Στο ναδίρ το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου, κώδωνα κινδύνου κρούουν οι επιχειρηματίες της Μαγνησίας

Μόλις 0,8 % από τον εισερχόμενου τουρισμό στη Θεσσαλία τόνισε ο Πάρις Κονιόρδος

Στο ναδίρ βρίσκεται φέτος το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου, με αποτέλεσμα του ποσοστό του εισερχόμενου τουρισμού που καταλήγει στη Θεσσαλία από 1,1‰ τα προηγούμενα χρόνια να έχει πέσει στο 0,8‰ και αν δεν ανασκουμπωθούν κυβέρνηση και Περιφέρεια, θεωρείται μαθηματικά βέβαιο ότι ή θα κλείσει ή τα έχει υπαλλήλους, αλλά χωρίς πτήσεις, καθώς η σημαντική για τον τουρισμό υποδομή, έχει εγκαταλειφθεί μεθοδικά! Για φέτος χάθηκε η αγορά της Αγγλίας, λόγω μη πτήσεων από Λονδίνο, που έχει αποτέλεσμα να χαθούν τα συμβόλαια που υπήρχαν με επιχειρήσεις στο Πήλιο.

Τα παραπάνω ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ ο Πάρις Κονιόρδος, επιχειρηματίας στον τομέα του τουρισμού, ο οποίος τόνισε ότι φέτος η Θεσσαλία έχει μια Πανελλήνια πρωτιά, ότι δεν υπάρχει τουρισμός!
Όπως εξήγησε στη Θεσσαλία αντιστοιχεί το 0,8 τοις χιλίοις από τον εισερχόμενο τουρισμό στην Ελλάδα, δήλωσε στο Ράδιο ΕΝΑ ο Πάρις Κονιόρδος, επιχειρηματίας στον τομέα του τουρισμού.
Όπως είπε, σύμφωνα με τα στατιστικά, ο τουρισμός που προοριζόταν στη Θεσσαλία, ήταν περίπου 1,1‰, έπεσε στο 1, στη συνέχεια έπεσε στο 0,9 και τώρα βρίσκεται στο 0,8‰ με τάση να πάει ακόμη πιο κάτω…

Ο ξενοδόχος τόνισε ότι οι συσκέψεις και οι συζητήσεις που γίνονται είναι άπειρες για το αεροδρόμιο, τη στιγμή που δεν υπάρχει περιφερειακό αεροδρόμιο με 3-4 πτήσεις, διότι η πτήση που φέρνει κόσμο για το Med Club της Εύβοιας έρχεται γεμάτη.
«Χάσαμε τις πτήσεις προς Λονδίνο, που είναι σαν να χάσαμε 4 πτήσεις, διότι οι Άγγλοι όταν πάνε διακοπές ξοδεύουν τέσσερις φορές περισσότερα από τον μέσο Ευρωπαίο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κονιόρδος.
Ο ίδιος είπε ότι αυτά είναι λάθη των κυβερνήσεων πολλών προηγούμενων ετών και αν δεν ανασκουμπωθούν οι υπεύθυνοι της κυβέρνησης και της Περιφέρειας Θεσσαλίας, το αεροδρόμιο θα κλείσει ή θα έχει προσωπικό, αλλά δεν θα έχει πτήσεις.

Ο επιχειρηματίας στον τουρισμό, επισήμανε ότι πρέπει να γίνει και στη Θεσσαλία, ότι κάνουν και άλλες Περιφέρειες της χώρας, δηλαδή, να επιδοτούνται κάποιες εταιρίες μάρκετιγκ για να επικοινωνήσουν τον προορισμό που υπάρχουν πτήσεις.
Ο κ. Κονιόρδος καταλογίζει μη συντονισμένη προσπάθεια προβολής για τη Θεσσαλία λέγοντας ότι «δεν μας ξέρει κανείς στο εξωτερικό, πάμε σε εκθέσεις άλλοι λένε Θεσσαλία, άλλοι Μαγνησία, άλλοι Μετέωρα και δεν υπάρχει ενιαίο brand name».
Ο επιχειρηματίας κατήγγειλε ότι το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου έχει εγκαταλειφθεί συνειδητά μεθοδικά, διότι και στην τύχη του αν ήταν η κατάσταση θα κυλούσε λίγο καλύτερα…

