κυκλο – φ – οριακα

Γράφει ο συγκοινωνιολόγος Χαράλαμπος Α. Σκυργιάννης

Κυκλο-φ-οριακα υπ. αριθμ. 1150, συνεχίζουμε ακάθεκτοι. Καλημέρα Φίλοι, Φίλες και Αγαπητά μου Παιδιά. Παρελθόν οι εθνικές εκλογές, παρελθόν και η για πρώτη φορά απλή αναλογική, έγινε καταφανέστατο ότι ο Ελληνικός Λαός δεν επιθυμεί αλλαγές, όλα καλά του πάνε, μια χαρά άρχοντας στον όμορφο τόπο του αισθάνεται, μάρκετ πας, φιούελ πας, καλάθια διάφορα και προϊόντα πανάκριβα, κολέγια και «φιλικές» επενδύσεις, όλα καλά κι όλα ωραία, κανονικότητα. Σταθερότητα.
Πάμε, το λοιπόν, γι’ άλλα, ακόμη πιο πολύ περισσότερο σταθερά. Έτσι και οι τοπικοί μας Άρχοντες, σταθερά.
Εντυπωσιακή (επαν)εμφάνιση της Ένωσης Ξενοδόχων, που είχε, αν δεν απατώμαι, 3 χρόνια να βγάλει οποιαδήποτε ανακοίνωση. Έβγαλε για το «παλλαϊκό αίτημα» της παράκαμψης των Λεχωνίων, με πολύ επιθετικό (λεκτικό, εννοείται) στυλ. Και βέβαια όχι τυχαία, κατά την γνώμη μας, η ανακοίνωση αυτή συνοδεύει χρονικά και οπωσδήποτε νοηματικά τις δηλώσεις της κυρίας Αντιπεριφερειάρχη μας περί προπηλακισμού των μελετητών που κάνουν μετρήσεις και γεωτρήσεις για την οριστικοποίηση της χάραξης, νοτίως του υπάρχοντος δρόμου (μεταξύ δρόμου και θάλασσας δηλαδή). Οι καλοί μας ξενοδόχοι, χρησιμοποιούν ένα λεκτικό ευθέως ανάλογο προς τις ανακοινώσεις της Περιφέρειας για τα θέματα τα σχετικά με τους δρόμους, τόσο ανάλογο που μπήκε ο διάολος μέσα μου και μ’ έβαλε να σκεφτώ ότι η ανακοίνωση γράφτηκε από την ίδια την Περιφέρεια – είμαι πολύ κακός;;
Στην ανακοίνωση αυτή απάντησε η «μειοψηφία» των 2.000 σχεδόν κατοίκων εκθέτοντας, με ανάλογη επιθετικότητα, τα δικά της επιχειρήματα εναντίον αυτής της χάραξης και υπέρ της ημιορεινής.
Κοινώς, κουλουβάχατα γίναμε πάλι, και εν πολλοίς ήταν αναμενόμενη η στάση των κατοίκων. Ομολογώ ότι η παρέμβαση του φορέα των ξενοδόχων ήταν γενικώς μη αναμενόμενη. Επίσης δεν έχω καταλάβει (κι αν θέλει κάποιος/α ας μου το εξηγήσει) πώς εμπλέκεται η Αγριά σε όλη αυτή την συζήτηση, η Αγριά η οποία διαθέτει στα βόρειά της διασφαλισμένο διάδρομο διέλευσης της συνέχειας του υπάρχοντος Περιφερειακού Δρόμου. Σημαντικό, επίσης, στοιχείο είναι το τελικό συνολικό πλάτος του υπό μελέτη δρόμου και το τι γίνεται με κόμβους και δίκτυο οδών εξυπηρέτησης – θυμάμαι ότι η πρώτη μελέτη είχε την ιδιαιτερότητα των υπερυψωμένων διαβάσεων στις συναντήσεις με τους δρομίσκους που οδηγούν στην θάλασσα και στα κτήματα, αυτό θεωρήθηκε «φράγμα» και η μελέτη αναπέμφθηκε προκειμένου να γίνουν ισόπεδοι κόμβοι, ίσως και με σηματοδότηση. Πουθενά δεν θυμάμαι να μιλούσαμε για ανισόπεδους κόμβους και κλειστό αυτοκινητόδρομο. Θα φροντίσω να ενημερωθώ και θα τα ξαναπούμε, διότι αυτά είναι θέματα ἐν οὐ παικτοῖς.
