Γραμμικό πάρκο στον Κραυσίδωνα προτείνει η παράταξη «Μαζί για το Βόλο»

Παρουσίασε πρόταση για ενιαίο περιβαλλοντικό σύστημα Κραυσίδωνα - Ζάχου - Καραμπατζάκη

Τη δημιουργία γραμμικού πάρκου ένα ενιαίο περιβαλλοντικό σύστημα που αποτελείται από τον χείμαρρο Κραυσίδωνα και τις παρόχθιες Ζάχου και Καραμπατζάκη, προβλέπει η πρόταση της Δημοτικής Κίνησης «Μαζί για το Βόλο», που παρουσιάστηκε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου, από τον επικεφαλής της παράταξης Ιάσονας Αποστολάκης και ο τοπικός σύμβουλος Ν. Ιωνίας Νέστορας Μανιάρας.

Για μίζερη λογική που έχει ζημιώσει πολλαπλώς την πόλη, έκανε λόγο μεταξύ άλλων ο Ιάσονας Αποστολάκης για το έργο διάνοιξης Ζάχου – Καραμπατζάκη. Ο κ. Αποστολάκης, πρόσθεσε ότι η παράταξη προτείνει γραμμικό ζεύγος πρασίνου και στη Ζάχου και νέο περιβαλλοντικό σύστημα και έκανε λόγο για αναγκαιότητα ο «χτικιασμένος» περιφερειακός να ολοκληρωθεί.
“Επανερχόμαστε σε μια μίζερη λογική χωρίς μελέτη στη δεκαετία του ‘80 και στην εμμονή για διάνοιξη της Καραμπατζάκη, που έχει ζημιώσει πολλαπλώς την πόλη μας. Οι πόλεις αναδεικνύουν τα ποτάμια και τους χειμάρρους τους”, ανέφερε.

Ο Ιάσων Αποστολάκης ζήτησε από όσους αντιδρούν στην υλοποίηση των σχεδίων του Δήμου να αντιδράσουν ειρηνικά, απαντώντας στη δήλωση του δημάρχου ότι θα κατεβάσει κόσμο του ζήσε να το κάνει κατεβαίνοντας στα υπουργεία με τον περιφερειάρχη με τον οποίο βγάλουν χαμογελαστές φωτογραφίες και φτιάχνουν άχρηστα ποδηλατοδρόμια και να πιέσουν την «καλή» γι’ αυτόν κυβέρνηση να δώσει τελικό χρονοδιάγραμμα για τη υλοποίηση του περιφερειακού.

/caption]

Η πρόταση
Η πρόταση της κίνησης αποτελείται από τρία μέρη και προβλέπεται η διάνοιξη της Παγασών στο νότιο τμήμα, καθώς και ήπια κυκλοφορία στο κεντρικό τμήμα, χωρίς διαμπερή κίνηση και με τεχνικές εφαρμογές κυκλοφοριακών κυψελών.
 Στο Νότιο τμήμα από Λαρίσης μέχρι 2ας Νοεμβρίου – Λ. Ειρήνης η κυκλοφορία της Ζάχου δεν αλλάζει μέχρι την διασταύρωση με την 2ας Νεμβρίου. Προτείνεται την υλοποίηση της βασικής πρότασης της κυκλοφοριακής μελέτης του 1999 «ΑΝΥΣΜΑ», αλλά και του ΓΠΣ Βόλου (ΦΕΚ 4/11/2016), για διάνοιξη της κύριας αρτηρίας Παγασών στις γραμμές ΟΣΕ, η οποία θα απορροφήσει μέρους της κίνησης της Ζάχου προς την ενότητα Βόλου, και θα αποσυμφορήσει μερικώς και το κέντρο ( Λαμπράκη-Ιάσονος κ.λ.π.).

 Στο Βόρειο τμήμα από Γιάννη Δήμου-Παρασκευοπούλου και πάνω η κυκλοφορία δεν αλλάζει.

