Δεν υπάρχει εύκολη λύση στο θέμα του Διμηνίου, όπου από το 2022 έχουν χάσει τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι λόγω παραβάσεων του ΚΟΚ, είναι θέμα κυκλοφοριακής αγωγής και παιδείας, ενώ ο δρόμος είναι καρμανιόλα δεν υπάρχει περιθώριο, καθώς εφάπτεται σε ιδιοκτησίες, δεν μπορούν να γίνουν πεζοδρόμια, ενώ ακόμη και μονόδρομος να γίνει και πάλι οι οδηγοί θα τρέχουν.
Τα παραπάνω ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ η Δωροθέα Κολυνδρίνη αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Μαγνησίας και Σποράδων, με αφορμή συνάντηση που έγινε χθες στην Περιφερειακή Ενότητα με κατοίκους της περιοχής Διμηνίου, παρουσία του δημάρχου Βόλου, αντιδημάρχων και υπηρεσιακών στελεχών των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας και του Δήμου Βόλου.
Στη συνάντηση αποφασίστηκε να ενισχυθεί επιπλέον η σήμανση, να μπουν μπροστά στο σχολείο θορυβώδεις διαβάσεις και να τοποθετηθεί κάμερα ορίου ταχύτητας που εντός που οικισμού είναι 30 χλμ/ώρα.
Τα αίτια των δυστυχημάτων
Η αντιπεριφερειάρχης τόνισε ότι το ένα σκέλος είναι τα δυστυχήματα και τα ατυχήματα που γίνονται στην περιοχή και πρέπει να εξετάσουμε τα αίτια που τα προκαλούν.
Η κα Κολυνδρίνη είπε ότι μελέτησε τα δυστυχήματα και τα ατυχήματα που γίνονται στην περιοχή και όλα αφορούν σε παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, κάτι που αφορά την κυκλοφοριακή μας αγωγή και παιδεία.
Με στοιχεία της Τροχαίας έγιναν 4 δυστυχήματα την περίοδο 2022-23 τα τρία λόγω υπερβολικής ταχύτητας και το ένα παράνομης προσπέρασης, ενώ στο ένα έγινε παράνομη αναστροφή, με παραβίαση διπλής γραμμής του δρόμου.
«Δεν μπορεί να δαινομοποιούμε όλα τα άλλα και να πάψουμε να βλέπουμε το πρόβλημα», δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης. Όπως είπε, η ίδια πήγε στην πυρκαγιά του Σέσκλου την Τρίτη αι έβλεπε παιδιά 10-15 χρονών να οδηγούν δίκυκλα και να περνούν απαρατήρητα. Σύμφωνα με την κα Κολυνδίνη οι γονείς φέρουν την αντίστοιχη ευθύνη και κυρίως πως ανατρέφονται αυτά τα παιδιά σε σχέση με το πως συμπεριφέρονται όταν οδηγούν δίκυκλο ή αυτοκίνητο και κυκλοφορούν.
Δρόμος – καρμανιόλα δεν μπορούν να γίνουν πεζοδρόμια
Όσον αφορά στον δρόμο που οδηγεί στο Διμήνι η αντιπεριφερειάρχη είπε ότι έχει χαραχτεί πριν από πολλά χρόνια και είναι ένας δρόμος – «ακορντεόν», αλλού στενός και αλλού φαρδύς, χωρίς κανένα ρυμοτομικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, που πραγματικά μπορεί να λειτουργήσει ως καρμανιόλα.
Η κα Κολυνδρίνη ανέφερε ότι ο δρόμος αυτός έχει απροσπέλαστα προβλήματα ότι εφάπτεται πάνω σε ιδιοκτησίες και αίτημα των κατοίκων είναι να γίνουν πεζοδρόμια.
«Είπα απλά ότι εάν σήμερα οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που άπτονται στον επαρχιακό δρόμο, έρθουν με υπεύθυνες δηλώσεις και πουν ότι παραχωρούν 70 εκ. ως 1 μέτρο από την αυλή τους, εγώ αύριο θα ξεκινήσω την πεζοδρόμηση», τόνισε η αντιπεριφερειάρχης.
Η ίδια είπε ότι και πεζοδρόμια να υπήρχαν δεν θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα που οφείλεται σε συγκεκριμένα αίτια, γιατί το θέμα αυτό έχει συζητηθεί με την σχολική επιτροπή και με την Σύλλογο Γονέων εδώ και χρόνια και δεν περίμεναν το δυστύχημα για να συζητηθεί.
Η κα Κολυνδρίνη δήλωσε ότι έστειλε την Τεχνική Υπηρεσία να καταγράψει με φωτογραφικό υλικό τα σημεία που μπορούν να γίνουν πεζοδρόμια και δεν μπορούν να γίνουν πουθενά, όχι μόνο γιατί οι ιδιοκτησίες εφάπτονται στον δρόμο, αλλά υπάρχουν ακόμη και τοίχοι σπιτιών παράνομα πάνω στον δρόμο.
Αναφορικά με εναλλακτική διαδρομή, η αντιπεριφερειάρχης είπε ότι θα μπορούσε να γίνει, αλλά αφορά τον πολεοδομικό σχεδιασμό από τον Δήμο. Επίσης είπε ότι ακόμη και μονοδρόμηση να γίνει και πάλι θα τρέχουν οι οδηγοί και η κατάσταση θα γίνει χειρότερη.
Ενισχυμένη σήμανση κάμερα ορίου ταχύτητας
Η κα Κολυνδρίνη αναφερόμενη στη σήμανση που υπάρχει στον δρόμο τόνισε ότι υπάρχουν παλλόμενοι σηματοδότες μπροστά στο σχολείο, σήμανση μπροστά στα σχολεία και στις διαβάσεις και όριο ταχυτήτων.
Στη σύσκεψη αποφασίστηκε να τοποθετηθεί διπλάσια σήμανση, με θορυβώδεις διαβάσεις μπροστά στο σχολείο (όπως έχουν τα διόδια στις παράπλευρες οδούς με «σαγρέ» στο οδόστρωμα), διότι τα «μάτια γάτας» που μπήκαν στο Μαλάκι, τα ξεδίδωναν τη νύχτα κάτοικοι, που είχαν χάσει την ησυχία τους από τον θόρυβο, με κίνδυνο της ζωής τους, επισήμανε.
Η αντιπεριφερειάρχης ζήτησε από την Τροχαία να γίνουν πεζοδιαβάσεις όπου υπάρχουν στάσεις λεωφορείου, θα μπουν επιπρόσθετες πινακίδες με όριο ταχύτητας και διαβάσεις πεζών.
Η κα Κολυνδρίνη ανέφερε ότι συναποφασίστηκε και απέστειλε επιστολή στην Τροχαία και κοινοποίησε στον Δήμο Βόλου (ο δήμαρχος συμφωνεί) να μπει κάμερα ορίου ταχύτητας, όπως υπάρχει μπροστά στην Χαλυβουργία.
«Αυτό σημαίνει ότι με τον νέο ΚΟΚ το μέγιστο όριο ταχύτητας εντός των οικισμών είναι 30 χλμ.», τόνισε η αντιπεριφερειάρχης που πρόσθεσε ότι η κάμερα θα ελέγχει το όριο ταχύτητας και θα καταγράφει ποιος παραβιάζει τον ΚΟΚ. Όπως είπε είναι η μόνη λύση που μπορεί να αποφέρει αποτέλεσμα.






