Έργα, έργα και ξανά. Νέοι «ποδηλατόδρομοι» πανηγυρίζονται, θα γελάσουμε πάλι μου φαίνεται, που πρέπει να ετοιμαστούν, λέει, πριν βγουν στην κυκλοφορία τα 137 (τι νούμερο κι αυτό!) κοινόχρηστα ποδήλατα, για τα οποία οι μεταλλικές θέσεις στάθμευσης έχουν ήδη τοποθετηθεί, δεν ξέρω αν οι θέσεις τους έχουν κάποια χωρική σχέση με τους «ποδηλατοδρόμους». Πανηγυρίζονται επίσης ασφαλτοστρώσεις – απαραίτητες μετά τα σκαψίματα. Έχουμε ξαναπεί ότι το έργο αντικατάστασης των σωλήνων ύδρευσης είναι πολύ σημαντικό, είναι το συμπλήρωμα του προηγούμενου αντίστοιχου έργου, που είχε φτάσει από βορρά μέχρι την οδό Ρήγα Φεραίου και είναι αυτό για το οποίο πληρώνουμε τζερεμέδες στην εταιρεία ΕΡΓΗΛ όλοι εμείς, συμπολίτες, χωρίς να ξέρουμε τι ακριβώς πληρώνουμε. Κι όταν πρόσφατα τα τοπικά μας κυβερνητικά στελέχη, συμπεριλαμβανομένου του Άρχοντος, πανηγύρισαν για την «επιχορήγηση» της ΔΕΥΑΜΒ από τον καλό κ. Βορίδη με 8 εκ. € για να καλύψει αυτό το χρέος, κανείς δεν μας είπε πόσο, επί τέλους, είναι αυτό το ρημαδο-χρέος. Βεβαίως κάποια στιγμή θα πέσει και σ’ αυτό «άπλετο φως», έτσι όπως πάμε τόσο άπλετο όσο και στο φοβερό δυστύχημα των Τεμπών, για το οποίο, όπως ίσως μάθατε, ο υπεύθυνος και θεατρικά παραιτηθείς Κώστας Καραμανλής ο Γ’ θριαμβευτικά επανεξελέγη βουλευτής στας Σέρρας – άντε και Υπουργάρα!
Τώρα, λέγοντας για ασφαλτοστρώσεις. Ωραία στρώθηκε η οδός Αναλήψεως, εύγε να πούμε. Αλλά τα φρεάτια, για μία ακόμη φορά, δεν πέτυχαν. Φαίνεται πλέον ξεκάθαρα ότι είναι αδύνατον στην ελληνική επικράτεια να γλιτώσουμε από το ντουπ-ντουπ στα καπάκια των φρεατίων της αποχέτευσης στον άξονα των δρόμων – άσε που δεν είναι όλα στη σειρά και ποτέ δεν ξέρεις από πού θα σου ‘ρθει το χτύπημα.
Στα κυκλο-φοριακα 1145, στις 19.04.2023 είχαμε γράψει επί λεξει «Απογοήτευση και διαμαρτυρία στην Αγία Τριάδα, όπου ο νέος προϊστάμενος Αρχιμανδρίτης παράγγειλε σε ανθοπωλείο (!!) τον στολισμό του Επιταφίου, τον οποίο πάντα έκαναν οι γυναίκες της γειτονιάς – πληροφορίες μου λένε ότι αυτό κόστισε στο ταμείο της εκκλησίας 700 €». Οφείλω να καταγράψω τις νεώτερες πληροφορίες, από εκκλησιαστικούς κύκλους, που μου είπαν ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε από τις ίδιες τις γυναίκες της γειτονιάς, οι οποίες τσακώθηκαν μεταξύ τους, και στην προσπάθεια του Αρχιμανδρίτη να βρει λύση βρέθηκε ένας άνθρωπος ο οποίος μόνος χρηματοδότησε τον στολισμό του Επιταφίου χωρίς καμία επιβάρυνση του εκκλησιαστικού ταμείου. Αυτά και τέλος, παρακαλώ. Χωρίς κανέναν παραπέρα σχολιασμό.
Και τώρα τι γίνεται με τον Πατριάρχη; Είναι να έρθει στις 23 Ιουνίου να ανοίξει την Ναυτική Εβδομάδα και στις 24 να εγκαινιάσει το (ημιτελές, καθώς μου λένε) Δημοτικό Θέατρο. Κι αν στις 25 υπάρχουν Εθνικές Εκλογές τι θα γίνει;
Α! ναι! κάτι τελευταίο: Η μη εγκατάσταση LNG στον Παγασητικό είναι αναμφίβολα ένα παλλαϊκό αίτημα κκ. Ξενοδόχοι.
Άλλο τι, συμπολίτες, δεν έχω να δηλώσω, και γράμματα γνωρίζω. Γεια σας.
Για την φωτογραφία δεν χρειάζονται επεξηγήσεις.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.