Για τουλάχιστον 30 ημέρες σύμφωνα με συντηρητικούς υπολογισμούς κινούνταν το τρένο του Πηλίου κάτω από τα προβλεπόμενα επίπεδα ασφάλειας, βάζοντας σε κίνδυνο τόσο τους επιβάτες, μεταξύ των οποίων και πολλά παιδιά, αλλά και το προσωπικό.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Δημήτρη Καρεκλίδη πως έχει περάσει ενάμισης χρόνος από την τραγωδία των Τεμπών, ωστόσο, δεν έχουμε μάθει ακόμα από τα λάθη μας, με την κυβέρνηση να συνεχίζει να διατηρεί την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο με τη λογική «πάμε και όπου βγει».
Σημείωσε πως η τελευταία πράξη του «δράματος» γράφτηκε με το εμπιστευτικό υπηρεσιακό έγγραφο που διέρρευσε και ήλθε στα χέρια του, με το οποίο ο τοπικός ΟΣΕ ενημέρωνε τον διευθύνοντα σύμβουλο στην Αθήνα για την κατάσταση της γραμμής και του τροχαίου υλικού για το τρένο του Πηλίου.
Ο βουλευτής ζητεί να απαντηθεί το ερώτημα γιατί τελικά σταμάτησαν τα δρομολόγια, με την αιτιολογία που προβλήθηκε από τους αρμόδιους ήταν η έλλειψη τροχαίου υλικού, αλλά το εμπιστευτικό υπηρεσιακό έγγραφο ισχυριζόταν ότι υπήρχαν σοβαρές φθορές και στις ράγες και στους τροχούς, όπως και τα βαγόνια ήταν κακώς συντηρημένα.
«Νομίζω ότι στην πραγματικότητα ξεπεράσαμε τις 30 ημέρες, όπου κινούνταν κάτω από τα επίπεδα ασφαλείας, ένα τρένο γεμάτο με οικογένειες, παιδιά και προσωπικό» υπογράμμισε ο βουλευτής και πρόσθεσε πως πρόκειται για μια διαδρομή με ιδιαίτερα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά, όπως πλαγιές, χαράδρες κ.ά.
Παράλληλα τα δρομολόγια κόπηκαν αιφνιδιαστικά, χωρίς κάποια επεξήγηση, όταν στη συνάντηση του δημάρχου Νοτίου Πηλίου, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Train είχε αναφερθεί ότι ο Μουτζούρης θα συνεχίζει να σφυρίζει και τον χειμώνα.
Σύμφωνα με τον κ. Μεϊκόπουλο τη συντήρηση και την επιδιόρθωση των βλαβών βάσει αρμοδιοτήτων την έχει ο ΟΣΕ, ενώ τη διαχείριση των δρομολογίων την έχει η Hellenic Train και θα έπρεπε εφόσον από την αυτοψία διαπιστώνονταν αυτές οι σοβαρές φθορές, να ειδοποιήσουν την Hellenic Train, για να διακόψει τα δρομολόγια και να αρχίσουν άμεσα οι εργασίες αποκατάστασης, ωστόσο αυτό που έγινε ήταν να συνεχίσει το τρένο να κινείται σε ακατάλληλο δίκτυο, με ακατάλληλες επιβατάμαξες για τουλάχιστον 30 ημέρες, με μια συντηρητική εκτίμηση.
Ο κ. Μεϊκόπουλος αναφέρθηκε στις αποκαταστάσεις μετά την κακοκαιρία Daniel, λέγοντας πως ένα ποσό της τάξης των 2 εκ. ευρώ, εγκρίθηκε με σκοπό την αποκατάσταση της γραμμής και του τροχαίου υλικού, όμως, δαπανήθηκαν μόλις 30.000 ευρώ για προσωρινές αποκαταστάσεις και βάσει αυτών ξεκίνησαν δρομολόγια τον Μάιο. «Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί και αντιλαμβάνομαι την αγωνία της Ένωσης Ξενοδόχων και του Επιμελητηρίου, ότι σε μια δύσκολη κατάσταση για τη Μαγνησία πρέπει να ενεργοποιήσουμε οποιοδήποτε αναπτυξιακό πυλώνα, με το τρένο του Πηλίου να αποτελεί έναν τέτοιο μοχλό» υπογράμμισε.
Εκτίμησε πως θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι το τροχαίο υλικό και η διαδρομή βρίσκεται στο επίπεδο που πρέπει, ενώ υπενθύμισε πως δεν είναι η πρώτη φορά που αναδεικνύει ο ίδιος τέτοια προβλήματα ασφάλειας, καθώς τον Φεβρουάριο του 2023, του είχε απαντήσει ο τότε υπουργός Μεταφορών στη Βουλή, πως πρέπει να ντρέπεται που αμφισβητεί το επίπεδο ασφάλειας.
Τότε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, αναφερόταν στο τρένο του Πηλίου και με την ευκαιρία ο υπουργός κ. Καραμανλής είχε μιλήσει συνολικά για τον σιδηρόδρομο κουνώντας το δάχτυλο και οκτώ ημέρες μετά έγινε η τραγωδία στα Τέμπη.
«Εμείς κινητοποιηθήκαμε άμεσα, όταν έφτασε στα χέρια μας αυτό το έγγραφο και καταθέσαμε και παρέμβαση στη Βουλή. Το ζήτημα είναι να απαντήσει ο ΟΣΕ, διά του υπουργείου Μεταφορών εάν διαθέτει και το κατάλληλο προσωπικό για να προβεί στις συντηρήσεις και να εποπτεύει τη γραμμή. Εάν δεν υπάρχει ο κατάλληλος με απαραίτητες γνώσεις υπάλληλος για να παρακολουθεί τη διαδρομή, τότε το ίδιο αποτέλεσμα θα έχουμε» κατέληξε ο κ. Μεϊκόπουλος.































