Την κατιούσα ακολουθεί ο τζίρος των αρτοποιών

Η κρίση και τα μεγάλα καταστήματα, οι αιτίες του προβλήματος σύμφωνα με τους ίδιους

Πτωτικά για έκτη συνεχή χρονιά κινήθηκε η αγορά των προϊόντων βιοτεχνικής αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της ICAP Group. Ο Πρόεδρος των Αρτοποιών Μαγνησίας, κ. Γκίκας, μιλώντας στο Ράδιο Ένα 102,5 ανέφερε πως «υπάρχει πτώση στον τζίρο από το 2009 και μετά. Η μεγάλη αυτή πτώση οφείλεται κατά κύριο λόγο στις μεγάλες αλυσίδες που έχουν μπει στο χώρο μας και τα σούπερ μάρκετ.
Επίσης, η οικονομική ανέχεια και το χρήμα που δεν υπάρχει στον καταναλωτή για να ψωνίσει αυτά που θέλει και στην ποσότητα που θέλει. Εμείς ως αρτοποιοί, είμαστε ένας κρίκος της αγοράς, και πως αυτή κινείται, την ίδια φορά και πορεία έχουμε και εμείς».
Ο κ. Γκίκας, έδωσε διευκρινήσεις και στα πωλούμενα προϊόντα, τονίζοντας ότι «αν κανείς συγκρίνει γραμμάρια με τιμές, θα δει ότι κάτι δεν πάει καλά. «Μία μπαγκέτα 250 γραμμάρια παραφουσκωμένη δεν ξέρω πως, σε αυτά τα μαγαζιά, είναι ακριβότερη από μια μπαγκέτα 300 γραμμαρίων των αρτοποιών»…
Όπως σημείωσε, «εάν δεν σταθεροποιηθούμε ως κράτος δε θα υπάρξει γιατρειά στο θέμα, ενώ τόνισε, ότι το 85% των κατεψυγμένων προϊόντων- αρτοποιίας, είναι εισαγωγής».
Μείωση της αγοράς
Απαγορευτικό σε ψωμί, γλυκά και λοιπά αρτοσκευάσματα έβαλαν τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες… Το συγκεκριμένο… εμπάργκο, σε συνδυασμό με την πληθώρα υποκατάστατων (τυποποιημένων προϊόντων), είχε ως συνέπεια να επηρεαστούν οι μικροί του κλάδου αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, οι οποίοι είδαν τους τζίρους τους να επιβραδύνονται χρόνο με το χρόνο.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από την τελευταία Κλαδική Μελέτη, η οποία εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group A.E., η οικονομική κατάσταση της χώρας τα τελευταία έτη και η συμπίεση του εισοδήματος των καταναλωτών είχαν ως αποτέλεσμα τη συνεχή μείωση της εν λόγω αγοράς από το 2010 και μετά. «Το μέγεθος αγοράς (συνολικές πωλήσεις επιχειρήσεων) της βιοτεχνικής αρτοποιίας παρουσιάζει συνεχή μείωση την τελευταία εξαετία, με μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης της τάξεως του 4%. Ομοίως, το μέγεθος αγοράς των εταιριών ζαχαροπλαστικής παρουσιάζει συνεχή μείωση την ίδια περίοδο, με μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης της τάξεως του 5,5%», επισημαίνει ο επικεφαλής Οικονομικών Μελετών της ICAP, κ. Κωνσταντίνος Παλαιολόγος

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.