Πρώτη ηλεκτροκίνητη Περιφέρεια – πρότυπο στη χώρα η Θεσσαλία

Γ. Κεφαλογιάννης- Κ. Αγοραστός για την δημοπράτηση του έργου της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας –Βόλου στο επόμενο 6μηνο:

Η πρώτη και μοναδική περιφέρεια – πρότυπο στη χώρα, με ηλεκτροκίνηση στο περιφερειακό της σιδηροδρομικό δίκτυο, γίνεται η Περιφέρεια Θεσσαλίας, ανακοίνωσαν από κοινού, μετά τη συνάντηση εργασίας που είχαν σήμερα στο Βόλο ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, στο επόμενο εξάμηνο, δημοπρατείται από το Υπουργείο το έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Λάρισας- Βόλου, προϋπολογισμού άνω των 60 εκατομμυρίων ευρώ. Παράλληλα, ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες για μια σειρά σημαντικά έργα όπως ο Περιφερειακός του Βόλου και η παράκαμψη του Χιονοδρομικού, ενώ επίκειται αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τα δημόσια έργα.

Σε δηλώσεις του μετά την ολοκλήρωση της συνεργασίας του με τον κ. Κεφαλογιάννη ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός τόνισε τα εξής:

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Υπουργό με τον οποίο είχαμε μια συνάντηση ουσίας, συνεργασίας, συνέργειας και αποτελεσμάτων. Χωρίς «θα» αλλά με συγκεκριμένα στοιχεία. Ο κ. Κεφαλογιάννης ήρθε στη Θεσσαλία οργανωμένος, γνωρίζοντας όλα τα έργα τα οποία εκτελούνται αυτή τη στιγμή στην Περιφέρεια και γνωρίζοντας τα αιτήματα των Δήμων. Χαιρόμαστε και χαιρετίζουμε τέτοιες συναντήσεις, που δείχνουν το σεβασμό και το ενδιαφέρον του απέναντι στην Περιφέρεια και τους ανθρώπους της. Αποδεικνύεται ότι ο κ. Κεφαλογιάννης δρα επιτελικά και έρχεται εδώ, στον τόπο για να δει, να ακούσει, να αφουγκραστεί και να δώσει λύσεις με τα μέσα και τα εργαλεία τα οποία έχει.

«Εμείς θέσαμε, κατ αρχάς, το μεγάλο ζήτημα της αλλαγής του Νόμου 4412 για τις διακηρύξεις, ώστε να αποφευχθεί η γεωμετρία της γραφειοκρατίας, της αργοπορίας, της ταλαιπωρίας και της καθυστέρησης των έργων. Υπάρχει η δέσμευση ότι μέσα στους επόμενους μήνες ο Νόμος θα γίνει πιο γρήγορος και πιο αποτελεσματικός, προς όφελος των ανθρώπων. Γιατί τα έργα είναι τα μόνα που λένε την αλήθεια, δίνουν θέσεις εργασίας και χρήμα στην πραγματική οικονομία. Αλλά ταυτόχρονα τα έργα είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία ανάπτυξης, γιατί δεν μπορεί να έρθει ανάπτυξη χωρίς να υπάρχουν υποδομές. Και τα έργα είναι αυτά που σε περιόδους που η χώρα χρειάζεται να κάνει ένα βήμα μεγαλύτερο από τη φθορά, δίνουν τη δυνατότητα αυτή».

«Συζητήσαμε για τον Περιφερειακό δρόμο του Βόλου. Η αρμοδιότητα για το έργο να έρθει στην Περιφέρεια για να μπορέσουμε να τον ολοκληρώσουμε. Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου πρέπει κατά το επιτυχημένο πρότυπο και τη διαδικασία που ακολουθήσαμε με την λίμνη Κάρλα το 2014, πάλι επί κυβέρνησης ΝΔ, να μεταφερθεί στην Περιφέρεια και να ολοκληρωθεί το έργο του Περιφερειακού όπως ολοκληρώθηκε με επιτυχία το έργο της Κάρλας. Δεν νοείται το Υπουργείο να σπαταλά δυνάμεις, τη στιγμή που οι Δήμοι και η Περιφέρεια χρειάζονται υποστήριξη με ανθρώπινο δυναμικό. Και πιστεύω, μετά τη συζήτηση που είχαμε, ότι ξεμπλοκάρει η διαδικασία.

