κυκλο – φ – οριακα

Γράφει ο συγκοινωνιολόγος Χαράλαμπος Α. Σκυργιάννης

Και η ζωή, όπως και τα κυκλο-φ-οριακα, συνεχίζεται. Ολοταχώς, πλέον, σε πορεία προς το Άγιον Πάσχα (χωρίς ΜΑΤ, ελπίζουμε – μπρρρ παγωμένο αστείο), καλημέρα συμπολίτες και απανταχού αναγνώστες/αναγνώστριες.
Επειδή μέσα στον ορυμαγδό των τελευταίων 22 ημερών (πώς περνάει ο καιρός…) κάπου θα ακούσατε και το ακρωνύμιο ΡΑΣ, είπα, για αρχή, να σας ενημερώσω, μέσα από την δική τους ιστοσελίδα, τι ‘ν τούτο. Και είναι αυτό:
«Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή με την επωνυμία «ΡΑΣ», συστάθηκε με το ν.3891/2010 (Α’188) με κύριο σκοπό τη στήριξη του ανοίγματος της αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών στον ανταγωνισμό. Το 2013 οι αρμοδιότητές της ενισχύθηκαν και έχει, σήμερα, τις ακόλουθες:
1. Είναι ο Ρυθμιστικός Φορέας για την ελληνική σιδηροδρομική αγορά, αρμόδιος μεταξύ άλλων και για θέματα ανταγωνισμού στον ελληνικό σιδηρόδρομο. 2. Είναι ο Φορέας Αδειοδότησης Σιδηροδρομικών Επιχειρήσεων. 3. Είναι ο εθνικός Φορέας Επιβολής του Κανονισμού (ΕΚ) 1371/2007 «σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών». 4. Είναι η Εθνική Αρχή Ασφάλειας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Η ΡΑΣ απολαμβάνει λειτουργικής ανεξαρτησίας, διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας και δεν υπόκειται σε έλεγχο από κυβερνητικά όργανα ή άλλη διοικητική αρχή.»
Αυτή λοιπόν η ανεξάρτητη αρχή, που δεν υπόκειται σε κανέναν απολύτως έλεγχο, εμφανίστηκε στις 16 Μαρτίου 2023 με ένα πόρισμα 23 σελίδων (!) για το δυστύχημα των Τεμπών (απόφαση 24/2023) μέσα στο οποίο αφού έλαβε υπόψη μπλα ,μπλα και συσκέφτηκε εν ολομελεία με τον εαυτό της κατέληξε ότι για τα πάντα όλα φταίει η κακή εκπαίδευση των Σταθμαρχών. «Υποχρεώνει» τον ΟΣΕ να πάψει να τους απασχολεί και «απειλεί» (μάλιστα, ακριβώς αυτή την λέξη χρησιμοποιεί) τον ΟΣΕ με πρόστιμο 100.000 € «για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης με το διατακτικό της παρούσας». Αυτά. Η Εθνική Αρχή Ασφαλείας, που, όπως περίτρανα φάνηκε, ουδόλως ασχολήθηκε από το 2010 μέχρι σήμερα με την Ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, βρήκε τα εξιλαστήρια θύματα, έπλυνε τα χέρια της σε καθαρό νεράκι, επανήλθε στον αδιατάρακτο και καλοπληρωμένο ύπνο της και άφησε ελεύθερο τον παντελώς άσχετο υπουργό κ. Γεκαπετρίτη να υποθέτει αυτοβούλως τα κρίσιμα θέματα της τηλεδιοίκησης. Τσαντίρ μαχαλάς, αδέρφια, τσαντίρ μαχαλάς. Και οι πεθαμένοι; «Αν αρχίσω να τραγουδώ θα φωνάξω / κι α φωνάξω – Οι αγάπανθοι προστάζουν σιωπή» όπως λέει κι ο Γιώργος Σεφέρης.
Και στην πόλη μας υπάρχει «Ανεξάρτητη Αρχή», τι νομίζετε; Ανεξάρτητη, ανεξέλεγκτη, όπως ακριβώς και η ΡΑΣ «…απολαμβάνει λειτουργικής ανεξαρτησίας, διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας και δεν υπόκειται σε έλεγχο από κυβερνητικά όργανα ή άλλη διοικητική αρχή». Υπεράνω πάσης και υποψίας και άλλης, υποδεέστερης οπωσδήποτε, αρχής, όπως π.χ. η Δικαιοσύνη, η οποία πρέπει να ντρέπεται (το είπε καθαρά) διότι τιμώρησε την λιπομαρτυρία είκοσι (αριθμητικώς 20) επώνυμων Δημοτικών Συμβούλων με 4μηνη φυλάκιση. Καθαρά και ξάστερα το είπε: «Ντροπή».
