Εδώ κατέπεσε το F-16-Που οφείλεται η πτώση

Ένα μαχητικό F-16 Block 52+ κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή νότια της Χαλκιδικής,κοντά στη νήσο Ψαθούρα, βόρεια των Σποράδων.

Ο πιλότος πρόλαβε να εγκαταλείψει το αεροσκάφος με το αλεξίπτωτο και είναι καλά στην υγεία του. Ο ίδιος εξέπεμψε σήμα SOS και εντοπίστηκε άμεσα από διασωστικό ελικόπτερο.

Αυτή τη στιγμή ο πιλότος μεταφέρεται με ελικόπτερο Super Puma με προορισμό τη Λήμνο κι από εκεί θα διακομιστεί στο 251 νοσοκομείο της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το F-16 συμμετείχε σε σχηματισμό με άλλα 4 μαχητικά που απογειώθηκαν από τη Λάρισα.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbomb.gr, η πτώση του μαχητικού οφείλεται σε μηχανική βλάβη.

Η ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας:

«Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας.

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL-415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

Το αεροσκάφος F-16 Block 52+

Στο αναβαθμισμένο F-16 Block 52+ ενσωματώθηκαν καινούργια συστήματα, επανασχεδιάστηκε το ρύγχος του για να τοποθετηθούν οι επιπρόσθετες δεξαμενές καυσίμου (προσαρμοσμένες στην άτρακτο), αυξάνοντας έτσι κατά πολύ την ακτίνα δράσης του κατά 15%, ενώ το μέγιστο βάρος απογείωσης αυξήθηκε κατά 12000 λίβρες (του F-16 C Block 30).

Επίσης αναβαθμίστηκαν τα ηλεκτρονικά συστήματα, η μεταφορά οπλικού φορτίου (δυνατότητα μεταφοράς οπλικών συστημάτων τελευταίας γενιάς).

Σε σύγκριση με τους προκάτοχους του F-16 C/D Block 50, το F-16 C/D Block 52+ συμπεριλαμβάνει διάφορα συστήματα.

Τα σημαντικότερα από αυτά είναι:

  • Τροποποιημένο ραντάρ τύπου APG-68 TIER
    Αυξήθηκε το μέγιστο βάρος απογείωσης στις 49500 λίβρες
  • Αναβαθμίστηκαν συστήματα ναυτιλίας, σύστημα έλεγχου πυρός.
  • Φέρει επιπρόσθετες δεξαμενές καυσίμου προσαρμοσμένες στην άτρακτο, CFT (Conformal Fuel Tank).
  • Ικανότητα μεταφοράς οπλικών συστημάτων καινούργιας γενιάς
  • Φέρει το σκοπευτικό σύστημα επί κράνους χαριστή JHMCS (Joint Helmet Mounted Cuieng System)
  • Εκσυγχρονιστικέ το κοκπιτ με έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών CMFD (Color Multifuction Display) αντί των δυο μονόχρωμων οθονών.
  • Ενισχυμένος Βελτιωμένους Επεξεργαστής Οθόνης EUPDG (Enhanced Upgraded Programmable Display Generator)
  • Εξελιγμένο HUD
  • Τμηματικός Υπολογιστής Αποστολής MMC (Modular Mission Computer)
  • Εκσυγχρονισμένος Εξοπλισμός Μεταφοράς Δεδομένων UDTE (Upgraded Data Transfer Equipment).
  • Κοινό Σύστημα Διανομής Τακτικών Πληροφοριών JTIDS (Joint Tactical Informtion Distribution System).
  • Σύστημα Ψηφιακής Απεικόνισης Ανάγλυφου DTS (Digital Terrain System)
  • Σύστημα Απεικόνισης Τακτικής Κατάστασης HSD (Horizontal Situation Display)
  • Προηγμένο Σύστημα Αναγνώρισης Ταυτότητας Εχθρού-Φίλου A IFF (Advanced Identification Friend or Foe). Πρόκειται για το σύστημα AN/APX-113.
  • Σύστημα ναυτιλίας EGI (Empendded GPS INS)

Σύστημα ραντάρ APG-68 TIER, παρέχει της εξής δυνατότητες:

  • Αυξημένη εμβέλεια ερευνάς αέρος ERS (Extended range search), ικανότητας ανίχνευσης τοποθετείται στα 160 m (ελάχιστο) και η μέγιστη στα 393 km.
  • Πολλαπλός εγκλωβισμός στόχων ενώ συνεχίζεται η ερευνά, με ταυτόχρονη παρακολούθηση μέχρι και 64 στόχων και στοχοποίηση μέχρι 10.
  • Διαμόρφωση ενημέρωσης επί της πραγματικής κατάστασης SAM (Situation Awareness Mode).
  • Παρέχει την δυνατότητα και της διαμόρφωσης την παρακολούθηση δυο στόχων ταυτόχρονα και μπορεί να εγκλωβίζει στόχους σε απόσταση 10, 20, 40, 80, και 160 mil.
  • Διαμόρφωση ελιγμών μάχης ACM (Air Combat Maneuvering), χρησιμοποιείται σε κατάσταση κλειστής αερομαχίας, με την ενεργοποίησης της διαμόρφωσης αυτής η ερευνά πραγματοποιείται σε τέσσερις άξονες:
  • 10 μοίρες στο αζιμούθιο και 60 μοίρες στην ανύψωση
  • 30 μοίρες στο αζιμούθιο και 20 μοίρες στην ανύψωση
  • 60 μοίρες στο αζιμούθιο και 20 μοίρες στην ανύψωση
    Χαρτογράφηση εδάφους (Ground Map)
  • Διαμόρφωση Όξυνσης Δέσμης Doppler DBS (Doppler Beam Sharpening)
  • Μέτρηση Απόστασης Εδάφους AGR (Air to Ground Ranging)
  • Διαμόρφωση Ιχνηλάτησης Σταθερού Στόχου FTT (Fixed Target Track)
  • Ένδειξη Εντοπισμού-Ιχνηλάτησης Κινούμενου Στόχου
  • Εδάφους-Επιφανείας GMTI/T (Ground Moving Target Indication/Track)
  • Συμβουλευτική Λειτουργία Αποφυγής Εδάφους GAAF (Ground Avoidance Advisory Fuction).
  • Ερευνά Επιφάνειας Μεγάλης Εμβέλειας LRSM (Long Range Sea Mode). Πρόκειται για διαμόρφωση ερευνάς στόχων επιφάνειας με ικανότητα εγκλωβισμού σε απόσταση 296 km.
  • Πολλαπλός Εγκλωβισμός Στόχων Επιφανείας MMTWS (Maritime Mutliple Track While Scan). Η διαμόρφωση αυτή παρέχει των εγκλωβισμό πολλαπλών στόχων (10) επιφάνειας σε απόσταση περίπου 150 km.
  • Διαμόρφωση Απεικόνισης Συνθετικού Διαφράγματος
  • Μεγάλης Ευκρίνειας VHSAR (very High Resolution SAR)
  • Βελτιωμένη Συσκευή Αμφίδρομης Μετάδοσης
  • Δεδομένων IDM (Improved Data Modem)

 

 

 

Πηγή: https://www.newsbomb.gr/

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.