Ο ίδιος τόνισε ότι για η πτήση που χάθηκε από Λονδίνο, αν υπήρχε μια βοηθητική επιδότηση, θα μπορούσε να σταθεί, ενώ πρόσθεσε ότι το αποτέλεσμα είναι αυτό που μετράει και αν υπάρχει αδιαφορία ή σκοπιμότητα, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο και μεταφράζεται στην μοναδική συρρίκνωση του τουριστικού προϊόντος στη Θεσσαλία.
Σύμφωνα με τον κ. Κονιόρδο, η μείωση αυτή δεν οφείλεται μόνο στις καταστροφές από τις θεομηνίες του Σεπτεμβρίου, καθώς η τάση ήταν η μείωση των πτήσεων και των αφίξεων τα προηγούμενα χρόνια. Όπως είπε δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στο Πήλιο δεν υπάρχει ψυχή, ενώ άλλοι προορισμοί σφύζουν από κίνηση.
Παλιότερα, ανέφερε, ότι όταν υπήρχαν στο αεροδρόμιο πτήσεις της Ryanair η κίνηση υπήρχε και Απρίλιο, αλλά δεν υπήρχε ανταπόκριση, η γραμμή έφυγε και τα τελευταία χρόνια η κίνηση έχει μειωθεί αισθητά και όλοι περιμένουν τους Βολιώτες να κάνουν μια βόλτα αυθημερόν σε έναν παραλιακό προορισμό και να επιστρέψουν ξανά πίσω.
Ο κ. Κονιόρδος διερωτήθηκε πως θα μπορέσουν να επιβιώσουν οι επιχειρηματίες του τουρισμού, ενώ ανασταλτικός παράγοντας είναι ο φόρος αντίστασης στην περιβαλλοντική αλλαγή, κατά μέσο όρο 7 € τη βραδιά στα ξενοδοχεία, μέτρο που τουλάχιστον στη Θεσσαλία δεν έπρεπε να εφαρμοστεί.

Για να είναι ανταγωνιστικοί οι ξενοδόχοι, έχουν κατεβάσει, οι οποίες από τη χαμηλή περίοδο το 2009 ήταν 25% πάνω από τις τιμές που δίνουν φέτος την αντίστοιχη χαμηλή περίοδο, που έχουν αυξηθεί τα πάντα από τότε μέχρι σήμερα. Ωστόσο, υπάρχει και άλλο πρόβλημα που είναι ότι οι επιχειρήσεις δεν βρίσκουν υπαλλήλους να δουλέψουν, γιατί βλέπουν ότι δεν υπάρχει κίνηση και είναι επιφυλακτικοί πως θα πληρωθούν.

Ο επιχειρηματίας ζήτησε να ανατεθεί σε μια εταιρία που είναι ειδική στην ανάπτυξη των αεροδρομίων, προκειμένου να δοθεί μια ώθηση στο αεροδρόμιο και να προσελκύσει ξανά πτήσεις. Επίσης είπε ότι ενώ οι άλλες Περιφέρειες έχουν οργανισμούς ανάπτυξης των αεροδρομίων και κάνουν δράσεις, προσελκύσουν χρηματοδοτήσεις κλπ., η Θεσσαλία δεν έχει ανάλογο φορέα, παρόλο που γίνονται συζητήσεις για περίπου 18 χρόνια!

Όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου, ο επιχειρηματίας, προέβλεψε ότι με 6-7 πτήσεις για διάστημα μερικών μηνών, είναι δύσκολο να υπάρξει ενδιαφέρον, γιατί από μόνοι μας υποβαθμίσαμε της αξία του.

Καταλήγοντας ο κ. Κονιόρδος ανέφερε ότι είναι ευκαιρία με λίγες προσπάθειες από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και την κυβέρνηση, γιατί πλέον έχουμε φτάσει στο ναδίρ, θα δώσουν άλλη πνοή στην κίνηση προς τη Θεσσαλία.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.