 Στο κεντρικό τμήμα από 2ας Νοεμβριου – Λ. Ειρήνης και πάνω μέχρι την Γιάννη Δήμου – Παρασκευοπούλου, στους παρόχθιους Ζάχου και Καραμπατζάκη, θα αποκλείεται η διαμπερή υπερτοπική κίνηση και θα γίνεται μόνο η ήπια τοπική κυκλοφορία, με τις τεχνικές εφαρμογές των κυκλοφοριακών κυψελών.

Σύμφωνα με την πρόταση, στο συγκεκριμένο τμήμα δημιουργείται το γραμμικό πάρκο του Κραυσίδωνα, μήκους 1050 μ. και έκτασης περίπου 45 στρ, το μοναδικό πάρκο στο κέντρο του Π/Σ με υψηλό πράσινο, με δένδρα μεγάλης διάρκειας ζωής όπως πλατάνια κ.τ.λ.. Δημιουργούνται χώροι περιπάτου και αναψυχής, χώροι παιχνιδιού για τα παιδιά, χώροι στάσης και κίνησης, στο γεωμετρικό κέντρο της πόλης για όλους τους Βολιώτες αλλά και προσθήκη ενός σημείου προορισμού και ενδιαφέροντος των επισκεπτών ιδιαίτερα με ποδήλατα ή πεζή μέσω των πράσινων διαδρομών.
[caption id="attachment_626884" align="aligncenter" width="1024"]

Οι παράμετροι που μελετήθηκαν
Τα δεδομένα και οι παραμέτρουι που μελετήθηκαν και λάβαμε υπόψη στην διαμόρφωση της πρότασης είναι:
α) Το υπάρχον κυκλοφοριακό δίκτυο της πόλης, με τις παλαιότερες και τις νέες χαράξεις, τις προτάσεις που διαχρονικά έχουν κατατεθεί στην πόλη και ιδιαίτερα στην κυκλοφοριακή μελέτη του 1999, του μελετητικού γραφείου, “ΑΝΥΣΜΑ”.
β) Τον χείμαρρο Κραυσίδωνα ως ένα ανοιχτό ρέμα στον κεντρικό ιστό της πόλης μας, που συμβάλει στην διάχυση καθαρού αέρα σε ολόκληρο το εύρος της πόλης.
γ) την τραγική και ιδιαίτερα καθοριστική διαπίστωση, ότι το κεντρικό αστικό τμήμα του Βόλου, από τον χείμαρρο Άναυρο μέχρι και τον χείμαρο Ξηριά δεν έχει κανένα αξιόλογο αστικό πάρκο – άλσος.
δ) την επιστημονική διαπίστωση από τους μελετητές του ΓΠΣ Βόλου, ότι από την πόλη του Βόλου λείπουν τουλάχιστον 1000 στρέμματα αστικού πάρκου – άλσους σύμφωνα με τα ισχύοντα για το πράσινο που αναλογεί σε κάθε πολίτη.
ε) την αξιολόγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του προγράμματος LIFE σε ολόκληρη την Ευρώπη. Κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχημένο, η εφαρμογή του στην περίπτωση του Κραυσίδωνα και της Καραμπατζάκη.
στ) την φιλοσοφία που προωθείται στην Ευρώπη για τις πόλεις και την ζωή του ανθρώπου σε αυτές, μέσω των ΣΒΑΚ (Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας).
ζ) τον τρόπο που οι γειτονικές πόλεις Λάρισα και Τρίκαλα, αξιοποιούν τα ποτάμια τους, Πηνειό και Ληθαίο με προτεραιότητα στο πράσινο και τον άνθρωπο και περιορίζοντας την κίνηση των αυτοκινήτων.
η) Επίσης ελήφθη σοβαρά υπόψη η αναγκαία συμμετοχή του Κραυσίδωνα στο δίκτυο πράσινων διαδρομών, ένας σύγχρονος τρόπος δομής των πόλεων για να γίνουν πιο λειτουργικές, πιο όμορφες και πιο ανθρώπινες.
θ) Τέλος, καταγράφηκε και ελήφθη σοβαρά η ιδιαιτερότητα του Κραυσίδωνα, να συγκεντρώνει σε όλο το μήκος της διαδρομής του σημαντικές λειτουργίες, όπως εκείνες της εκπαίδευσης, του αθλητισμού και του πολιτισμού, ιστορικά σημεία της πόλης, του εμπορίου κλπ.

