Προσπάθειες ώστε να ενημερωθεί ο εγχώριος τουρισμός ότι η Μαγνησία έχει βρει ξανά τα πατήματά της και μπορεί να φιλοξενήσει επισκέπτες, προσφέροντάς τους ό,τι καλύτερο διαθέτει η περιοχή, έχει ξεκινήσει το Επιμελητήριο Μαγνησίας. Ωστόσο, ο δρόμος είναι δύσκολος για την θερινή σεζόν και ιδίως για την προσέλκυση ξένων αεροπορικών εταιριών, καθώς σύμφωνα με την τουριστική πράκτορα και πρόεδρο του Τουριστικού Τμήματος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας κ. Θέκλα Καμμένου, που μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη, εδώ, τοπικά έχουμε την ψευδαίσθηση ότι είμαστε παγκοσμίως γνωστοί, όμως αυτό δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα.
«Εμείς έχουμε την ψευδαίσθηση εδώ ότι είμαστε παγκοσμίως γνωστοί και έχουμε κάνει γνωστή την περιοχή μας, δεν συμβαίνει αυτό. Αυτό που βλέπουμε εμείς από τις αεροπορικές και είναι καταγεγραμμένο σε όλες τις μελέτες που τελικά καταλήγει να πληρώνει το Επιμελητήριο και όχι η Περιφέρεια τα δύο τελευταία χρόνια είναι ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν ξέρουν το αεροδρόμιο και την περιοχή και δεν την ξέρει και ο πελάτης», είπε χαρακτηριστικά η κ. Καμμένου, σχολιάζοντας τη «φυγή» της Easyjet από το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου. Η κ. Καμμένου τόνισε πως η περιοχή μας δεν είναι το ίδιο σε σχέση με το Ηράκλειο, την Κρήτη ή την Σαντορίνη, παρόλα αυτά καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια από πλευράς Επιμελητηρίου, η αεροπορική αυτή σύνδεση να επανέλθει.
Εξήγησε πως από τη στιγμή που η Easyjet προσέθεσε νέους προορισμούς, «έκοψε» άλλους, καθώς και ο στόλος της είναι συγκεκριμένος με αποτέλεσμα να «κόβονται» οι προορισμοί κι τα αεροδρόμια που δεν είναι πρώτης γραμμής και δεν τα ξέρει ο κόσμος.
Οι δράσεις του Επιμελητηρίου Μαγνησίας
Όπως επεσήμανε η κ. Καμμένου το Επιμελητήριο έχει προγραμματίσει κάποιες δράσεις για την ενίσχυση του τουρισμού της Μαγνησίας. Αυτή την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή φιλοξενεί δημοσιογράφους πέντε καναλιών, ενώ ολοκληρώνει την ραδιοφωνική καμπάνια για τα ραδιόφωνα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Την άλλη εβδομάδα έχει προγραμματιστεί συζήτηση με προέδρους τουριστικών σωματείων όλης της Ελλάδας, ώστε από την πλευρά του να κάνει ενημέρωση για το τι συμβαίνει στην περιοχή και να προσελκύσει μαθητικές εκδρομές και groups, μιας και καθηγητές και δάσκαλοι απορρίπτουν την περιοχή, πιστεύοντας ότι δεν είναι έτοιμη.
«Για την καλοκαιρινή σεζόν τα πράγματα είναι δύσκολα, τουλάχιστον για τη χερσαία Μαγνησία, οι Σποράδες είναι άλλο κεφάλαιο και ένα άλλο είδος τουρισμού, που λειτουργεί πολύ διαφορετικά και θα έχουν ένα προβάδισμα στις προκρατήσεις. Προσπαθούμε να επαναφέρουμε πτήσεις από την Αγγλία, το οποίο είναι πολύ δύσκολο. Είμαστε και στην αλλαγή της περιφερειακής αρχής, που διαχειρίζεται τέτοιου είδους κονδύλια, άρα δεν μπορούμε να πάρουμε απαντήσεις ή δεσμεύσεις, συζητάμε όμως για να δούμε και τη δική τους πρόταση. Μιλάμε και σε επίπεδο Αθηνών για να έχουμε κάποια στήριξη», επεσήμανε η κ. Καμμένου. Παράλληλα, σημείωσε πως από την πλευρά τους οι ξενοδόχοι αναφέρουν ότι έχουν ξεκινήσει δειλά τα πρώτα τηλεφωνήματα κρατήσεων για την περίοδο των Χριστουγέννων, η Πορταριά έχει ξεκινήσει και έχει κάποιες κρατήσεις. «Έχουν ένα περιθώριο να αισιοδοξούν, θέλω να πιστεύω με τη βοηθητική καμπάνια, με το γεγονός ότι και οι ξενοδόχοι βγαίνουν και μιλούν να είναι καλά τα πράγματα», συμπλήρωσε η ίδια.
