Υπάρχουν μελέτες για τη βελτίωση οδικής ασφάλειας στο Διμήνι

Ανέφερε ο καθηγητής Οδοποιίας του Π.Θ. Νίκος Ηλιού

Στις μελέτες που έχουν εκπονηθεί εδώ και χρόνια και αφορούν τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο Διμήνι και στην ευρύτερη περιοχή του πρώην Δήμου Αισωνίας, αναφέρθηκε μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ ο Νίκος Ηλιού αναπληρωτής Καθηγητής Οδοποιίας και Διευθυντής του Εργαστηρίου Οδοποιίας του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Όπως είπε, είναι θέμα του Δήμου να βρει κονδύλια για να υλοποιηθεί το έργο, καθώς τότε εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση μόνο για την γέφυρα πριν το Διμήνι.

Σύμφωνα με τον καθηγητή, με τον πρώην Δήμο Αισωνίας έγιναν δύο συμβάσεις. Η πρώτη αφορά μελέτη βελτίωσης του δρόμου Διμήνι – Σέσκλο, η οποία προκηρύχθηκε πριν ακόμη αναλάβει δήμαρχος ο κ. Δημ. Καντόλας και την ανέλαβε μια συνάδελφος από την Αθήνα η κα Δρυμαλίτου, με την οποία ο κ. Ηλιού συνεργαζόταν στενά και συμμετείχε στην εκπόνηση της μελέτης. Ο καθηγητής εξήγησε ότι η μελέτη προέβλεπε βελτίωση της υφιστάμενης στενής γέφυρας, η οποία έγινε, μετά τη γέφυρα ο δρόμος έφευγε δεξιά, πήγαινε κοντά στο ποτάμι πατώντας σε υφιστάμενους χωματόδρομους, συνέχιζε παράλληλα με την Α’ ΒΙ.ΠΕ. και έβγαινε στον δρόμο που πηγαίνει προς Σέσκλο, παρακάμπτοντας όλο το Διμήνι.
«Είναι μια υπεραστική οδός, η οποία έχει μελετηθεί, έχει ολοκληρωθεί όλη η διαδικασία και η μελέτη έγινε από τις οριζόντιες δράσεις του «Θησέα», όταν υφυπουργός ήταν ο αείμνηστος Θανάσης Νάκος. Η μελέτη υπάρχει και από κει και πέρα εναπόκειται είτε στον Δήμο, επειδή είναι δημοτικός δρόμος, να βγει τα κονδύλια να τον υλοποιήσει», τόνισε ο καθηγητής.

Ο κ. Ηλιού τόνισε ότι η συγκεκριμένη μελέτη έγινε βήμα προς βήμα, διότι υπάρχουν μικρές ιδιοκτησίες και έγινε ένας δρόμος που είναι ασφαλής, βασιζόμενος σε ένα μεγάλο μέρος στην χάραξη – εκτός από ένα κομμάτι που υπάρχουν αρχαιολογικοί χώροι, επισήμανε.
Ο καθηγητής διευκρίνισε ότι το κομμάτι αυτό που δρόμο έπιανε και ένα μέρος του δρόμου προς Διμήνι, περίπου 1 χλμ. πριν την γέφυρα, η νέα κατασκευή της οποίας ήταν κομμάτι της μελέτης. Επίσης είπε ότι βρέθηκαν χρήματα για τη γέφυρα, έγινε το νέο έργο, ενώ ο άλλος δρόμος έμεινε σε επίπεδο μελέτης.

Κομμάτι του παράπλευρου δικτύου προς Βελεστίνο
Η δεύτερη σύμβαση που ανατέθηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας είχε να κάνει με όλο το παράπλευρο οδικό δίκτυο που αφορούσε στο κομμάτι Βόλος – Βελεστίνο και ήτα στην ζώνη του πρώην Δήμου Αισωνίας.

Ο κ. Ηλιού είπε ότι, όπως διαπιστώθηκε πέρα από τον ανισόπεδο κόμβο στον σταθμό του Σέσκλου, που προχώρησε και μετέφερε πληροφορία ότι θα γίνει κάποια στιγμή, οι εκατέρωθεν πλευρές του δρόμου, επειδή αναπτύχθηκαν πολλές βιοτεχνικές και βιομηχανικές χρήσεις, είχε λεχθεί ότι όλο αυτό πρέπει να συμμαζευτεί με ένα δίκτυο παραδρόμων και η περιοχή να μην είναι «φαρ ουέστ».
«Πραγματικά τους κόμβους Α’ με Β’ ΒΙ.ΠΕ. τους ενώσαμε με παράπλευρο οδικό δίκτυο, ώστε να εξυπηρετούνται με αξιοπρέπεια όλοι οι παρόδιοι και να ενισχυθεί η περιοχή και εκεί υπήρχαν υπαρκτά προβλήματα, με χαρακτηριστικότερο τον κόμβο του Σέσκλου», επισήμανε ο καθηγητής Οδοποιΐας.

