Αλ.Μεϊκόπουλος: «Αμφισβητεί τους αλιείς ο Υπουργός. Δεν βλέπει πρόβλημα ενώ τα καΐκια παραμένουν χωρίς πληρώματα»

Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητήθηκε η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος για το μείζον ζήτημα της έλλειψης Αιγύπτιων αλιεργατών για τα καΐκια της Μαγνησίας, εξαιτίας της οποίας οι αλιείς παραμένουν καθηλωμένοι στα λιμάνια και χωρίς εισόδημα. Για να απαντήσει προσήλθε ο αρμόδιος Υπουργός Εξωτερικών κ. Γιώργος Γεραπετρίτης.

 

«Μιλάμε για επαγγελματίες που μετά τις πρωτοφανείς πλημμύρες του Σεπτεμβρίου παρέμειναν εκτός δουλειάς για μήνες. Οι ίδιοι αυτοί οι επαγγελματίες σήμερα δεν μπορούν να δουλέψουν τα καΐκια τους εξαιτίας της έλλειψης πληρωμάτων», ανέφερε ξεκινώντας την τοποθέτησή του ο Βουλευτής. Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος επεσήμανε ότι με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και τη διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου δύο είναι οι κατηγορίες Αιγύπτιων αλιεργατών που επανδρώνουν τα ελληνικά καΐκια τα τελευταία χρόνια. Οι αλιεργάτες που εισέρχονται στη χώρα με τη διαδικασία της μετάκλησης – αίτηση εργοδοτών-αλιέων και έγκριση με έκδοση σχετικής visa από το ελληνικό Προξενείο της Αιγύπτου – και οι παλαιοί αλιεργάτες που διαμένουν νόμιμα στη χώρα μας και έχουν άδεια παραμονής. Σύμφωνα με τον Βουλευτή, τα τελευταία χρόνια, τα ελληνικά καΐκια επάνδρωναν μόνο Αιγύπτιοι αλιεργάτες της δεύτερης κατηγορίας, χωρίς να δίνεται άδεια από το Προξενείο σε κανένα νέο αλιεργάτη να εργαστεί στα ελληνικά καΐκια. Αποτέλεσμα, η «δεξαμενή» παλαιών αλιεργατών να έχει πλέον «στερέψει» και οι αλιείς της Μαγνησίας αλλά και πανελλαδικά να μην έχουν σήμερα πληρώματα για τα καΐκια τους.

«Αυτή τη στιγμή στο λιμάνι του Βόλου υπάρχουν δέκα αλιευτικά σκάφη τύπου γρι-γρι ακινητοποιημένα. Δέκα τέτοια σκάφη σημαίνει εισόδημα για περίπου 2.000 οικογένειες. Σημαίνει τζίρος πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ. Τζίρος που χάνεται επειδή η Πολιτεία δεν έδειξε τα απαραίτητα αντανακλαστικά προκειμένου οι επαγγελματίες να έχουν από την 1η Μαρτίου και την έναρξη της αλιευτικής περιόδου το πλήρωμα που χρειάζονται», ανέφερε ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος. Συνεχίζοντας, επεσήμανε ότι το πρόβλημα έλλειψης πληρωμάτων αλιεργατών είναι γνωστό από πέρυσι όταν 75 αλιευτικά πανελλαδικά δεν συμπλήρωσαν πληρώματα για να βρουν δουλειά. Η κυβέρνηση δεν ανέλαβε καμία πρωτοβουλία για τη μετάκληση νέων αλιεργατών προκειμένου να μην υπάρξει και φέτος το ίδιο ακριβώς πρόβλημα. Σήμερα, παρά την τεράστια ανάγκη για προσωπικό, η διαδικασία μετάκλησης νέων αλιεργατών από την Αίγυπτο προχωρά με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς και με πρακτικές προκαλούν πολλά ερωτήματα. «Οι εκπρόσωποι των αλιέων στη Μαγνησία καταγγέλλουν ότι μόνο ένα 30% νέων αλιεργατών από την Αίγυπτο παίρνει άδεια εισόδου και εργασίας από το Προξενείο. Πάνω από τους μισούς ενδιαφερόμενους απορρίπτονται, χωρίς καμία ουσιαστική αιτιολόγηση. Στην κατάσταση, όμως που έχει φτάσει ο κλάδος σήμερα, το ποσοστό που εγκρίνεται δεν επαρκεί για την επάνδρωση των αλιευτικών σκαφών», τόνισε ο Βουλευτής.

Κλείνοντας ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος ανέφερε: «Ο χρόνος πιέζει. Οι αλιείς της Μαγνησίας δεν έχουν περιθώρια για άλλες καθυστερήσεις και προβληματικές πρακτικές. Τα καΐκια πρέπει να επανδρωθούν και να βγουν για δουλειά. Το ισχυρό αυτό σκέλος της τοπικής οικονομίας πρέπει πάση θυσία να κρατηθεί ζωντανό».

Απαντώντας, ο Υπουργός Εξωτερικών αμφισβήτησε επί της ουσίας την πραγματικότητα που βιώνουν οι αλιείς της Μαγνησίας, σύμφωνα με δελτίο Τύπου, που εξέδωσε ο κ. Μεϊκόπουλος. Ειδικότερα, “ανέφερε, ότι δεν αναγνωρίζει κανένα ζήτημα καθυστέρησης στη διαδικασία μετάκλησης αλιεργατών από το Προξενείο του Καΐρου, ενώ παραθέτοντας το ποσοστό των αλιεργατών που εγκρίνονται από το Προξενείο, παρέλειψε να επισημάνει ότι το ποσοστό αφορά σε παλιούς και νέους αλιεργάτες. Την ίδια ώρα, οι εκπρόσωποι των αλιέων διαμηνύουν ότι χρειάζονται περισσότεροι νέοι αλιεργάτες καθώς οι εγκρίσεις παλαιών δεν λύνουν το πρόβλημα.

Ο Υπουργός δεν κατάφερε τελικά να δώσει πειστική απάντηση για το εξής απλό: Γιατί τελικά εφόσον σύμφωνα με το Υπουργείο η διαδικασία μετάκλησης αλιεργατών κυλά ομαλά, οι αλιείς της Μαγνησίας δύο σχεδόν μήνες μετά την έναρξη της αλιευτικής περιόδου παραμένουν εκτός παραγωγής, χωρίς εισόδημα και χωρίς πληρώματα για να δουλέψουν τα καΐκια τους;”

 

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.