Την ίδια στιγμή, η κ. Καμμένου δεν έκρυψε τον προβληματισμό της τόσο για το πως θα εξελιχθούν τα έργα σε περιοχές όπως ο Πλατανιάς και πως θα στηριχθεί το αεροδρόμιο, πέρα από τις δράσεις και τις κινήσεις του Επιμελητηρίου Μαγνησίας.
«Για παράδειγμα ο Πλατανιάς μας προβληματίζει στο πως θα κινηθούν τα έργα, γιατί είναι ένα χωριό κατεστραμμένο. Πλατανιάς και Κατηγιώργης είναι δύο κομβικά σημεία για τη σύνδεση με το αεροδρόμιο της Σκιάθου. Μας προβληματίζει τι θα γίνει στο αεροδρόμιό μας. Είναι περισσότερες ευθύνες από αυτές που έχουμε. Θέλουμε τη στήριξη για να δούμε τουλάχιστον περισσότερες πτήσεις αυτές που ξέρουμε εμείς ότι μπορούν να έρθουν το 2025», επεσήμανε η ίδια.
Το πρόβλημα είναι η εμπιστοσύνη του κόσμου
Στο μεταξύ, η κ. Καμμένου βρέθηκε εκπροσωπώντας το Επιμελητήριο Μαγνησίας τόσο στην τουριστική Έκθεση Philoxenia όσο και στην Διεθνή Τουριστική Έκθεση στο Λονδίνο. Σε ότι αφορά στη Philoxenia, η ίδια επεσήμανε πως φέτος ήταν μία σχετική μικρή έκθεση με μόλις δύο χώρους- περίπτερα.
«Σίγουρα η Μαγνησία και η Θεσσαλία έπρεπε να βρίσκονται εκεί για να δείξουν την επαναφορά ουσιαστικά στην κανονικότητα. Αυτό που προσπαθούμε με κάθε τρόπο και γίνεται, γιατί παίζουμε στα κανάλια και είναι πολύ σημαντικό να καταλάβει ο Έλληνας σε αυτή τη φάση ότι έχουμε επιστρέψει. Ό,τι ήταν να γίνει στη Philoxenia έγινε και το έκαναν όλοι όσοι βρίσκονταν εκεί ως φορείς.
Μηνύματα από τη συγκεκριμένη έκθεση τη δεδομένη στιγμή, δεν μπορούν να βγουν, για να πω ότι θα είναι μια καλή σεζόν η χειμωνιάτικη, ξέρουμε ότι έχει τα προβλήματά της αυτή τη στιγμή σε επίπεδο εμπιστοσύνης από το κοινό.
Αυτό είναι το βασικό πρόβλημα», εξήγησε η κ. Καμμένου. Επεσήμανε ότι οι απορίες και οι ερωτήσεις όλων είναι πολύ συγκεκριμένες για το εάν είναι ανοιχτοί οι δρόμοι, εάν το νερό είναι πόσιμο και καλό, εάν τα εστιατόρια χρησιμοποιούν εμφιαλωμένο, εάν μπορούν να πάνε στα διάφορα μέρη ενδιαφέροντος. «Ακόμη κι αν τους λες ότι έχει πρόσβαση το συγκεκριμένο χωριό, υπάρχει δυσπιστία. Αυτό είναι κάτι που όλοι μαζί προσπαθούμε να το ξεπεράσουμε», τόνισε.