«Απαράδεκτη η διαμόρφωση στο Σέσκλο»
Αναφορικά με την αφύλακτη διάβαση του Σέσκλου, ο κ. Ηλιού είπε ότι επί υπουργίας Σπίρτζη είχε αναθέσει ο ΟΣΕ σε Πανεπιστήμια τις αφύλακτες διαβάσεις, το Π.Θ. ανέλαβε αυτές της Θεσσαλίας, αλλά ξαφνικά άλλαξαν διευθύνοντες σύμβουλοι στον ΟΣΕ και το έργο σταμάτησε.
«Έχουμε πλήρη πρόταση και κάναμε παρέμβαση τότε στον ΟΣΕ όλα αυτά τα πράγματα να αποκατασταθούν. Η διαμόρφωση στο Σέσκλο είναι απαράδεκτη βρίσκεται σε σημείο που η γεωμετρία του δρόμου είναι τέτοια, ώστε ένα βαρύ όχημα κινείται με χαμηλή ταχύτητα και χρειάζεται μεγάλο χρόνο εκκένωσης, οπότε μπορεί να συμβεί ατύχημα πάρα πολύ εύκολα», τόνισε ο κ. Ηλιού.
Ο καθηγητής ανέφερε ότι στο σημείο επιβάλλεται ο ανισόπεδος κόμβος έγιναν αρχικές μελέτες εδώ και πολλά χρόνια, αλλά από την Περιφέρεια με πολύ κόπο και βάσανο και σύντομα θα κατασκευαστεί το έργο που θα είναι μια γέφυρα με δύο κυκλικούς κόμβους στις άκρες.

Επιχειρησιακά σχέδια οδικής ασφάλειας
Το Πανεπιστήμιο έκανε πρόταση για επιχειρησιακά σχέδια οδικής ασφάλειας (επιθεωρήσεις και ελέγχους) σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας, που κατατέθηκε στο ΥΠΟΜΕΔΙ, διότι τα θανατηφόρα δυστυχήματα εδώ και έξι μήνες είναι συχνά στις πόλεις και ο εφιάλτης ξαναγύρισε.

«Θα γεμίσει ο Βόλος υπερυψωμένες διαβάσεις»
Π κ. Ηλιού παρατηρεί ότι λόγω των κυκλικών κόμβων έχουν αυξηθεί οι ταχύτητες στην πόλη, με κίνδυνο ατυχημάτων. Όπως είπε, αν υπήρχαν οι κόμβοι και ο σεβασμός σε πεζούς και ποδηλάτες, αλλά και οι πεζοί περνούσαν από διαβάσεις και όχι όπου θέλει ο καθένας, τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα.
«Επειδή όμως δεν ζούμε σε ιδεατό κόσμο, πριν από έναν χρόνο βγήκε μια προκήρυξη από το υπουργείο Εσωτερικών και κάναμε μια μελέτη για έργα οδικής ασφάλειας, ενημερώσαμε τον Δήμο Βόλου και κάναμε μελέτες σε χρόνο – ρεκόρ και πέρα από δύο κυκλικούς κόμβους που θα γίνουν στη Ν. Ιωνία, γιατί εκεί απαιτούνται να γίνουν, θα γεμίσει ο Βόλος υπερυψωμένες διαβάσεις», δήλωσε ο καθηγητής.
Ο κ. Ηλιού εξήγησε ότι η διάβαση θα είναι πλάτους 5 μέτρων, οι ράμπες θα είναι ένα προς 10, δεν θα ενοχλούν, αλλά θα έχουν κατάλληλη σήμανση και θα λειτουργούν σαν οπτικά εμπόδια για τον οδηγό που δεν θα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα.
Ο καθηγητής είπε ότι αυτά θα τοποθετηθούν στους κυκλικούς κόμβους και στις οδούς Ζάχου – Καραμπατζάκη, όπου οι οδηγοί δεν σέβονται πεζούς και ποδηλάτες.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.