύσεις στα προβλήματα των βενζινοπωλών;

Οι βενζινοπώλες είναι ο τελευταίος κρίκος μια αλυσίδας. Είναι ένας κλάδος τίμιος. Δεν μπορούμε να βάλουμε καύσιμα στο αυτοκίνητό μας χωρίς να κόψουμε απόδειξη. Όλα αυτά έγιναν στο όνομα της λαθρεμπορίας. Το λαθρεμπόριο δεν γίνεται από τους βενζινοπώλες. Γίνεται από τις μεγάλες αποθήκες εταιριών πετρελαιοειδών. Όλο αυτό το σύστημα εφόσον δεν έχει βάλει μέσα τις εταιρίες, τις αποθήκες και τα ναυτιλιακά καύσιμα ψάχνεις τον τελευταίο αποδέκτη. Μην ψάχνετε το φθηνότερο πετρέλαιο, μπορεί να είναι προϊόν λαθρεμπορίου. Η διαφορά από πρατήριο σε πρατήριο είναι μερικά λεπτά, δεν υπάρχει μεγάλο περιθώριο κέρδους.

Βλέπουμε την αυτοκίνηση να μπαίνει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Τι σημαίνει αυτό για τον βενζινοπώλη;

Η ηλεκτροκίνηση είναι ο «θάνατος» του βενζινοπώλη. Δεν θέλουν να το παραδεχθούν ούτε στην Ομοσπονδία που ανήκω. Με την ηλεκτροκίνηση θα έχουμε παντού πρίζες και τα οχήματα θα χρησιμοποιούν μπαταρίες. Για τα πρατήρια που είναι στους εθνικούς κόμβους της ΠΑΘΕ είναι καλό. Ο καταναλωτής δεν θα μπορεί να μπει μέσα στις πόλεις. Εκεί όμως η τιμή θα είναι «τσιμπημένη». Για τα υπόλοιπα πρατήρια δεν θα υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον. Θα βάλω στο πρατήριο ένα ταχυφορτιστή. Δεν ξέρουμε πόσο θα τιμολογεί ο πάροχος. Έτσι δεν ξέρουμε τι θα χρεώνουμε στον καταναλωτή.

Αυτό που με προβληματίζει σαν καταναλωτή είναι το πόσο θα αντέξει η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Τι θα πληρώσω για την αντικατάστασή της.  Είμαστε η χώρα που βγήκε από την κρίση και δεν μπορούμε να αλλάζουμε αυτοκίνητα κάθε 5 χρόνια. Άρα καταλαβαίνετε πως έχει η κατάσταση.

Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.