Αποζημίωση από εισπρακτικές μπορούν να διεκδικήσουν Βολιώτες δανειολήπτες

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ
Για χιλιάδες μη εξυπηρετούμενα δάνεια και στη Μαγνησία, σύμφωνα με την ΕΝ.ΚΑ.

Χιλιάδες είναι οι δανειολήπτες και στη Μαγνησία που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους και τους δίνεται η δυνατότητα να διεκδικήσουν δικαστικά αποζημιώσεις για κατάχρηση από τις εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών ή εισπρακτικές εταιρίες, όπως λέγονται, καθώς ο νόμος προβλέπει αποζημίωση του πολίτη μέχρι και 6.000 €.
Τα παραπάνω ανέφερε, μιλώντας στο «Ράδιο Ένα 102,5» ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας Αλέκος Κουτσελίνης, τονίζοντας ότι ανάλογη καταγγελία μπορεί να γίνει στην ΕΝ.ΚΑ. ή στη Γενική Γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή και εκ μέρους των χιλιάδων δανειοληπτών που έχουν μη εξυπηρετούμενα δάνεια στο Ν. Μαγνησίας.

Μόνο με έγγραφη συγκατάθεση του δανειολήπτη
Σύμφωνα με τον κ. Κουτσελίνη, η μεταβίβαση προσωπικών δεδομένων της τράπεζας που γίνεται συνήθως σ’ αυτές τις εισπρακτικές εταιρίες κρίθηκε παράνομη για το λόγο ότι, παρόλο που προβλέπονταν ένας όρος στις συμβάσεις που ανέφερε ότι μπορεί η τράπεζα να διαχειρίζεται τα οικονομικά και προσωπικά στοιχεία, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων επικαλείται τη νομοθεσία που αναφέρει ότι σε οποιοδήποτε οργανισμό, τράπεζα κλπ., δίνουμε τα προσωπικά μας στοιχεία, δεν επιτρέπεται να τα μεταβιβάσει σε άλλη εταιρία ή οργανισμό χωρίς την έγγραφη συγκατάθεση του δανειολήπτη.
Παράνομη μεταβίβαση δεδομένων
Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών ζήτησε από τους πολίτες να δείξουν προσοχή σ’ αυτό σημείο, λέγοντας ότι και στη συγκεκριμένη περίπτωση οι τράπεζες είναι παράνομο να μεταβιβάζουν σε εισπρακτικές εταιρίες, έστω κι αν αυτές συνεργάζονται με τις τράπεζες. Μόνο αν στείλουν επιστολή με την οποία ζητούν τη συγκατάθεσή μας κι εμείς απαντήσουμε εγγράφως θετικά, μπορεί αυτό να γίνει.
Η αποζημίωση κρίθηκε και επιδικάστηκε στο Πρωτοδικείο Αθηνών, ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΝ.ΚΑ., προσθέτοντας ότι οι τράπεζες πατώντας πάνω στον όρο των δανεικών συμβάσεων και συνεχίζουν την τακτική αυτή, με πολλές καταγγελίες και στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου.
«Καλό θα είναι ο οποιοσδήποτε συναλλασσόμενος με τράπεζα υπογράφει μια σύμβαση, για δάνειο, πιστωτική κάρτα ή οτιδήποτε, να μπορεί να απαιτεί να παίρνει μαζί του τη σύμβαση και να τη δείχνει σε κάποιο νομικό, για να ξέρει τι υπογράφει, είπε ο Αλέκος Κουτσελίνης. Όπως εξήγησε συνήθως οι τράπεζες δεν δίνουν τις συμβάσεις, αλλά ο συναλλασσόμενος πρέπει να το απαιτήσει με την άρνηση υπογραφής.
Ο ίδιος είπε ότι σε περιπτώσεις υπογραφής συμβάσεων χωρίς να τη δει κάποιος αρμόδιος, στη συνέχεια προκύπτουν ζητήματα με επιτόκια, κρυφές χρεώσεις, χρεώσεις για έξοδα φακέλου και άλλα ζητήματα, για τα οποία δεν ενημερώνουν αλλά περιλαμβάνονται στις συμβάσεις.

