Πολλά προβλήματα έχει επιφέρει η πανδημία στην καθημερινότητα, ακόμη και στα δρομολόγια των τρένων, καθώς όπως αποκάλυψε σήμερα η ΜΑΓΝΗΣΙΑ, την περασμένη εβδομάδα λόγω νόσησης ενός μηχανοδηγού, τα δρομολόγια από τον Βόλο προς τη Λάρισα για ένα απόγευμα και ένα πρωινό έγιναν με λεωφορεία αντί για αμαξοστοιχίες. Μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη ο πρόεδρος του Σωματείου των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ κ. Κώστας Γενηδούνιας ανέφερε πως τον Ιούλιο θα πιάσουν δουλειά 75 νέοι μηχανοδηγοί και θα λυθούν τα όποια προβλήματα υπάρχουν. Ωστόσο θα πρέπει θα γίνει μια συνολική αναβάθμιση στο προσωπικό με προσλήψεις και σταθμαρχών και κλειδούχων, αλλά και αναβάθμιση των υποδομών.
Και οι εργαζόμενοι της ΤΡΕΝΟΣΕ στην απεργία
Ο κ. Γενηδούνιας αναφέρθηκε αρχικά στην αυριανή απεργία, τονίζοντας πως τα αιτήματα είναι γνωστά σε όλους τους εργαζόμενους για την αύξηση των μισθών, την επαναφορά των ελεύθερων συλλογικών συμβάσεων και ενάντια στο κύμα ακρίβειας που σημειώνεται τους τελευταίους μήνες στη χώρα μας.
«Είναι γεγονός πως αυτή η απεργία θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στις συγκοινωνίες και τις σιδηροδρομικές, καθώς συμμετέχουν όλα τα συνδικάτα και η πανελλήνια ομοσπονδία σιδηροδρομικών και εμείς οι μηχανοδηγοί συμμετέχουμε ,οπότε θα είναι δύσκολο να μετακινηθεί κάποιος από την περιοχή του Βόλου προς την περιοχή της Λάρισας και αλλού», επεσήμανε. Εξέφρασε την πεποίθησή του ότι θα υπάρξει καθολική συμμετοχή των εργαζομένων, ενώ η λειτουργία της ΤΡΕΝΟΣΕ θα γίνει με προσωπικό ασφαλείας.
Τον Ιούλιο 75 νέοι μηχανοδηγοί
Εκτός όμως από την απουσία ενός μηχανοδηγού από τον Βόλο, η απουσία του οποίου επέφερε αλλαγές στη μεταφορά των πολιτών με το τρένο, αποκαλύφθηκε πως για να προμηθευτεί καύσιμα ο σταθμός του Βόλου, επιστρατεύτηκε μηχανοδηγός από την Αλεξανδρούπολη, ο οποίος διέσχισε τη μισή Ελλάδα για να φτάσει στον Βόλο.
Σύμφωνα με τον κ. Γενηδούνια, λόγω κορωνοϊού είχε σταματήσει η λειτουργία της σιδηροδρομικής ακαδημίας , της σχολής που αποφοιτούν μηχανοδηγοί. «Η σχολή είχε κλείσει από τον Οκτώβριο του 2020 μέχρι τον Μάιο του 2021 με αποτέλεσμα να υπάρχει σημαντική καθυστέρηση στην εκπαίδευση των μηχανοδηγών . Η ΤΡΕΝΟΣΕ αποφάσισε τον Σεπτέμβριο να προσλάβει 75 νέους μηχανοδηγούς κι αυτοί θα βρίσκονται στην παραγωγή τον Ιούλιο ,οπότε δεν θα έχουμε προβλήματα από την άποψη των μηχανοδηγών», σημείωσε ο ίδιος, τονίζοντας πως από το καλοκαίρι θα επιλυθούν τα όποια προβλήματα υπάρχουν αναφορικά με την έλλειψη μηχανοδηγών.
Ελλείψεις σε σταθμάρχες, κλειδούχους, προσωπικό φύλαξης και συντήρης
Παρόλα αυτά, οι ελλείψεις σε προσωπικό είναι υπαρκτές. Στον Βόλο αλλά και εν γένει στην Ελλάδα εντοπίζονται κενά στις θέσεις των σταθμαρχών, των κλειδούχων αλλά και στο προσωπικό συντήρησης και φύλαξης.
Την ίδια στιγμή όμως σημαντικό ρόλο παίζουν και οι υποδομές, που πρέπει να προχωρήσουν, για να μπορέσουν να αυξήσουν ταχύτητες οι αμαξοστοιχίες και να υπάρχει μεγαλύτερη συχνότητα στη διέλευση των τρένων.
«Υπάρχουν προθέσεις και εξαγγελίες γίνονται πολλές . Η πραγματικότητα όμως δεν μας κάνει αισιόδοξους για την κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής αυτή τη στιγμή. Υπάρχει μια καθυστέρηση των έργων υποδομής με τα συστήματα ασφαλείας και τα συστήματα τηλεδιοίκησης, έτσι ώστε να αυξηθούν και οι ταχύτητες. Υπάρχει μια σημαντική καθυστέρηση και εδώ στη Θεσσαλία για την ηλεκτροκίνηση. Από τον Ιούλιο και μετά θα έχουμε μεν μηχανοδηγούς, αλλά δεν ξέρουμε εάν το δίκτυο θα μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτά που θα ζητάει η εκμετάλλευση», σχολίασε ο κ. Γενηδούνιας.
Στο ενδεχόμενο κατάργησης του μηχανοστασίου- εργοστασίου της ΤΡΕΝΟΣΕ στον Βόλο, ένα ενδεχόμενο που συζητείται έντονα, ο κ. Γενηδούνιας στάθηκε απέναντι. «Για μας όχι μόνο δεν πρέπει να καταργηθεί, αλλά πρέπει να ενισχυθεί , να γίνουν προσλήψεις νέων τεχνικώ και να αποκτήσει ο Βόλος μια αναπτυξιακή προοπτική στις μεταφορές. Είναι και το λιμάνι, υπάρχουν τεράστιες προοπτικές . Εγώ ως εργαζόμενος θεωρώ και σαν ιδέα απαράδεκτο αυτό το ενδεχόμενο. Υπάρχουν όλες οι προοπτικές να αξιοποιηθούν οι υποδομές, να δώσει βαρύτητα η ΤΡΕΝΟΣΕ και να αξιοποιηθούν όλες οι συμφωνίες με το κράτος , να συντηρηθεί το τροχαίο υλικό και να ανοίξουν θέσεις εργασίας», υπογράμμισε.
Σε ότι αφορά δε τέλος και την έλλειψη προσωπικού ασφαλείας ο πρόεδρος των μηχανοδηγών σημείωσε πως δυστυχώς η φύλαξη των εγκαταστάσεων έχει περάσει σε χέρια ιδιωτών, δημιουργώντας πολλά προβλήματα, παρόλο που ο ΟΣΕ είναι ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας σε όλη τη χώρα. Τα κτήρια, σύμφωνα με τον κ. Γενηδούνια σε πολλές περιπτώσεις είναι εγκαταλελειμμένα και αυτό θα πρέπει να απασχολήσει ως θέμα τους ιθύνοντες.