Κάτω από αυτή την Αρχή υπάρχει, όπως όλοι γνωρίζουμε, η Αρχή των Υδάτων. Η οποία τυχαίνει να κατοικεί σε χώρο όπου «συχνάζουν» αστικά λεωφορεία – ανέκαθεν, από τότε που γεννηθήκαμε, σ’ εκείνο το σημείο υπήρχαν λεωφορεία, το γνώριζαν όλοι και πολύ πριν χτιστούν οι παρόδιες πολυκατοικίες. Από τότε που εκλέχτηκε η Αρχή των Υδάτων έβαλε στόχο να διώξει τα λεωφορεία – τρεις γραμμές είχαν αφετηρία, με κάποιες διευκολύνσεις στους επισκέπτες του Νοσοκομείου έδιωξε γρήγορα την μία, έμειναν δύο. Τώρα έδιωξε και την δεύτερη και διάλεξε ως νέα αφετηρία έναν χώρο όπου εδώ και χρόνια υπήρχαν κάποιες λίγες θέσεις στάθμευσης, που εξυπηρετούσαν λουόμενους και παραλιακά μαγαζιά. Πάπαλα οι θέσεις. Και βέβαια όλα αυτά καλείται να τα υποστηρίξει και υλοποιήσει η καλή Διεύθυνση Βιώσιμης (;) Κινητικότητας – λέτε να παραιτήθηκε γι’ αυτό ο μακροβιότερος ως τώρα Αντιδήμαρχος Πολεοδομίας και Βιώσιμης Κινητικότητας; Πού ξέρεις; όλα γίνονται.
Ύστερα χάθηκε το έγγραφο της άλλης μεγάλης Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας με το οποίο ζητούσε την γνώμη του Δήμου Βόλου σχετικά με την χωροθέτηση του σταθμού LNG στον Παγασητικό Κόλπο. Χάθηκε. Η «Ανεξάρτητη Αρχή» της πόλης μας, σαφώς υπέρτερη όλων των λοιπών Ανεξαρτήτων Αρχών, το έχασε το έγγραφο, προφανέστατα προκειμένου να αποφύγει να απαντήσει, δεδομένου ότι ήταν αυτή που πρώτη φιλοξένησε τους σχετικούς «επενδυτές» – λέτε να παραιτήθηκε γι’ αυτό ο μακροβιότερος ως τώρα Αντιδήμαρχος Πολεοδομίας και Βιώσιμης Κινητικότητας; Πού ξέρεις; όλα γίνονται. Όμως το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό και οφείλουν όλες οι υπόλοιπες παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου να συνταχθούν με την δημοτική παράταξη «Μαζί για τον Βόλο» και να επιβάλουν μια Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου ακριβώς με αυτό το θέμα. ΟΧΙ εγκατάσταση LNG στον Παγασητικό Κόλπο!
Τρίτη πρωί το πρωτοσέλιδο με βρήκε στο «δόξα πατρί». Πρωθυπουργός θέλει να γίνει η Ανεξάρτητη Αρχή μας, ο Άρχοντάς μας, διότι όλοι οι υπόλοιποι σ’ αυτή τη χώρα είναι (είμαστε…) κοπρίτες. Και αν κατάλαβα καλά δεν θα αντιδράσει ούτε για το εργοστάσιο ανακύκλωσης (που δεν το ήθελε αλλά του το επέβαλαν, θυμάστε εσείς κάτι τέτοιο;) ούτε για το LNG, όπου τις άδειες τις βγάζει η κυβέρνηση, κι αυτός δεν μπορεί να ασχολείται με το έγγραφο της ΡΑΕ (έχει playoff τώρα). Λέτε να παραιτήθηκε γι’ αυτόν τον λόγο ο μακροβιότερος ως τώρα Αντιδήμαρχος Πολεοδομίας και Βιώσιμης Κινητικότητας; Πού ξέρεις; όλα γίνονται. Εμείς ένα πράμα πρέπει να κάνουμε συμπολίτες.
Τέλος και πάλι. Κι ας γινόμαστε κουραστικοί, Ποιο θα είναι το όφελος της πόλης μας από την ιδιωτικοποίηση του Λιμένα; Πώς δουλεύει το κατασκευής ΑΡΧΙΤΕΧ parking Φιλελλήνων; Τι γίνεται με την εγκαταλειφθείσα από ΑΡΧΙΤΕΧ Κίτρινη Αποθήκη; Γεια σας.
Στην φωτογραφία Έναρξη Επανάστασης 1821, πίνακας Θεόδωρου Βρυζάκη (1814-1878).

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.