Πως θα λυθεί το κυκλοφοριακό
Η δημοτική κίνηση επισημαίνει την αναγκαιότητα κυκλοφοριακής μελέτης στο σύνολο του Π/Σ. Η προκήρυξή της να αποκλείει ρητά, κυκλοφοριακές λύσεις μέσω του οικοσυστήματος ΚΡΑΥΣΊΔΩΝΑ, όχι διαμπερή κίνηση, από τον περιφερειακό μέχρι την Λαρίσης, όπως ακριβώς αποκλείει και οποιαδήποτε λύση αποσυμφόρησης του κυκλοφοριακού στο κέντρο της πόλης, μέσω της παραλίας.

Όπως ανέφερε, διαπιστώνουμε ότι η εμμονή στην διάνοιξη της Καραμπατζάκη ζημίωσε την πόλη, αφού πάγωσε για χρόνια δύο σημαντικές υποδομές για την βελτίωση του κυκλοφοριακού στο Βόλο:
 Την επέκταση του περιφερειακού Ανατολικά (παράκαμψη Αγριάς) και νότια παράκαμψη Ν. Παγασών. Την ανάδειξη και βελτίωση των κόμβων του περιφερειακού από την Λαρίσης μέχρι την Ν.Δημητριάδα, ώστε ακόμη περισσότερα Ι.Χ. αυτοκίνητα με προορισμούς κυρίως στην ενότητα Βόλου, να τον χρησιμοποιούν, αξιοποιώντας την πλησιέστερη σε αυτούς είσοδο-έξοδο.
 την βασική πρόταση της ισχύουσας κυκλοφοριακής μελέτης του 1999, του γραφείου «ΑΝΥΣΜΑ» και του ΓΠΣ ΒΠΛΟΥ, για διάνοιξη της κύριας οδικής αρτηρίας ΠΑΓΑΣΩΝ στις σιδηροδρομικές γραμμές του ΟΣΕ και σύνδεσή της με την οδό Λαρίσης.

Ιστορική αναδρομή
Ο επικεφαλής της παράταξης έκανε μια ιστορική αναδρομή για τον Κραυσίδωνα από την δεκαετία του ’70 μέχρι σήμερα αναφερόμενος
. Στις προσπάθειες της πολιτείας να δημιουργηθεί περιφερειακός δακτύλιος κατά μήκος του Κραυσίδωνα, στο κέντρο της πόλης, στην επικρατούσα λογική, όλα για την εξυπηρέτηση του αυτοκινήτου.
. Στις προσπάθειες πολιτών, του Δήμου Ν, Ιωνίας και πολλών φορέων της πόλης να ανατρέψουν αυτή την λογική και να σώσουν το ποτάμι, ακολουθώντας αντίστοιχα ρεύματα που είχαν ήδη αναπτυχθεί κυρίως στην Ευρώπη, στην Αμερική κ.λ.π ,για παρόμοια θέματα.
. Στην επιτυχία τελικά αυτής της προσπάθειας των πολιτών, με την επανασχεδίαση του περιφερειακού στο τμήμα από τον Κραυσίδωνα μέχρι την Λαρίσης και παρεμβάσεις οικολογικού χαρακτήρα για την αναβάθμιση του Κραυσίδωνα μέσω του Ευρωπαϊκού προγράμματος LIFE.