Σε ότι αφορά στην Διεθνή Έκθεση του Λονδίνου, η κ. Καμμένου μάλλον φάνηκε απογοητευμένη από την ελληνική κυβερνητική παρουσία, καθώς η Υπουργός Τουρισμού κ. Κεφαλογιάννη, πέρασε … μετά βίας από το περίπτερο για μια τυπική φωτογραφία, αφήνοντας τις συζητήσεις για την Αθήνα.
«Η κ. Κεφαλογιάννη μετά βίας πέρασε από το περίπτερό μας στο Λονδίνο. Την έσυρε ουσιαστικά ο πρέσβης της Ελλάδος, που τυγχάνει να είναι και Βολιώτης για να βγάλει μία φωτογραφία και μας είπε ότι αυτά θα τα συζητήσουμε στην Ελλάδα», είπε χαρακτηριστικά η κ. Καμμένου.
Συμπλήρωσε δε, ότι σε ότι αφορά στο Pelion Pass, από την Ένωση Ξενοδόχων ενημερώθηκε πως πρόκειται για μια προγραμματισμένη δράση, μετά όμως τα Χριστούγεννα.
«Δεν πιστεύω ότι ο κόσμος θα έρθει εδώ γιατί θα πάρει ένα pass και θα πει «δεν βαριέσαι, δεν έχω να πάω κάπου αλλού αλλά εδώ θα χρηματοδοτηθώ». Πρέπει να έρθει εδώ γιατί πιστεύει ότι είμαστε έτοιμοι, να πιστεύει ότι θα περάσει όμορφα . Εμείς αυτό το ξέρουμε, ξέρουμε όμως και τις δυσκολίες που υπάρχουν, τα σημεία που θα τους προβληματίσουν, ξέρουμε όμως και τα σημεία που μπορεί να πάει και να μην καταλάβει ότι περάσαμε 2 πλημμύρες και καταστροφές. Εμάς μας ενδιαφέρει οι άνθρωποι που θα έρθουν να το κάνουν γιατί πραγματικά θέλουν να περάσουν όμορφα, έχουν εμπιστοσύνη στους επαγγελματίες του Πηλίου, πιστεύουν ότι αυτό το πανέμορφο βουνό είναι ο μαγικός τόπος των Χριστουγέννων τους κι αυτοί εφόσον έρθουν και περάσουν έτσι όπως πιστεύουν ότι θα περάσουν θα είναι και οι καλύτεροι πρεσβευτές μας για το υπόλοιπο του χειμώνα», τόνισε η κ. Καμμένου.
Συντονισμός, ταπεινότητα και συνεννόηση
Τέλος, η κ. Καμμένου επεσήμανε πως η δουλειά που κάνει το Επιμελητήριο Μαγνησίας με τουριστικούς πράκτορες και άλλους ανθρώπους του τουρισμού είναι μεγάλη και πολλές φορές δεν φαίνεται, όπως θα φαίνονταν δέκα φωτογραφίες στα κοινωνικά δίκτυα.
«Πρέπει να γίνει δουλειά από πίσω, γιατί αλλιώς θα μείνουμε να δουλεύουμε με συγκεκριμένες αγορές για μικρό χρονικό διάστημα. Δεν σνομπάρω καμία αγορά, τις θέλω όλες αλλά θέλω να έχουμε και τουλάχιστον 6-7 μήνες σεζόν από Απρίλη έως Οκτώβρη που ξέρω ότι μπορεί να συμβεί στο παραθαλάσσιο κομμάτι και να έχουμε μία κανονική χειμωνιάτικη σεζόν στο βουνό και ο Βόλος να έχει μικρά συνέδρια, μαθητικό τουρισμό, Τρίτη ηλικία.
Όλα αυτά όμως θέλουν συντονισμό, ταπεινότητα και συνεννόηση, όπως και πλάνο», υπογράμμισε η ίδια και κατέληξε πως χρειάζεται αυτή τη στιγμή μεγάλη προσπάθεια απ’ όλους ώστε να ενημερωθεί ο κόσμος για την πραγματική εικόνα της Μαγνησίας. «Δεν θα πούμε ψέματα, αλλά δεν θα πούμε ότι δεν υπάρχουν δρόμοι και δεν υπάρχει αποκατάσταση γιατί δεν ισχύει», κατέληξε.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου




























