Μόνο με μεγάλη αύξηση της κίνησης βιώσιμο το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου

Επισημάνθηκε στην εκδήλωση της «Κοινότητας Διαλόγου Σύνθεσις»

Τις σκέψεις και τις προτάσεις τους ανέπτυξαν επιστήμονες και εκπρόσωποι φορέων για τη λειτουργία και το μέλλον του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου, στην ενδιαφέρουσα εκδήλωση που διοργάνωσε απόψε η «Κοινότητα Διαλόγου Σύνθεσις», σε κεντρικό ξενοδοχείο του Βόλου, παρουσία αρκετών εκατοντάδων ατόμων.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και τιμήθηκε ο πρώην υπουργός αι αντιπρόεδρος της Βουλής Γιώργος Σούρλας, ο πρώην Νομάρχης Μαγνησίας Γιώργος Διδάγγελος, περιφερειακοί, δημοτικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι φορέων και πλήθος κόσμου.
Το πάνελ συντόνισε ο συνιδρυτής και πρόεδρος της Κοινότητας Διαλόγου Σύνθεσις, Χρήστος Τριαντόπουλος, με καταγωγή από τη Ν. Αγχίαλο, διδάκτωρας στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.

Ο Σπύρος Νιαβής διδάκτορας στο Τμήμα Οικονομικών του Π.Θ. είπε ότι το αεροδρόμιο έχει αμιγώς τουριστικό ρόλο και για να καταστεί βιώσιμο πρέπει να αυξήσει κατά πολύ την ετήσια επιβατική του κίνηση, με παράλληλη δημιουργία μεγάλης ξενοδοχειακής μονάδας, ενώ η Μαρία Μπρούζγου, πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων, έκανε λόγο για μια νέα ταυτότητα με προβολή των χαρακτηριστικών της περιοχής μέσω της τεχνολογίας, αλλά και για δυνατότητα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων με τοπικά προϊόντα που θα φέρει πόρους για να ισοσκελιστεί η μη βιωσιμότητα.

Μη βιώσιμο με τα σημερινά νούμερα
Ο Σπύρος Νιαβής διδάκτορας στο Τμήμα Οικονομικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στην εισήγησή του επισήμανε ότι το κυρίαρχος ρόλος του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου είναι ο τουρισμός, καθώς δεν εξυπηρετεί καμία ανάγκη τοπικών μεταφορών, λόγω έλλειψης γραμμών προς το εσωτερικό και το εξωτερικό.
Από τα στοιχεία που επεξεργάστηκε ο καθηγητής παρουσίασε μεγάλες διακυμάνσεις στην κίνηση, ενώ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου το 2017, ήταν ίδια μ’ αυτή του 1994.
Όσον αφορά στη βιωσιμότητα του αεροδρομίου ο κ. Νιαβής, ανέφερε ότι από τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί, είναι μη βιώσιμο, ενώ δεν φέρνει τόσα πολλαπλασιαστικά οφέλη στην περιοχή. «Αν το αεροδρόμιο κατάφερνε να έχει περίπου 100.00 επιβάτες ετησίως, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι βιώσιμο», δήλωσε ο καθηγητής, που πρόσθεσε ότι η επιβατική κίνηση από το 1994 ως το 2017 κατά μέσο όρο ανέρχεται σε 37.000 (το 2017 12.000 αφίξεις). Ωστόσο για να αυξηθεί τόσο η επιβατική κίνησης είναι απαραίτητη η λειτουργία μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων στην περιοχή, που αν γίνουν αλλάζουν και οι προοπτικές για το αεροδρόμιο.

Όσον αφορά στην προοπτική διακίνησης εμπορικών αγαθών, για να γίνει βιώσιμο, ο κ. Νιαβής είπε ότι αυτό θέλει έναν μεγάλο σχεδιασμό, τρομερή μεταφορική διασύνδεση και σε συνδυασμό με το εμπορευματικό κέντρο και με άλλες υποδομές όπως το λιμάνι, η αγροτική παραγωγή και η βιομηχανία.
Τέλος, ο καθηγητής εκτίμησε ότι το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου δεν είναι της Θεσσαλίας και της Κεντρικής Ελλάδας, αλλά μόνο της Μαγνησίας (κάτι που άλλαξε όταν είχε δρομολόγια η Ryanair), καθώς για να έρθει κάποιος από τη Λάρισα, τη Λαμία ή κάποια άλλη πόλη στο αεροδρόμιο με Μέσο Μαζικής Μεταφοράς, πρέπει να πάει πρώτα στο Βόλο και μετά με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ στο αεροδρόμιο, που σημαίνει μεγάλες χρονοαποστάσεις .

