Αλέκος Κουτσελίνης στο Ράδιο ΕΝΑ: «Να αντιδράσουμε στις ανατιμήσεις»

«Πρόσχημα» η αιτιολογία ισχυρής ανάπτυξης και ανάγκης περισσότερων προϊόντων, τόνισε ο πρ. των Καταναλωτών

Εκ νέου αύξηση τιμών προβλέπεται στα διάφορα προϊόντα μέχρι το τέλος του έτους, ενώ το φαινόμενο των αυξήσεων παρατηρείται ήδη σε πάνω από 500 προϊόντα στην αγορά. Τη συγκεκριμένη πρόβλεψη έκανε ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, Αλέκος Κουτσελίνης, στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη, ενώ τόνισε ότι η δικαιολογία της αύξησης της τιμής των προϊόντων, λόγω της ισχυρής ανάπτυξης αποτελεί «πρόσχημα». Μεταξύ άλλων έκανε αναφορά στον σημαντικό ρόλο των καταναλωτικών οργανώσεων, ενώ έδωσε και συμβουλές προς τους καταναλωτές.

«Το μεγάλο ερώτημα είναι τι πρέπει
να κάνουμε εμείς ως καταναλωτές»

Τη πρόβλεψη ότι θα υπάρξουν περισσότερες ανατιμήσεις προϊόντων, μικρότερες ή μεγαλύτερες, μέχρι το τέλος του χρόνου, έκανε ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών με την αιτιολογία ότι το φαινόμενο παρουσιάζεται διεθνώς και ότι με το τέλος της πανδημίας θα υπάρξει ισχυρή ανάπτυξη και άρα ανάγκη για περισσότερα προϊόντα. Ο κ. Κουτσελίνης όμως την συγκεκριμένη αιτιολογία την αποκαλεί «πρόσχημα». Όπως ανέφερε ο ίδιος, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια, λόγω της πανδημίας έχουμε μείωση της κατανάλωσης και ζήτησης των διαφόρων προϊόντων δεν υπήρξε αντίστοιχη μείωση και στις τιμές.
«Το μεγάλο ερώτημα είναι τι πρέπει να κάνουμε εμείς ως καταναλωτές. Πώς γίνεται οι μειώσεις να μην φτάνουν στον καταναλωτή, ενώ οι αυξήσεις να φτάνουν αμέσως και μάλιστα σε υψηλές τιμές στην τσέπη του καταναλωτή; Άραγε όλες αυτές οι αυξήσεις είναι παγκόσμιο φαινόμενο ή έχει ευθύνες και το κράτος μας που αδυνατεί να ελέγξει όλη αυτή την κατάσταση;», αναρωτιέται ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών.

«Η σελίδα e- Καταναλωτής δεν έχει καμία
χρησιμότητα για τον καταναλωτή»

Αναφορικά με την σελίδα e-Καταναλωτής που προτείνουν μέλη της Κυβέρνησης να επισκέπτονται οι καταναλωτές, ο κ. Κουτσελίνης σημείωσε ότι είναι μια εφαρμογή με αρκετά σύνθετη αναζήτηση με την οποία «δεν θα βγάλουμε άκρη», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε. Μάλιστα έφερε και το παράδειγμα ότι προκειμένου να βρούμε τα πιο φθηνά προϊόντα από περιοχή σε περιοχή θα χρειαστεί ο καταναλωτής να χρησιμοποιήσει το αμάξι του, και άρα να καταναλώσει βενζίνη.
«Δεν έχει καμία χρησιμότητα για τον καταναλωτή, ενώ οι τιμές δεν διαμορφώνονται ελεύθερα. Άκουσα μάλιστα τον Υπουργό να δηλώνει ότι υπάρχουν αυξήσεις και ότι δεν μπορεί να γίνει τίποτα σχετικά με αυτό. Κι όμως, υπάρχει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην Ελλάδα, υπάρχει η ανεξάρτητη αρχή ρυθμιστικής ενέργειας ή καυσίμων, αλλά και άλλες, οι οποίες πρέπει και μπορούν να βλέπουν αν οι αυξήσεις που πραγματοποιούνται είναι δικαιολογημένες», τόνισε ο κ. Κουτσελίνης, ενώ αναφέρθηκε και στον ρόλο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Καταναλωτή η οποία οφείλει να κάνει κοστολογικούς ελέγχους. Να εγκρίνει δηλαδή τις αυξήσεις, αλλά για να εγκρίνει τις αυξήσεις θα πρέπει να καταθέτει και την πρέπουσα σειρά δικαιολογητικών που αναλύουν την αύξηση.

