Τον Δήμο Βόλου και τον ΟΛΒ δείχνουν οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος ως υπεύθυνους για τους τόνους σκουπιδιών που βρίσκονται στο λιμάνι του Βόλου, μετά τον Daniel και αυτό το υπογραμμίζουν ξεκάθαρα στην προσωρινή έκθεσή τους καλώντας τους μάλιστα σε συνεννόηση για την απομάκρυνσή τους , καθώς η παραμονή τους συνιστά ανοιχτή εστία ρύπανσης και υποβάθμισης του περιβάλλοντος, όπως χαρακτηριστικά σημειώνουν. Ωστόσο ο αντιδήμαρχος Οικονομικών και αναπληρωτής του δημάρχου Άρης Σαββάκης αμφισβήτησε στη λογοδοσία της δημοτικής αρχής ότι τα σκουπίδια είναι του Δήμου και κάλεσε τον ΟΛΒ να τα μαζέψει και τον ΦΟΣΔΑ να τα διαχειριστεί!
Όπως τονίζεται στην έκθεση των Επιθεωρητών «Κατά τη διάρκεια της αυτοψίας οι Επιθεωρητές ενημερώθηκαν από την ΕΥΔΕ Θεσσαλίας και από τον ανάδοχο του έργου βυθοκόρησης ότι κατά τις πρόδρομες δειγματοληψίες του αναδόχου στο σημείο εκβολής του χειμάρρου Ξηριά, προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα στην περιοχή αυτή διαπιστώθηκε η ύπαρξη μεγάλων ποσοτήτων αποβλήτων αστικού τύπου. Υπολογίζεται ότι ο όγκος των αποβλήτων ανέρχεται σε περίπου 45.000- 50.000 κυβικά μέτρα. Η ύπαρξη των αποβλήτων επιβεβαιώνεται και από το σχετικό έγγραφο του ΕΛΚΕΘΕ προς την ΕΥΔΕ. Εκτιμάται ότι πρόκειται για μέρος αποβλήτων, που προέρχονται από τον ΧΑΔΑ που υπήρχε στον Ξηριά και αποκαλύφθηκε μετά το φαινόμενο Daniel, οπότε μεγάλο μέρος των αποβλήτων κατέληξαν στον Παγασητικό.
Σύμφωνα με την προσωρινή έκθεση ελέγχου του ΤΕΠ/ΣΕΒΕ για τον ΧΑΔΑ στον Ξηριά, εκτιμήθηκε ότι 30.000 κυβικά μέτρα αποβλήτων είχαν αποκολληθεί από τον ΧΑΔΑ και είχαν παρασυρθεί στον Ξηριά, ενώ μέρος αυτών, όπως επιβεβαιώνεται από τα πρόσφατα ευρήματα, κατέληξαν στον Παγασητικό, στο τμήμα εκβολής του Ξηριά, όπου και εντοπίστηκαν.
Αρμόδιοι για την απομάκρυνση των αποβλήτων και την ασφαλή διάθεσή τους, θεωρούνται ο ΟΛΒ, ως κάτοχος των αποβλήτων και ο Δήμος Βόλου ως παραγωγός των αποβλήτων και οφείλουν να συνεργαστούν ως προς την ασφαλή απομάκρυνσή τους λαμβάνοντας τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις, ενώ ο Δήμος για την αποκομιδή και ασφαλή διαχείριση των αποβλήτων.
Η παραμονή των αποβλήτων στον πυθμένα του Λιμένα Βόλου συνιστά ανοιχτή εστία ρύπανσης και υποβάθμισης του περιβάλλοντος».
«Δεν ξέρουμε, δεν είδαμε σκουπίδια»- Υπεύθυνος ο ΟΛΒ
«Δεν ξέρουμε από ποιον προέρχονται τα σκουπίδια. Έχει διευκρινιστεί από κάποια μελέτη ότι αυτά προέρχονται από απόβλητα του συγκεκριμένου ΧΑΔΑ; Όχι.», είπε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος Άρης Σαββάκης στη συνεδρίαση του ΔΣ.
Συνέχισε δε, λέγοντας ότι «ο νόμος λέει ότι η διαχείριση, συντήρηση και εκτέλεση έργων στον θαλάσσιο και λιμενικό χώρο, καθώς και κάθε παρέμβαση στον πυθμένα του λιμανιού ανήκουν στην αρμοδιότητα του Οργανισμού Λιμένος. Καταρχήν πρέπει να υπάρχει μία μελέτη ποια είναι η ποσότητα, από που προέρχονται αυτές οι ποσότητες και δεύτερον ο αρμόδιος φορέας για την απομάκρυνση είναι ο Οργανισμός Λιμένος. Σε ό,τι αφορά στον Δήμο λέει ότι έχουμε πραγματοποιήσει ενέργειες αποκατάστασης και παρακολούθησης του παλιού ανενεργού ΧΑΔΑ και ο ΦΟΣΔΑ περιμένει την τελική μελέτη για την απομάκρυνση από το λιμάνι, αν υπάρχει και τι υπάρχει, γιατί λέτε εσείς για κάποιες ποσότητες, δεν έχει διευκρινιστεί. Για τον παλιό ανενεργό ΧΑΔΑ έχουν γίνει οι ενέργειες εκεί που πρέπει να γίνουν για να περιχαρακωθεί και περιβαλλοντικά, αυτό που έχει συμβεί στο λιμάνι θα διευκρινιστεί, αλλά ο αρμόδιος για την απομάκρυνση δεν είναι ο Δήμος Βόλου, είναι ο ΟΛΒ κι αν θέλετε σε συνεργασία μετά το που θα πάνε με τον ΦΟΣΔΑ. Γι’ αυτό υπάρχει αυτό το όργανο».
Ουσιαστικά ο δήμος δεν ξέρει τίποτα για τα σκουπίδια στο λιμάνι, αμφισβητεί ότι κατέληξαν από τον δικό του τον ΧΑΔΑ και περιμένει τον ΟΛΒ να τα απομακρύνει και τον ΦΟΣΔΑ για να τα …υποδεχτεί.
Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου































