Η διαδικασία που πρέπει ν’ ακολουθήσουν οι Βολιώτες για τα φάρμακα αδυνατίσματος

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

Αυξανόμενο ενδιαφέρον καταγράφεται και στον Βόλο για τα φάρμακα κατά της παχυσαρκίας που χορηγούνται μέσω του κρατικού προγράμματος πρόληψης, το οποίο συνδέεται με τις δωρεάν προληπτικές εξετάσεις για τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Μαγνησίας, Γιώργο Βογιατζή, όπως συμβαίνει σε ολόκληρη τη χώρα, έτσι και Βολιώτες αξιοποιούν τη δυνατότητα που παρέχει το πρόγραμμα, ακολουθώντας τη συγκεκριμένη διαδικασία ένταξης.
Όπως εξηγεί, προϋπόθεση για τη συμμετοχή είναι οι ενδιαφερόμενοι να έχουν ολοκληρώσει πρώτα τις εξετάσεις που προβλέπονται στο πρόγραμμα προληπτικού ελέγχου για τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Στη συνέχεια πρέπει να απευθυνθούν σε πιστοποιημένο καρδιολόγο, ώστε να καταχωριστούν στο ηλεκτρονικό σύστημα τα απαραίτητα στοιχεία. Το θέμα είναι ότι σύμφωνα με τον κο Βογιατζή, οι εξετάσεις πρέπει να γίνουν μέσω του προγράμματος πρόληψης, και όχι μόνο με πρωτοβουλία του κάθε ενδιαφερόμενου και με συνταγογράφηση από ιδιώτη γιατρό.
«Από τη στιγμή που τα δεδομένα καταχωριστούν και εφόσον ο πολίτης πληροί τα κριτήρια, μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα. Βασική προϋπόθεση είναι ο δείκτης μάζας σώματος να είναι τουλάχιστον 40 ή 37 όταν συνυπάρχουν άλλα νοσήματα, όπως ο σακχαρώδης διαβήτης. Σε αυτή την περίπτωση ο πολίτης καθίσταται αυτομάτως δικαιούχος και λαμβάνει μήνυμα στο κινητό του για προγραμματισμό ραντεβού σε δημόσια δομή υγείας. Εκεί αναλαμβάνει τη θεραπευτική παρακολούθηση ενδοκρινολόγος ή, όπου δεν υπάρχει διαθέσιμος ειδικός, παθολόγος, ο οποίος ξεκινά τη φαρμακευτική αγωγή και την παρακολούθηση της πορείας του ασθενούς» σημειώνει ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Μαγνησίας.
Το πρόγραμμα έχει διάρκεια οκτώ μηνών και προς το παρόν δεν έχει αποσαφηνιστεί τι θα συμβεί μετά τη λήξη του. Ωστόσο, υπάρχουν προφορικές διαβεβαιώσεις ότι η θεραπεία θα συνεχιστεί για όσους έχουν ήδη ενταχθεί και παρακολουθούνται. Στην Ελλάδα Οζεμπίκ και Μουντζάρο είναι τα δύο σκευάσματα που χρησιμοποιούνται στη μάχη κατά της παχυσαρκίας. Τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι το 42,9% των ενηλίκων στην Ελλάδα είναι υπέρβαροι, ενώ περίπου 1 στους 10 (12%) ζει με παχυσαρκία.
Την ίδια στιγμή, πάντως, έχει ανακύψει και ένα πρακτικό ζήτημα καθώς υπάρχουν πολίτες που, παρότι διαθέτουν άυλη συνταγογράφηση και ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα των δικαιούχων, δεν έχουν λάβει ποτέ το σχετικό μήνυμα. Σε αυτές τις περιπτώσεις συνιστάται να απευθυνθούν σε κάποια ιατρική ή φαρμακευτική δομή, ώστε να ελεγχθεί στο σύστημα αν υπάρχει ενεργό παραπεμπτικό για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Αν δεν υπάρχει είναι ένα θέμα, που δεν διευκρινίζεται πάντως πώς μπορεί να λυθεί…

Χρυσόστομος Τρίμμης

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.