Το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας έχοντας συμμετάσχει στις δράσεις του ερευνητικού ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο Gender Equality Charter Mark (GECM): Expanding the use of the ‘Gender Equality Charter Mark for Schools‘ across Europe, με επιστημονική υπεύθυνη την καθηγήτρια Άννα Χρονάκη διοργανώνει Ημερίδα με θέμα Αγγίζοντας το Φύλο στην Εκπαίδευση: Θέματα Φύλου και Ισότητας στο Σχολείο. Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 20 Ιουλίου 2021: 10.00 με 16.00 στην πλατφόρμα zoom.
- Για δηλώσεις συμμετοχής επικοινωνήστε άμεσα με την ηλεκτρονική διεύθυνση genderpaideia@uth.gr.
- Η διεύθυνση zoom θα σταλεί στα προσωπικά email των ατόμων που θα δηλώσουν συμμετοχή.
- Οι θέσεις είναι περιορισμένες αυστηρά σε 50 και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
- Με την ολοκλήρωση των διαλέξεων και των εργαστηρίων θα λάβετε βεβαίωση παρακολούθησης.
Ακολουθεί το πρόγραμμα της ημερίδας και η περιγραφή του προγράμματος:
- Πρόγραμμα Ημερίδας
- Συνοπτική Περιγραφή του προγράμματος GECM
- ΗΜΕΡΙΔΑ με θέμα
Αγγίζοντας το Φύλο στην Εκπαίδευση: Θέματα Φύλου και Ισότητας στο Σχολείο
Τρίτη 20 Ιουλίου 2021: 10.00 με 16.00
Για να παρακολουθήσετε την ημερίδα δηλώστε συμμετοχή στέλνοντας το ονοματεπώνυμό σας στο [email protected] και θα σας αποσταλεί λινκ για την σύνδεσή σας στην πλατφόρμα zoom.
Βαδίζοντας προς την ολοκλήρωση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος GECM: Gender Equality Charter Mark for Schools, στο οποίο το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας συμμετέχει και συνεργάζεται με ακόμη οκτώ φορείς, οργανώνεται ημερίδα η οποία αφορά μια σειρά από διαλέξεις και εργαστήρια για θέματα Φύλου και Ισότητας στο σχολείο. Στόχος είναι να συζητηθεί πως μπορεί να ενημερωθεί, να ενεργοποιηθεί και να αυτο-οργανωθεί μια σχολική κοινότητα από τα κάτω γύρω για ζητήματα ενεργούς πολιτικής για το φύλο. Τόσο οι διαλέξεις όσο και τα εργαστήρια είναι ανοικτά σε όλους, όλα και όλες – εκπαιδευτικούς, φοιτήτριες/ες, μαθητές/τριες και στελέχη της εκπαίδευσης.
- Οι θέσεις είναι περιορισμένες αυστηρά σε 50 και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
- Με την ολοκλήρωση των διαλέξεων και των εργαστηρίων θα λάβετε βεβαίωση παρακολούθησης.
Πρώτο μέρος
10.00: Έναρξη και Χαιρετισμοί
10.10: Αγγίζοντας το Φύλο στην Εκπαίδευση, Άννα Χρονάκη, Καθηγήτρια ΠΘ
10.30: Το Φύλο ως Δόλωμα, Χλόη Κολύρη, Ψυχαναλύτρια
10.50: Η Σχολική Κοινότητα Συζητά Ζητήματα Φύλου, Βίλμα Μενίκη, Εκπαιδευτικός/Ακτιβίστρια, Δημιουργός ντοκιμαντέρ οι Κατίνες μου
11.10: Tα Αορατοποιημένα Ίντερσεξ Παιδιά στο Σχολείο, Ρηνιώ Συμεωνίδου, Γονέας/Ακτιβίστρια, Συνιδρ. Intersex Greece, Ιστορικός Ευρ. Πολιτισμού
11.30: Συζήτηση
12.00: Διάλειμμα
Δεύτερο μέρος
12.30: Ιστοριογραφία Φύλου και Κινημάτων, Δήμητρα Τζανάκη, Δρ. Παν/μίου Οξφόρδης και Περσεφόνη Κερεντζή, Εκπαιδευτικός, Υποψήφια Δρ. ΕΚΠΑ
13.00: Γλώσσα και Φύλο, Πηνελόπη Καρδάση, Εκπαιδευτικός, Μετ/κή φοιτήτρια ΠΘ
13.30: Συζήτηση
14.00: Διάλειμμα
14.15: Αριθμοί και Φύλο, Νικόλαος Βλασερός, Εκπαιδευτικός, Δρ. Παν/μίου Λάφμπορο
14.45: Η Δική μας Πράξη, Ειρήνη Λαζαρίδου, Εκπαιδευτικός, Υποψήφια Δρ. ΠΘ, και Έφη Μανιώτη, Εκπαιδευτικός, Υποψήφια Δρ. ΠΘ
15.15: Συζήτηση
16.00: Λήξη
- Το Πρόγραμμα GECM
Αντικείμενο του ερευνητικού προγράμματος με διάρκεια από 01-12-2018 έως 31-08-2021 είναι η συστημική προσέγγιση ζητημάτων που αφορούν την έμφυλη ισότητα στην πρωτοβάθμια και προσχολική εκπαίδευση στην Ευρώπη. Οι 9 συνολικά εταίροι που συμμετέχουν στις δράσεις περιλαμβάνουν τους εξής:
- Development Education Centre South Yorkshire (DECSY), Sheffield, UK.
- Sudwind Association for Development Policy and Global Justice, Vienna, Austria.
- OXFAM Italia, Florence, Italy.
- Forum za Slobodu Odgoja, Zagreb, Croatia.
- Peace Education Institute, Helsinki, Finland.
- University of Thessaly (UTH), Volos, Greece.
- Anthropolis Association, Budapest, Hungary.
- Center for Citizenship Education (CEO), Warsaw, Poland.
- Slovenske Centrum pre Komunikaciu a Rozvoj, Bratislava, Slovakia.
Κύριος στόχος είναι η προαγωγή ισότιμων ως προς το φύλο εκπαιδευτικών ευκαιριών, η εξάλειψη έμφυλων στερεοτύπων και προκαταλήψεων στις διδακτικές πρακτικές και στα γνωστικά αντικείμενα, η διαμόρφωση ενός ευαισθητοποιημένου ως προς το φύλο εκπαιδευτικού περιβάλλοντος μάθησης και αλληλόδρασης (εντός και εκτός τάξης), στην ηγεσία και στο τρόπο λήψης αποφάσεων εντός σχολικής κοινότητας αλλά και η καλλιέργεια στάσεων και κριτικής σκέψης που συνδέονται με την ταυτότητα φύλου. Κύριοι αποδέκτες είναι μαθητές ηλικίας 3-18 χρονών, εκπαιδευτικοί αλλά και η ευρύτερη κοινωνία.