«Συζητήσαμε» πρόσθεσε ο κ. Αγοραστός «για τις μελέτες που πληρώνει η Περιφέρεια και εκτελεί το Υπουργείο και χρειάζεται να τρέξουν γρήγορα όπως είναι η Μπουρμπουλήθρα –Λαρίσης».
«Ευχαριστούμε τον Υπουργό για ένα μεγάλο έργο που μας ταλαιπώρησε πολύ όλα αυτά τα χρόνια, τη μελέτη της παράκαμψης του Χιονοδρομικού Κέντρου, το οποίο βαίνει προς το τέλος για να αρχίσει η διαδικασία της δημοπράτησης. Τον ευχαριστούμε για τη χρηματοδότηση άνω των 4 εκατομμυρίων ευρώ και ευελπιστούμε και αισιοδοξούμε για άλλα 2 εκατομμύρια ευρώ που θα δοθούν από το Υπουργείο για να κάνουμε συντηρήσεις στο Δήμο Ζαγοράς, που υπέστη μεγάλες ζημιές από θεομηνίες και να καλύψουμε ένα κενό υποσχέσεων του παρελθόντος.
Θέλουμε να τρέξει γρήγορα το θέμα της ηλεκτροκίνησης Βόλου –Λάρισας. Το τρένο δεν μπορεί να περιμένει άλλο, ούτε εμείς μπορούμε να περιμένουμε. Οι συνθήκες αλλάζουν, οι απαιτήσεις των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων αλλάζουν, τώρα είναι η ώρα για να δημοπρατηθεί. Ο Υπουργός υποσχέθηκε ότι θα προχωρήσει τους επόμενους μήνες τη δημοπράτηση. Κάνει τα αδύνατα δυνατά, αλλά έχει να αντιμετωπίσει το τέρας της γραφειοκρατίας και της πολυνομίας. Η βούλησή του είναι το έργο να προχωρήσει και θα προχωρήσει. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας θα είναι χάρη στο Υπουργείο, η πρώτη, πρότυπη ηλεκτροκίνητη περιφέρεια στη χώρα.

Συζητήσαμε ακόμη για τη συντήρηση των επαρχιακών οδών στα τρία νησιά μας με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ. Τον ευχαριστούμε και για τα 350.000 ευρώ για τη μελέτη και χρηματοδότηση του έργου των δύο κυκλικών κόμβων στην Μεγάλη Βελανιδιά και τη Χρυσή Ακτή Παναγιά».
«Τον ευχαριστώ για τη συνεργασία που έχουμε και σε όλα τα άλλα έργα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Όπως στην Κάρλα, όπου έχουμε εντάξει και προχωράμε τη δημοπράτηση ενός μεγάλου έργου 4,5 εκατομμυρίων ευρώ για τη διαχείριση της λίμνης. Ο κ. Κεφαλογιάννης έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την προστασία της δημόσιας υγείας στο Βόλο και τον ευχαριστώ για τη βοήθεια να αλλάξουμε το νομοθετικό πλαίσιο στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας και να εντάξουμε τους 8 νέους μετρητές ποιότητας του αέρα. Τον ενημερώσαμε για όλα τα μέτρα που παίρνουμε και στόχο έχουν να κάνουμε την πόλη του Βόλου πόλη -πρότυπο στη λήψη μέτρων για τη δημόσια υγεία».
«Τον ενημερώσαμε για τα έργα των αλιευτικών καταφυγίων, των λιμανιών, τα έργα της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης ΟΧΕ στα νησιά των Σποράδων καθώς και για τις ΟΧΕ στην υπόλοιπη Θεσσαλία. Θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό και τους βουλευτές για τη συνεργασία που έχουμε όλα αυτά τα χρόνια. Μαζί δίνουμε τη μάχη της καθημερινότητας σε όλη τη Θεσσαλία. Ευχαριστώ πολύ τους δημάρχους για τη συνεργασία τους» πρόσθεσε ο κ. Αγοραστός.