Νέα ταυτότητα του αεροδρομίου
Η Μαρία Μπρούσγου, πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Μαγνησίας και υπεύθυνη του τμήματος Τουρισμού και Πολιτισμού του ΤΕΕ, παρουσίασε τις νέες ταυτότητες των αεροδρομίων και πως μπορούν να θεματικοί παράγοντες βιωσιμότητας των τοπικών κοινοτήτων.
Όπως είπε, το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου τόνισε μπορεί να έχει και κοινωνικό ρόλο, με νέα συστήματα φιλικά προς το περιβάλλον και τους χρήστες, υιοθετώντας μια νέα ταυτότητα, είτε να προβάλει τα τοπικά χαρακτηριστικά όπως την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου, είτε να δημιουργήσει εκ νέου μια δική του ταυτότητα, με έναν πολύ ελκυστικό πόρο για τους ντόπιους και για τους επιβάτες.

Ως παράδειγμα η πρόεδρος των Αρχιτεκτόνων είπε ότι θα μπορούσε ο επισκέπτης που έρχεται για παράδειγμα από το Τελ Αβίβ να μπαίνει σε έναν χώρο που θα είναι διαδραστικός (με ολόγραμμα) και να μαθαίνει άμεσα τις πληροφορίες για την ιστορία του τόπου, ώστε να γνωρίζει από το αεροδρόμιο που θα πάει και τι θα επισκεφθεί. Τέλος, είπε ότι κάποια αεροδρόμια έχουν δημιουργήσει τα δικά τους προϊόντα (μπύρα κλπ.), που μπορεί να φέρει οικονομικούς πόρους, με επιχειρηματικές δραστηριότητες.

«Όλοι μαζί μπορούμε»
Το γεγονός ότι συζητήσεις για τον τουρισμό χωρίς τον τουρισμό δεν μπορούν να γίνουν, τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας Γιώργος Ζαφείρης.
Όπως είπε άποψη ων επαγγελματιών είναι το αεροδρόμιο να είναι Κεντρικής Ελλάδας, ενώ για φέτος είπε ότι υπάρχουν τέσσερις νέες πτήσεις (δύο που συνεχίζονται από πέρυσι και δύο νέες), οι τρεις από τις οποίες οφείλονται σε προσπάθεια που έγινε τα τελευταία χρόνια από το Επιμελητήριο και τους ξενοδόχους.
Ο κ. Ζαφείρης επανέλαβε ότι «όλοι μαζί μπορούμε» και κατέληξε ότι οι επαγγελματίες θα είναι υποστηρικτές σε οποιαδήποτε προσπάθεια προς τη θετική κατεύθυνση.

Ιστορική αναδρομή

Στην εκδήλωση τιμήθηκε ο Γιώργος Σούρλας πρώην υπουργός και πρώην αντιπρόεδρος της Βουλής, που έκανε αναδρομή στις πρωτοβουλίες του για την ίδρυση του αεροδρομίου στη Ν. Αγχίαλο.
Όπως είπε, την περίοδο 1990, στις προτεραιότητές του ως υπουργός εκτός από την ανέγερση Περιφερειακού Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου στη Λάρισα και του Νοσοκομείου στον Βόλο, ήταν η ίδρυση του Πολιτικού Αεροδρομίου της Αγχιάλου, ενώ όλες οι εκτιμήσεις συνέτειναν στην επιλογή το αεροδρόμιο να γίνει στη Νέα Αγχίαλο, παραπλεύρως του πολεμικού αεροδρομίου παρά τις έντονες διεκδικήσεις των άλλων θεσσαλικών πόλεων και ιδιαίτερα της Λάρισας.

Ο Γ. Σούρλας είπε ότι χωρίς καμία δημοσιότητα έγιναν συσκέψεις με του Αρχηγούς της Πολεμικής και της Πολιτικής Αεροπορίας και άλλους αρμόδιους παράγοντες και αποφασίστηκε η ίδρυση του αεροδρομίου το 1992, ενώ για να γίνουν οι πρώτες εγκαταστάσεις, διατέθηκαν πιστώσεις από τη Νομαρχία Μαγνησίας, από τον τότε Νομάρχη Γιώργο Διδάγγελο, που παραβρέθηκε στην εκδήλωση.
Τέλος, ο πρώην υπουργός ανέφερε ότι το αεροδρόμιο ιδρύθηκε και άρχισαν οι πρώτες πτήσεις αν και υπήρξαν οι αντιδράσεις από τη Λάρισα, που διεκδίκησε την ίδρυση αερολιμένα και στην Λάρισα.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.