«Στην Ελλάδα οι καταναλωτικές οργανώσεις δεν έχουν
την δύναμη που θα έπρεπε να έχουν ή έχουν οι χώρες της Ευρώπης»

Ο πρόεδρος σε αυτό το σημείωσε τόνισε και την χρησιμότητα λειτουργίας του ανταγωνισμού, ώστε να μην υπάρχουν εταιρείας που αποτελούν «ολιγοπώλιο», όπως τις χαρακτήρισε. «Υπάρχουν τρεις εταιρείες που εισάγουν απορρυπαντικά και αντίστοιχα είδη. Έχει γίνει κάποια έρευνα σχετικά με το αν υπάρχει ανταγωνισμός ή αν πραγματοποιούνται οι τριγωνικές συναλλαγές, όπως τις ονομάζουμε;», διερωτάται ο ίδιος, ενώ καταλήγει λέγοντας ότι όλοι οι έλεγχοι που γίνονται δεν είναι προληπτικοί, αλλά αποτελούν πράξη καταγγελίας καταναλωτών.
«Στην Ελλάδα οι καταναλωτικές οργανώσεις δεν έχουν την δύναμη που θα έπρεπε να έχουν ή έχουν οι χώρες της Ευρώπης», σημείωσε ο κ. Κουτσελίνης για τους καταναλωτές και τις αντίστοιχες ομάδες, ενώ συμπλήρωσε ότι αυτό είναι ευθύνη κυρίως των ίδιων των καταναλωτών, οι οποίοι δεν έχουν αποκτήσει καταναλωτική συνείδηση. Επίσης, στάθηκε ιδιαίτερα και στο γεγονός ότι υπάρχουν άτομα και καταναλωτές που αγωνίζονται με αντίξοες συνθήκες στις διάφορες πόλεις της χώρας χωρίς καμία βοήθεια και στήριξη από Δημόσιους Φορείς. «Οι καταναλωτές έχουν πολλή δύναμη και θα μπορούσαν οργανωμένα να πραγματοποιήσουν και μποϊκοτάζ σε προϊόντα με πολύ υψηλές τιμές», τόνισε.

Προτάσεις και συμβουλές προς τους καταναλωτές

Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών, πρότεινε και συμβούλευσε τους καταναλωτές να κάνουν έρευνα αγοράς ακόμα και στο ίδιο κατάστημα στο οποίο ψωνίζουν ή να διαλέγουν προϊόντα, τα λεγόμενα no name, εταιρειών που δεν είναι ευρέως γνωστές ή δεν διαφημίζονται, ενώ μάλιστα έχουν μικρότερο κόστος από 10, 30 έως και 50% από τα προϊόντα γνωστών εταιρειών. Επίσης, προέτρεψε τους καταναλωτές μόλις αντιληφθούν αύξηση σε συγκεκριμένο προϊόν επιλογής του, να στρέφονται στην επιλογή άλλης μάρκας.
«Έχουμε κάνει πολλές φορές καμπάνια για τα ελληνικά και κυρίως τοπικά προϊόντα, με το σκεπτικό ότι αγοράζουμε ένα προϊόν με τον συνδυασμό ποιότητας και τιμής. Δηλαδή γνωρίζουμε ότι τα εισαγόμενα ή τα μεταφερόμενα προϊόντα είναι χαμηλότερης ποιότητας απ’ ότι τα τοπικά», ανέφερε ο κ. Κουτσελίνης, αναφερόμενος και στην σημασία της αγοράς τοπικών προϊόντων με σκοπό την ενδυνάμωση της τοπικής οικονομίας.
Ταυτόχρονα, συμβούλευσε τους καταναλωτές να κοιτούν και την τιμή της μονάδας του προϊόντος, δηλαδή την τιμή του κιλού, η οποία υποχρεωτικά αναγράφεται στην ετικέτα δίπλα από την τιμή, με σκοπό να γίνεται σωστότερη σύγκριση τιμών μεταξύ των προϊόντων. Τέλος, πρότεινε οι καταναλωτές να επιλέγουν περισσότερο τα χύμα προϊόντα, ενώ ανέφερε εξίσου και την σημαντικότητα της αγοράς των πραγματικά απαραίτητων ποσοτήτων, ώστε να μην χαλάνε ή να μην πετάγονται στα σκουπίδια.
Τέλος αναφέρθηκε και στις σχετικές εξαγγελίες σχετικά με τις αυξήσεις στο ρεύμα και με την «ενεργειακή φτώχεια», όπως την χαρακτήρισε, και το κοινωνικό τιμολόγιο, σημειώνοντας ότι το κοινωνικό τιμολόγιο το πληρώνουμε εμείς και όχι η πολιτεία. «Πώς γίνεται το κράτος να κάνει κοινωνική πολιτική σε βάρος των καταναλωτών; Είναι απαράδεκτο.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.