Χαρίκλεια Τσαλαπάτα: Πρόκληση η δια βίου εκπαίδευση, με ψηφιακά δωμάτια διαφυγής

Μέσω της χρήσης τεχνολογίας των κινητών τηλεφώνων και των υπολογιστών

Πρόκληση για τη δια βίου εκπαίδευση μέσω ψηφιακών δωματίων, ειδικά μικρών παιδιών και όχι μόνο, αποτελεί η χρήση της τεχνολογίας των υπολογιστών ως εργαλείο, αποτελούν οι καινοτόμες ψηφιακές δραστηριότητες βιωματικής μάθησης για επαγγελματική κατάρτιση, που σχεδιάζει το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (ΤΗΜΜΥ), και συγκεκριμένα η ερευνητική ομάδα Δημιουργικών Τεχνολογιών Μάθησης (https://ctll.e-ce.uth.gr).
Οι δραστηριότητες προετοιμάζουν τους διδάσκοντες για να αντιμετωπίσουν τις αναδυόμενες προκλήσεις σχεδιασμού μάθησης στο σημερινό συνεχώς εξελισσόμενο επαγγελματικό περιβάλλον που εισάγει την ανάγκη για δια βίου εκπαίδευση στοχεύοντας στη συνεχή ανανέωση των προσόντων των επαγγελματιών με τρόπο που ενισχύει τις μελλοντικές τους προοπτικές απασχόλησης.
Για το συγκεκριμένο ερευνητικό πρόγραμμα μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Δημ. Καρεκλίδη, η Χαρίκλεια Τσαλαπάτα καθηγήτρια του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που είναι επιστημονικά υπεύθυνη του έργου που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υλοποιείται από το 2020 μέχρι το 2022.

Η τεχνολογία ως ένα μέσο μάθησης

Όπως είπε, η ιδέα αυτού του ερευνητικού προγράμματος, όπως και άλλων δραστηριοτήτων με τις οποίες ασχολούμαστε, είναι να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία ως ένα μέσο μάθησης, να τη συνδυάσουμε με καινοτόμες διαδικασίες μάθησης, όπως η ενεργή μάθηση.
Η καθηγήτρια του Π.Θ. εξήγησε ότι μαθαίνουμε πολύ καλύτερα όταν κάνουμε κάτι και όταν το εφαρμόζουμε με τον τρόπο που θα το χρησιμοποιήσουμε αργότερα, για παράδειγμα στη δουλειά μας.
Σύμφωνα με την κα Τσαλαπάτα, το ερευνητικό αυτό πρόγραμμα, αυτό που κάνει, είναι ότι σχεδιάζει ψηφιακά παιχνίδια με τη μορφή των δωματίων διαφυγής που είναι πολύ δημοφιλή αυτή την εποχή, που έχουν σκοπό να χτίσουν τη γνώμη και ήπιες δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη, η ικανότητα του να συνεργαζόμαστε και γενικά η ικανότητα από μόνοι μας να μπορούσε σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας να αποκτούμε καινούργια γνώση και να είμαστε συνεχώς στην αιχμή του τομέα μας.
Η διδάσκουσα εξήγησε ότι μέσω των δωματίων διαφυγής μπορούμε να αποκτήσουμε γνώσεις πάνω στον τομέα που εργαζόμαστε και θα μπορούσαν να είναι από θετικές επιστήμες ή για οτιδήποτε.
«Ένα πράγμα που πρέπει να κρατήσουμε στο μυαλό μας, για ποιο λόγο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή την τεχνολογία, είναι ένα παιδί που φοιτά σήμερα στην Α’ Δημοτικού, θα συνταξιοδοτηθεί το 2070 και είναι πολύ μεγάλη πρόκληση για την εκπαίδευση, να μπορέσουμε να ετοιμάσουμε αυτό το παιδί, να μπορέσει να ενεργήσει σε έναν κόσμο που ουσιαστικά δεν ξέρουμε πως θα είναι. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να βοηθήσουμε με αυτές τις δεξιότητες ώστε να μπορεί να μαθαίνει σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, όπως η αναλυτική και η κριτική σκέψη, η δυνατότητα συνεργασίας, η ικανότητα να παρουσιάσει πράγματα και να ερευνά και να μαθαίνει από μόνο του», τόνισε.
Σύμφωνα με την ίδια, στην κατεύθυνση αυτή μπορεί να βοηθήσει πολύ η τεχνολογία, διότι προσφέρει πράγματα μέσα από το κινητό τηλέφωνο και τους υπολογιστές, ως εργαλείο που προσφέρει κάτι επιπλέον, που προσφέρει περισσότερες δυνατότητας διάδρασης, ανατροφοδότηση και μπορούν τα ψηφιακά παιχνίδια αν σχεδιαστούν καλά μπορούν να ικανοποιήσουν συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.