Οι προτάσεις της ΠΕΠΦΑ για την ιδιότητα του προπονητή

Το Υφυπουργείο Αθλητισμού μετά την κατάθεση και ψήφιση αρκετών νομοσχεδίων στο πλαίσια της «Αθλητικής Μεταρρύθμισης» προετοιμάζει νομοσχέδιο που θα τακτοποιεί και το επάγγελμα του Προπονητή, με την Πανελλήνια Ένωση Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής, ως θεσμικός συνομιλητής, να καταθέτει μία δέσμη προτάσεων-μέτρων, έχοντας ως στόχο όπως τονίζει τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου και την διευθέτηση σημαντικών θεμάτων για τους πτυχιούχους φυσικής αγωγής με ειδίκευση την προπονητική αθλημάτων.

Συγκεκριμένα προτείνει και ζητά τα εξής:

1. Με την απόκτηση του πτυχίου τους οι απόφοιτοι των ΤΕΦΑΑ-ΣΕΦΑΑ πρέπει να αποκτούν επαγγελματικό δικαίωμα προπονητή Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ σε όλα τα αθλήματα βάση του προγράμματος σπουδών τους. Οι έχοντες και ειδικότητα συγκεκριμένου αθλήματος αποκτούν επαγγελματικό δικαίωμα προπονητή Α’ επιπέδου.

2. Με την απόκτηση του πτυχίου τους οι απόφοιτοι των ΤΕΦΑΑ-ΣΕΦΑΑ πρέπει να αποκτούν επαγγελματικό δικαίωμα προπονητή φυσικής κατάστασης.
Σε όλα τα αθλήματα (ατομικά και ομαδικά) σε ερασιτεχνικό και επαγγελματικό επίπεδο, σε διοργανώσεις με ή χωρίς συναγωνισμό την προετοιμασία και βελτίωση της φυσικής κατάστασης επιτελούν αποκλειστικά και μόνο πτυχιούχοι των ΤΕΦΑΑ-ΣΕΦΑΑ. Σε όλες τις διοργανώσεις, τοπικές, περιφερειακές, πανελλήνιες, διεθνείς στα εκάστοτε φύλλα αγώνων θα αναγράφεται «προπονητής φυσικής κατάστασης».

3. Ακαδημίες Αθλημάτων: Σε όλες τις ακαδημίες που ασχολούνται με την εκμάθηση αθλημάτων την προπονητική διαδικασία επιτελούν αποκλειστικά προπονητές – πτυχιούχοι φυσικής αγωγής. Στις συγκεκριμένες ηλικίες δεν αρκεί μόνο η τεχνική και τακτική γνώση του αθλήματος. Απαιτείται πρώτα και πάνω από όλα παιδαγωγική επάρκεια!

4. Κατάργηση των Σχολών της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού. Όταν κάθε χρόνο εξέρχονται των Πανεπιστημιακών Σχολών – Τμημάτων (ΣΕΦΑΑ-ΤΕΦΑΑ) εκατοντάδες πτυχιούχοι προπονητές, είναι αδιανόητο να παράγουμε επιπλέον προπονητές και να διογκώνουμε το πρόβλημα της ανεργίας με τον υπέρ -κορεσμό προπονητών συγκεκριμένων αθλημάτων!
Η ΓΓΑ σε συνεργασία με την αντίστοιχη Ομοσπονδία δύναται να δημιουργεί περιοδικές σχολές ανά 3 έτη για διακεκριμένους και μόνο αθλητές! Διευθυντής της εκάστοτε σχολής θα είναι αθλητικός επιστήμονας με διδακτορικό στη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό.
5. Ειδικός επαγγελματίας Αθλητισμού (ειδικότητα). Όταν το συγκεκριμένο αντικείμενο δεν

υπάρχει ούτε ως μάθημα κορμού, ούτε ως επιλογής, ούτε ως ειδικότητα στα ΤΕΦΑΑ-ΣΕΦΑΑ τότε η ΓΓΑ σε συνεργασία με την αντίστοιχη Ομοσπονδία δημιουργεί περιοδική σχολή ειδικού επαγγελματία αθλητισμού (ειδικότητα) για την κάλυψη των αναγκών της αγοράς και την ανάπτυξη του αθλήματος. Διευθυντής της εκάστοτε σχολής θα είναι αθλητικός επιστήμονας με διδακτορικό στη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό.

6. Η διοργάνωση, διεξαγωγή και υλοποίηση οποιουδήποτε προγράμματος σωματικής άσκησης και εκγύμνασης, άθλησης για όλους, μαζικού, εξωσχολικού, εργασιακού αθλητισμού και αθλητικής αναψυχής σε ιδιωτικά και δημόσια γυμναστήρια, αθλητικά κέντρα, κολυμβητήρια, στάδια, ανοιχτούς και κλειστούς χώρους άθλησης, επιτελείται αποκλειστικά και μόνο από Γυμναστές – Προπονητές πτυχιούχους φυσικής αγωγής. Τους Γυμναστές – Προπονητές πτυχιούχους φυσικής αγωγής, δύναται να συνεπικουρούν στο έργο τους οι βοηθοί Γυμναστές – Προπονητές ( ΙΕΚ,ΚΕΚ, ΚΟΛΛΕΓΙΑ, ΣΑΕΠ, ΓΓΑ) σε αναλογία 2 προς 1. Οι «βοηθοί» δεν μπορούν να έχουν αυτοδύναμο έργο.

Για την προπονητική στο ποδόσφαιρο
1. Ισχύουν όλα τα παραπάνω
2. Δυνατότητα απόκτησης όλων των διπλωμάτων της UEFA.
Αυτοδίκαια και δωρεάν το uefa C’ και B’ (χωρίς σεμινάριο)
Δωρεάν το uefa A’ (με παρακολούθηση σεμιναρίου)
Με έκπτωση 25% το uefa pro.

«Οι παραπάνω προτάσεις είναι αποτέλεσμα επεξεργασίας των προτάσεων των νομαρχιακών μας τμημάτων και μεμονωμένα συναδέλφων μας. Όσοι επιθυμείτε να μας κοινοποιήσετε την πρότασή σας παρακαλούμε να μας την αποστείλετε στο e mail της Ένωσης: [email protected]» αναφέρει το Δ.Σ. της ΠΕΠΦΑ.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.