Η πρόταση του Δήμου
Αναφορικά με την πρόταση του Δήμου για την διάνοιξη της Καραμπατζάκη, που μαζί με την Ζάχου, θα μετατραπούν σε δίδυμο οδικών αρτηριών διαμπερούς υπερτοπικής κυκλοφορίας κατά μήκος του χειμάρρου, ο Ι. Αποστολάκης είπε ότι ο Δήμος ονομάζει τους δρόμους Ζάχου-Καραμπατζάκη ως ήπιας κυκλοφορίας και συγχρόνως τους ίδιους δρόμους τους κρίνει ως το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό έργο της πόλης. Αναιρεί δηλαδή, ο ίδιος τον χαρακτηρισμό των δρόμων αυτών ως ήπιας κυκλοφορίας.
Όπως είπε, αναφερόμαστε «στις νέες σύγχρονες τάσεις διαχείρισης και τις κυρίαρχες πρακτικές που εφαρμόζονται διεθνώς και αφορούν την αναβάθμιση των λειτουργιών των ποταμών και των ρεμάτων στο αστικό περιβάλλον» και τονίζουμε συγκριτικά, με την παρούσα πρόταση του Δήμου Βόλου, ότι αυτή κινείται στην λογική της αφαίρεσης λειτουργιών που αφορούν το οικοσύστημα και τον ανθρώπινο παράγοντα, παρά σε εκείνη που θα λειτουργούσε προσθετικά σε αυτό».

Σύμφωνα με τον κ. Αποστολάκη, στον Δήμο, ότι δεν υπάρχει καμία ανάλυση-αναγνώριση της κυκλοφορίας στην πόλη του Βόλου, μετά την ολοκλήρωση του περιφερειακού το 2008, με τις απαραίτητες μετρήσεις των κυκλοφοριακών φόρτων, στοιχεία απαραίτητα τόσο για την επίκαιρη πλέον κυκλοφοριακή μελέτη, όσο και για την αξιοποίηση του ίδιου του περιφερειακού, του οποίου οι δυνατότητες, είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που προσφέρει σήμερα. «Κατά συνέπεια, είναι άστοχο να προωθεί κυκλοφοριακές επεμβάσεις μέσω του Κραυσίδωνα, πού υποβαθμίζουν τον κεντρικό φυσικό πνεύμονα της πόλης μας και την ζωή των κατοίκων του Βόλου και να αδιαφορεί για κυκλοφοριακές λύσεις, της μελέτης του γραφείου «ΑΝΥΣΜΑ» και του ΓΠΣ Βολου, που δεν έχουν υλοποιηθεί, και άλλες που θα φέρει η νέα κυκλοφοριακή μελέτη», επισήμανε.

Η ίδιος χαρακτήρισε επικίνδυνη τη θέση του Δήμου, για υποβάθμιση κυκλοφοριακά του περιφερειακού, διότι υπονομεύει την σύντομη ολοκλήρωσή του. Εκφράζουμε την διαφωνία μας συνολικά, τόσο για την διάνοιξη της Καραμπατζάκη, όσο και με την μετατροπή, στην ουσία του δίδυμου Ζάχου- Καραμπατζάκη, σε οδικές αρτηρίες του Π.Σ.

Η συνολική εικόνα
Ο επικεφαλής της κίνησης έδωσε μια συνολικότερη εικόνα, μέσα από προτάσεις:
Στο πάρκο του κραυσίδωνα, το μοναδικό στην καρδιά της πόλης μας.
Στον περιφερειακό και στην καλύτερη συμμετοχή του στο κυκλοφοριακό της πόλης.
Στην Παγασων και στον τρόπο που η διάνοιξή της, θα βελτιώσει το κυκλοφοριακό.
Συγκριτικές μετρήσεις διαδρομών ανάμεσα στις δύο προτάσεις, διάνοιξη της Καραμπατζάκη με περιβαλλοντική υποβάθμιση της πόλης, ή διάνοιξη της Παγασών, βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών στον Κραυσίδωνα και κατά συνέπεια σε όλη την πόλη.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.