Τους πρώτους μήνες του 2023 θα εκδηλωθεί το ενδιαφέρον για το λιμάνι

Τόνισε ο Σωκράτης Αναγνώστου διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΒ ΑΕ

Σε ένα μήνα περίπου θα έχει γίνει η πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος για την εκκίνηση της διαδικασίας επενδυτικής αξιοποίησης του λιμανιού από το ΤΑΙΠΕΔ, όπως ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ ο Σωκράτης Αναγνώστου διευθύνων σύμβουλος της Οργανισμός Λιμένος Βόλου ΑΕ. Ο ίδιος εκτίμησε ότι τους πρώτους μήνες του 2023 θα έχει εκδηλωθεί και επίσημα το ενδιαφέρον για το λιμάνι του Βόλου.
Ο διευθύνων σύμβουλος τόνισε ότι έχουν αναλάβει οι σύμβουλοι, που αναμένεται να επισκεφθούν το λιμάνι, θα ετοιμάσουν το απαραίτητο υλικό που πρέπει, για να γίνει η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος αι μετά θα δοθεί ένα χρονικό διάστημα ορισμένων μηνών, για να εκδηλώσουν ενδιαφέρον οι εταιρίες.

«Το καλό είναι ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει εμπειρία στο ΤΑΙΠΕΔ από προηγούμενους διαγωνισμούς και από τις δυσκολίες που υπήρξαν, έχουν λυθεί κάποια προβλήματα και πιστεύω δεν θα υπάρχουν στον δικό μας διαγωνισμό και θα προχωρήσουμε πιο γρήγορα», τόνισε ο κ. Αναγνώστου.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ ανέφερε ότι σε πρώτη φάση θα καταθέσουν προτάσεις τα σχήματα, θα υπάρχουν κάποιες κατευθύνσεις για να περάσουν τα σχήματα που είναι σοβαρά. Το θέμα είναι όποιοι ξεκινήσουν να μην αλλάξουν τη μετοχική διαδικασία στην πορεία και να πορευτούν έτσι μέχρι τέλους.

Αναφορικά με παλαιότερη πρόταση που είχε καταθέσει ο δήμαρχος Αχ. Μπέος για να πάρει το λιμάνι ο Δήμος με άλλους φορείς, ο κ. Αναγνώστου επισήμανε ότι θα γίνει μια προκήρυξη και αν το δημοτικό σχήμα έχει τα χρήματα, ίσως μπορεί να καταθέσει πρόταση, αλλά είναι κάπως δύσκολο γιατί για να έρθει κάποιος επενδυτής, θα πρέπει να κάνει κάποιες επενδύσεις.

Για το αεροδρόμιο
Αναφερόμενος στο αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΒ Α.Ε. είπε ότι εκείνο που πραγματικά λείπει και πρέπει να στραφούμε σε αυτό, είναι να αποκτήσει λειτουργία όλο τον χρόνο με 2-3 γραμμές με δύο προσεγγίσεις ανά εβδομάδα, με πόλεις της Ευρώπης που ενδιαφέρουν τους 700.000 ανθρώπους της Κεντρικής Ελλάδας (σήμερα ταξιδεύουν μέσω Αθήνας και Θεσσαλονίκης) και μπορούν να τις συντηρήσουν.
«Δεν έχει μπει στο μυαλό τους ότι υπάρχει το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου. Αν δημιουργήσουμε αυτές τις γραμμές και ξέρει ο άλλος ότι μπορεί να ταξιδέψει από το Βόλο για παράδειγμα στο Λονδίνο, μπορεί να αναπτυχθεί με τον εγχώριο κόσμο, έτσι θα έρθει η ανάπτυξη. Και αν λειτουργεί όλο τον χρόνο και θα έρθουν και άλλες γραμμές», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με την προσπάθεια που έγινε να δημιουργηθεί home port το λιμάνι του Βόλου και να διασυνδεθεί με το αεροδρόμιο, ο κ. Αναγνώστου τόνισε ότι επιβιβάστηκαν κάποιοι επιβάτες σε κρουαζιερόπλοιο της εταιρίας Louis, αλά προφανώς αυτός δεν είχε συνέχεια, γιατί το αεροδρόμιο δεν είχε τις ανάλογες τακτικές πτήσεις και μεγάλα ξενοδοχεία στην περιοχή, δεν μπορεί το λιμάνι να λειτουργήσει home port σε μεγάλα κρουαζιερόπλοια.