Μπορούν να ζητηθούν οι συνομιλίες
Για τις εισπρακτικές εταιρίες, ο πρόεδρος της ΕΝ.ΚΑ. είπε ότι η νομοθεσία είναι αυστηρή. Οι κλήσεις, όταν καλούν τέτοιες εταιρίες καταγράφονται και αρχειοθετούνται για ένα χρόνο και το αρχείο αυτό μπορεί να το χρησιμοποιήσει μόνο ο οφειλέτης και όχι η εταιρία σε βάρος του οφειλέτη. «Ο οφειλέτης και η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, μετά από καταγγελία, μπορούν να ζητήσουν αυτές στις συνομιλίες», σημείωσε ο πρόεδρος.
Ο κ. Κουτσελίνης είπε ότι οι εταιρίες αυτές, δεν μπορούν να ενοχλούν καθημερινά ή πολλές ώρες της ημέρας, αλλά πρέπει να καλούν κάθε δεύτερη μέρα, συγκεκριμένες ώρες (από 9 το πρωί ως τις 8 το βράδυ), να μην ενοχλούν στο τηλέφωνο εργασίας, παρά μόνο στο τηλέφωνο που έδωσε ο δανειολήπτης για επικοινωνία πρέπει να μη μιλάνε με άλλο πρόσωπο πέραν του δανειολήπτη. Ακόμη είπε ότι ο δανειολήπτης δεν πρέπει να δέχεται απειλές ή έντονες οχλήσεις, καθώς ο ρόλος των εταιριών αυτών είναι ψυχολογικής πίεσης, ωστόσο πρέπει να τηρούνται όλα τα παραπάνω και αν δεν τηρούνται πρέπει να γίνει καταγγελία.
Η καταγγελία δανειοληπτών μπορεί να γίνει στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου και στη συνέχεια διαβιβάζεται στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, ενώ κάποιος μπορεί να απευθυνθεί απευθείας στη Γ.Γ.Π.Κ. μέσω του τετραψήφιου αριθμού 1520.
Οι δανειολήπτες μπορούν να κάνουν καταγγελία ανά πάσα στιγμή, καθώς το αρχείο των εταιριών διατηρείται για ένα έτος, αλλά η αποζημίωση δεν είναι αυτόματη και μπαίνουν στη διαδικασία της δικαστικής αποζημίωσης που είναι χρονοβόρα και επίπονη.
«Δεν μπορεί να γίνει ομαδική αγωγή»
Αυτό που η ΕΝ.ΚΑ. δεν γνωρίζει, είναι αν οι τράπεζες κάνουν έφεση στην πρωτόδικη απόφαση, κάτι που έχει αποτέλεσμα να μεγαλώνουν τα δικαστικά έξοδα, ενώ δεν μπορεί να γίνει ομαδική αγωγή στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Ο νόμος ορίζει ότι όταν μια υπόθεση έχει μπει σε δικαστική διευθέτηση, δεν πρέπει να συνεχίζονται οι οχλήσεις αν και στην πράξη οχλήσεις δέχονται και όσοι εντάχθηκαν στο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και δεν τηρούν το νόμο.
«Ποσοστό άνω του 40% των στεγαστικών
δανείων δεν εξυπηρετούνται»
Στη Μαγνησία και από τότε που ξεκίνησε η δράση της Ένωσης Καταναλωτών, το 2010, ενημερώθηκαν σε επίπεδο Θεσσαλίας, πάνω από 10.000 δανειολήπτες και σε συνδυασμό ότι πολλοί ενημερώνονται από δικηγόρους και άλλες πηγές, είναι πολύ περισσότεροι.
Σημειώνεται ότι από τα στατιστικά στοιχεία, διαπιστώνεται ότι ποσοστό άνω του 40% των στεγαστικών δανείων δεν εξυπηρετούνται, κάτι που ισχύει και για την περιοχή της Μαγνησίας.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.
Γίνετε μέλος στο κανάλι Magnesianews στο Messenger για όλες τις τελευταίες ειδήσεις.