Μοναδικός και φιλικός στο περιβάλλον ο πλοηγός αστικών συγκοινωνιών

Παρουσιάστηκε σήμερα στα Υπεραστικά ΚΤΕΛ από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Μοναδικός Πανελλαδικά, πρωτότυπος και φιλικός στο περιβάλλον είναι ο νέος πλοηγός αστικών συγκοινωνιών της Ελλάδας, που δημιούργησε το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και σήμερα παρουσιάστηκε στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ. Ο πλοηγός, αφορά σχεδόν το σύνολο της χώρας και κάποιος μπορεί μέσω της εφαρμογής που θα κατεβάσει στο κινητό του τηλέφωνο να λάβει οδηγίες πως θα πάει από την πόλη του σε άλλη πόλη, με περαστικό και Αστικό ΚΤΕΛ, ενώ υπάρχει ενδεχόμενο να συμπεριληφθούν τρένα και μετρό.

Ο επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Μηχανολόγων και Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Γιώργος Σαχαρίδης, που με την ομάδα του ανέπτυξαν την εφαρμογή δήλωσε ότι έχει τη δυνατότητα να καταγράφει και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μετακινήσεων, που όπως είναι μπορεί να είναι από τρεις έως 15 φορές μεγαλύτερο όταν κάποιος κινείται με Ι.Χ. αυτοκίνητο, από ότι με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ένας οικολογικός πλοηγός (life green your move) συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Εδώ και δέκα ημέρες μπορεί να κατεβάσει κανείς την εφαρμογή από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, Google Play και App Store.

Μεταξύ αυτών που υποδέχτηκαν με θέρμη τον πλοηγό είναι και το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας και ο αντιπρόεδρος, Ηλίας Μπάρδας επισήμανε ότι αποτελεί πολύ σημαντική πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που από την πρώτη στιγμή αγκάλιασε η εταιρία.

Το LIFE Green Your Move αναπτύσσει ένας πλοηγός μετακίνησης (με πληροφορίες τόσο για τα δρομολόγια όσο και για τον τρόπο έκδοσης εισιτηρίων), που θα λαμβάνει υπόψη όλο το δίκτυο των δημόσιων μέσων μεταφοράς (αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, μετρό, τραμ, τρόλεϊ και τρένα) και εμφανίζει στο χρήστη εναλλακτικές διαδρομές που θα συνδυάζουν ένα ή περισσότερα μέσα μεταφοράς, εάν είναι απαραίτητο. Οι διαδρομές θα είναι οι πλέον φιλικές προς το περιβάλλον, εφόσον για κάθε διαφορετικό σενάριο θα υπολογίζονται με αλγορίθμους οι αντίστοιχες εκπομπές αερίων.

«Στόχος μας είναι να ενώσουμε την Ελλάδα με τα αστικά και τα υπεραστικά ΚΤΕΛ. Ο πλοηγός είναι ο πρώτος για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Ελλάδα και αναπτύσσεται από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Είναι δε διαθέσιμος στο Google Play και στο Appstore δωρεάν. Έχει στην αρχική του έκδοση ένα μεγάλο πλήθος από δίκτυα μεταφορών, από την Αλεξανδρούπολη, τις Σέρρες, τη Φλώρινα, Κατερίνη, τη Λάρισα, τα Τρίκαλα, το Βόλο, τη Χαλκίδα, τη Λαμία, την Πάτρα και άλλες περιοχές. Κάθε εβδομάδα οι συνεργάτες μου κι εγώ ψηφιοποιούμε καινούργια δίκτυα και συνέχεια εξελίσσουμε την εφαρμογή μας προσθέτοντας και άλλες αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες”, ανέφερε ο κ. Σαχαρίδης.


Στον πλοηγό υπάρχει δυνατότητα πέρα από τα ΚΤΕΛ να ενταχθούν και το τρένο και το μετρό. Όλα τα διαθέσιμα ΜΜΜ μπορούν να χρησιμοποιηθούν συνδυαστικά και αυτό επεξεργάζεται η εφαρμογή και προτείνει την γρηγορότερη διαδρομή με το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Στο συνδυασμό περιλαμβάνεται και το περπάτημα. Ο καθηγητής του Π.Θ. εκτίμησε ότι ο πλοηγός είναι εύχρηστος για τους επιβάτες και βελτιώνεται συνεχώς με νέες δυνατότητες. Σημείωσε δε ότι τις πρώτες δύο ημέρες της ενημερωτικής καμπάνιας για την εφαρμογή, την κατέβασαν 500 χρήστες και αυτό αποτελεί εάν καλό νούμερο για αρχή.

Πανελλαδικά δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο, υπάρχουν όμως παγκόσμιοι πλοηγοί και κατά τόπους φορείς στην Ελλάδα ανέπτυξαν εφαρμογές με αρκετές όμως διαφοροποιήσεις. Ειδικότερα οι εφαρμογές αυτές δεν έδιναν συνδυαστική μετακίνηση από έναν τόπο σε έναν άλλο και δεν έδειχναν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της μετακίνησής μας από ένα σημείο στο άλλο. “Είμαστε οι πρώτοι που το έχουμε πετύχει αυτό. Ο κόσμος μπορεί να δει τη διαφορά χρήσης του αυτοκινήτου του σε σχέση με ένα δημόσιο μέσο μαζικής μεταφοράς αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος.
Επίσης ο χρήσης μπορεί να αγοράσει ηλεκτρονικό εισιτήριο και όποια άλλη παροχή του φορέα που συμμετέχει”, εξήγησε.

Τέλος επισήμανε ότι το να κινηθεί κανείς με αυτοκίνητο σε σχέση με ένα μέσο μαζικής μεταφοράς σημαίνει ότι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μπορεί να είναι από τρεις έως 15 φορές μεγαλύτερο. “Είναι άλλο να κινείται ένα λεωφορείο με 50 ανθρώπους μέσα και άλλο να κινούνται 50 αυτοκίνητα. Ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο μπορεί να παράξει 150 έως 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ενώ ένα λεωφορείο 20-50 γραμμάρια διοξειδίου. Οι διαφορές είναι πολύ σημαντικές”, τόνισε.
Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίασης όποιος κατέβασε την εφαρμογή στο κινητό του τηλέφωνο και έβγαζε εισιτήριο στο περαστικό ΚΤΕΛ, είχε έκπτωση 25%.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.