Η διασύνδεση με το τρένο
Ο διευθύνων σύμβουλος ανέφερε ότι ξεκίνησε η εκπόνηση της μελάτης που θα συνδέσει το λιμάνι του Βόλου με το τρένο, θα προβλέπει και την επέκταση των γραμμών στο λιμάνι για να προσεγγίζει τι προβλήτες, ενώ η ίδια μελέτη θα περιλάβει τη σιδηροδρομική σύνδεση με τον Αλμυρό, όπου εκτιμάται ότι θα έχει και στάση στο αεροδρόμιο.
Σύμφωνα με τον κ. Αναγνώστου για να γίνει αυτό το έργο απαιτούνται πολλά εκατομμύρια Ευρώ που μπορούν να βρεθούν για να γίνει, αλλά το θέμα είναι όταν γίνει να είναι λειτουργικό και να βγάζει τα έξοδά του, που θα δείξει μελέτη βιωσιμότητας της γραμμής για τα φορτία που θα διακινηθούν.

Η διαδικασία αξιοποίησης
Σημειώνεται ότι χθες το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε την έναρξη της διαδικασίας αξιοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (Ο.Λ.Β. Α.Ε.), με την ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Ταμείου, σύντομης περιγραφής του έργου και των όρων που θα διέπουν τον διεθνή διαγωνισμό για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Παράλληλα, έχει δοθεί εντολή στους συμβούλους που συνδράμουν το ΤΑΙΠΕΔ στη διαδικασία αξιοποίησης της Ο.Λ.Β. Α.Ε., να διερευνήσουν πιθανό επενδυτικό ενδιαφέρον για τη διάθεση ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας που ανέρχεται σε τουλάχιστον 67%.
Η Ο.Λ.Β. Α.Ε. έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του λιμένα Βόλου, των θαλάσσιων εγκαταστάσεων του αλιευτικού καταφυγίου που βρίσκεται στο ανατολικό άκρο του αιγιαλού της πόλης, των λιμενικών εγκαταστάσεων του Αλμυρού και της Αγριάς.
Η Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και της Ο.Λ.Β. Α.Ε. έχει διάρκεια 60 ετών από την υπογραφή της και λήγει το 2062. Οι κύριες δραστηριότητες της εταιρείας περιλαμβάνουν υπηρεσίες εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων, χάλυβα και παλιοσίδερα, ξηρό και υγρό χύδην φορτίο και υπηρεσίες επιβατών, συμπεριλαμβανομένων ferry boat προς τις Σποράδες, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας.

Ικανοποίηση για την κρουαζιέρα
Κάνοντας μίνι απολογισμό του καλοκαιριού, ο κ. Αναγνώστου είπε ότι συνολικά το 2022 θα έχουμε 46 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, που είναι κάπως ικανοποιητικός αριθμός, καθώς το αποκορύφωμα ήταν 61 αφίξεις, που ποτέ δεν είχε το λιμάνι του Βόλου.
«Σκοπός, για να πούμε ότι είμαστε επιτυχημένοι, είναι να αυξήσουμε αυτό το νούμερο στο θέμα τη κρουαζιέρας, γιατί δεν είναι τα έσοδα για το λιμάνι, αλλά απευθύνεται στην πόλη και στην περιοχή», τόνισε το στέλεχος του ΟΛΒ.
Ο κ. Αναγνώστου ανέφερε ότι όταν μεταφερθεί η φορτοεκφόρτωση σκραπ στην Γ’ προβλήτα, αδειάζει το δυτικό τμήμα της Α’ προβλήτας, θα προστεθούν νέα κρηπιδώματα και αυτό είναι καλό για το λιμάνι, γιατί θα εξυπηρετούνται καλύτερα τα πλοία.

Τέλος, για την καταγγελία των τουριστικών λεωφορείων κατά του Αστικού ΚΤΕΛ για υφαρπαγή μεταφορικού έργου στο λιμάνι, ο διευθύνων σύμβουλος είπε ότι υπάρχει απόφαση μεταφορά επιβατών τη κρουαζιέρα με το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου, η Διοίκηση του ΟΛΒ θα δει το θέμα ξανά και θα εξετάσει τις προτάσεις και από τις δύο πλευρές αν υπάρχει πρόβλημα αθέμιτου ανταγωνισμού. Όπως είπε πρόθεση είναι να μην αποκλειστεί κανείς.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.