Λίγοι είναι αυτοί που αγοράζουν πλέον gadgets αναλύοντας μόνο τα specs. Καλοί οι 8 πυρήνες και τα δεκάδες megapixels στις κάμερες, αλλά μερικές φορές – ίσως και τις περισσότερες δηλαδή – μεγαλύτερο ρόλο παίζει το design, το πόσο γνωστό είναι ένα brand και το πόσο καλά ταιριάζει στην εικόνα που θέλεις να “βγάλεις” προς τα έξω, παρά το πόσο “καλό” είναι.
Και κάπως έτσι, τα tech gadgets έγιναν κομμάτι της μόδας, παντρεύοντας λειτουργικότητα με attitude και δίνοντάς μας ένα αποτέλεσμα που θέλουμε να πει για εμάς όσα δεν λέμε με λέξεις.
1. Minimal, sleek, chic
Οι μεγαλύτεροι τεχνολογικοί κολλοσοί κατάλαβαν τον ρόλο του design πολύ νωρίς. Πρώτη και καλύτερη; Η Apple φυσικά. Όχι ότι δεν βγάζει εξαιρετικά μοντέλα από άποψη τεχνικών χαρακτηριστικών: τα iPhone, τα iPads, τα MacBooks και τα airpods της Apple σίγουρα κερδίζουν πολλές “μάχες” όσον αφορά τα specs. Σίγουρα όμως βγαίνουν νικητές σε κάθε αγώνα που αφορά το… image. Ποντάρουν στην ομορφιά.
Το design είναι πλέον τόσο καθαρό και minimal, που δεν μπορείς παρά να το θαυμάσεις. Το αν αυτό επηρεάστηκε από τις ισχύουσες τάσεις της μόδας ή το αντίστροφο… δύσκολο να το πεις με βεβαιότητα. Οι millennials σίγουρα θυμούνται τα απίστευτα φουτουριστικά Nokia των 00s, τα οποία όμως ταίριαζαν στο lifestyle και τη μόδα της εποχής. Τώρα το “less is more” κυριαρχεί, με ρούχα, αξεσουάρ ακόμα και interior design να ακολουθούν την ίδια λογική των ουδέτερων χρωμάτων, των λιτών γραμμών και των smooth επιφανειών.
2. Τα wearables ως κοσμήματα
Κάτι άλλο που κατάφερε αυτό το πάντρεμα αιθηστικής και τεχνολογίας είναι και η ανάδειξη των wearables. Αν κάποτε ένα ακριβό ρολόι όπως το Rolex ήταν δείγμα κύρους, σήμερα φοράμε το Apple watch και το Garmin σαν δείγμα τεχνολογικού awareness, γιατί το να είσαι fit είναι hot.
Έχουμε έτσι smartwatches που μετράνε παλμούς, βήματα, μας δείχνουν ειδοποιήσεις και μας βοηθάνε να πληρώσουμε με μια απλή κίνηση του καρπού. Όμως κι εδώ τα wearables τις περισσότερες φορές φοριούνται ως fashion accessory για να δείξουν κύρος και όχι απαραίτητα λόγω των τεχνικών χαρακτηριστικών τους.
3. Οι οίκοι μόδας ακολούθησαν
Σε όλο αυτό το shift οι οίκοι μόδας δεν θα μπορούσαν να μείνουν αμέτοχοι. Louis Vuitton, Prada και πολλοί άλλοι έχουν πλέον συνεργαστεί με τεχνολογικά brands, σχεδιάζοντας cases για κινητά και tablet, ειδικές συλλογές που συνδυάζουν πολυτέλεια και καινοτομία και πολλά άλλα προϊόντα που έρχονται να πλαισιώσουν τα dagdets με έναν τρόπο που δεν είχαμε συνηθίσει ως τώρα.
To “fashion tech” ως όρος έχει έρθει για να μείνει κι αυτό το πάντρεμα τεχνολογίας και μόδας δείχνει κάτι βαθύτερο: το design είναι ο κοινός τους κώδικας. Και ο καταναλωτής θέλει gadgets που να ταιριάζουν με το προσωπικό του στυλ, όχι να το χαλάνε.
4. Το tech look της καθημερινότητας
Laptop bags, power banks, earbuds cases – όλα πλέον επανασχεδιάστηκαν για να δείχνουν stylish. Οι εταιρείες πλέον δεν φτιάχνουν μόνο “εργαλεία”, γιατί ο κόσμος δεν χρειάζεται μόνο εργαλεία – το laptop δεν είναι απλώς μέσο δουλειάς, αλλά μέρος του outfit σου στο café ή στο coworking space.
Αν έχεις προσέξει, ακόμα και τα καλώδια φόρτισης απέκτησαν design. Fabric cables, pastel αποχρώσεις, magnetic κουμπώματα – γιατί όχι; Κάθε λεπτομέρεια μετράει. Τι άλλο φαίνεται να αλλάζει; Το μέλλον του tech look είναι σίγουρα πράσινο. Οι εταιρείες στρέφονται σε sustainable design, ανακυκλωμένα υλικά και συσκευασίες χωρίς πλαστικό, αποδεικνύοντας ότι η αισθητική μπορεί να συμβαδίζει με την οικολογική συνείδηση.
Τελικά, η τεχνολογία έγινε μόδα; Εννοείται! Και ίσως καλύτερα έτσι. Γιατί, αν είναι να κουβαλάς κάτι μαζί σου κάθε μέρα – το κινητό, το smartwatch, τα ακουστικά – γιατί να μην είναι και όμορφο;
Η αισθητική δεν αφαιρεί τίποτα από την τεχνολογία. Της δίνει χαρακτήρα. Και στην εποχή που τα πάντα είναι extension του εαυτού μας, το design είναι εκείνο που λέει την ιστορία μας, χωρίς να χρειαστεί να πούμε λέξη.































