Απόστολος Οντόπουλος για τη Black Friday: «Πήραμε ένα εργαλείο για τις επιχειρήσεις και το καταστρέψαμε»

Η Black Friday ήταν απλά μια καλή Παρασκευή, δεν υπήρχε η φρενίτιδα

Μια καλή Παρασκευή χωρίς τη φρενίτιδα των προηγούμενων χρόνων ήταν η Black Friday, όπως επεσήμανε μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απόστολος Οντόπουλος. Ο ίδιος σημείωσε πως η Black Friday, θα μπορούσε να λειτουργεί ως ένα εργαλείο στα χέρια των εμπόρων, όμως αυτό καταστράφηκε, τονίζοντας πως αντί για μία ημέρα μεγάλων προσφορών, εξελίχθηκε σε «μαύρο μήνα».

 

« Η Black Friday ήταν μία καλή διπλή ημέρα , μια Παρασκευή καλή,  σαν να είναι μια απλή Παρασκευή, δεν υπήρξε αυτή η φρενίτιδα που υπήρξε τα προηγούμενα χρόνια, δεν υπήρξαν οι τζίροι των προηγούμενων ετών.

Τα πρώτα χρόνια εφαρμογής της Black Friday τα ταμεία που γίνονταν στις επιχειρήσεις ήταν πάρα πολύ υψηλά, αγγίζανε ταμεία Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Τα δύο τελευταία χρόνια, πήραμε μια ξενόφερτη πρακτική που θα μπορούσε να έχει πολύ μεγάλο νόημα για τις επιχειρήσεις και να λειτουργεί ως εργαλείο στα χέρια μας και την καταστρέψαμε.

Εκεί που η Black Friday στο εξωτερικό εφαρμόζεται για μία ημέρα και μόνο σε στοκ προϊόντα όπου οι εκπτώσεις  φτάνουν σε επίπεδα 70, 80 ακόμη και 90% σε κάποιες περιπτώσεις έτσι εφαρμόστηκε στα πρώτα χρόνια, μετά, στο πλαίσιο του ανταγωνισμού από τις μεγάλες επιχειρήσεις είδαμε ότι διευρύνανε κατά πολύ την περίοδο αυτή κι από Black Friday έγινε Black week, μετά έγινε μήνας και μέσα σε έναν μήνα απλώνεται τόσο πολύ η δουλειά και φεύγουμε από τον σκοπό της Black Friday, που ήταν το ξεστοκάρισμα, γιατί δεν μπορείς ένα μήνα να ξεστοκάρεις», εξήγησε ο κ. Οντόπουλος.

Σημείωσε δε πως η περίοδος αυτή της Black Friday ουσιαστικά λειτούργησε ως την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων, που τόσο επιτακτικά ζητούσε η αγορά την κατάργησή τους.

«Η αγορά ζητούσε επιτακτικά να καταργηθούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις και ενώ τις καταργήσαμε είδαμε ότι αντικαταστάθηκαν από τη Black Friday. Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις ξεκινούσαν 1 του μήνα και τελείωναν στις 10, τώρα οι μεγάλες επιχειρήσεις ξεκίνησαν να επικοινωνούν ποσοστά Black Friday από τέλη Οκτώβρη μέχρι και χθες», επεσήμανε.

Μετά τη Black Friday, σήμερα έχουμε τη Cyber Monday, που αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο και σύμφωνα με τον κ. Οντόπουλο στην Ελλάδα δεν έχει τόσο μεγάλη απήχηση, από αυτή που έχει στο εξωτερικό.

« Όταν έχεις ένα μήνα προσφορές, είναι πια παρωχημένος ως θεσμός και δεν δημιουργεί αυτή την προσμονή και δεν εξυπηρετεί τον σκοπό. Η λογική της Black Friday στο εξωτερικό είναι ότι για μία και μόνο ημέρα θα βρεις στοκ προϊόντα. Για παράδειγμα έναν  υπολογιστή μοντέλο του 2018, που η επιχείρηση δεν μπορεί να το πουλήσει και θα κάνει έκπτωση 70% για να φύγει», εξήγησε και σημείωσε πως στα μεγάλα ποσοστά των εκπτώσεων δεν περιλαμβάνονται οι νέες παραλαβές, γι’ αυτό και στη Black Friday υπήρξαν ποσοστά εκπτώσεων της τάξης του 10% και του 20% σε ρούχα και παπούτσια, γιατί στα πλαίσια του ανταγωνισμού, οι καταστηματάρχες επιλέγουν να κάνουν προσφορές στο καινούργιο εμπόρευμα, που δεν μπορούν όμως να είναι πάνω από 10-20%.

 

Ελάχιστα καταστήματα άνοιξαν την Κυριακή

Σε ότι αφορά στη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή, η προτροπή του Εμπορικού Συλλόγου ήταν να μείνουν κλειστά τα καταστήματα.

«Η πλειοψηφία ακολούθησε, πέρα από τα πολυκαταστήματα και τις αλυσίδες που ήταν ανοιχτές και κυρίως στην Ερμού. Στους παραδρόμους και στις υπόλοιπες εμπορικές γειτονιές τα περισσότερα καταστήματα παρέμειναν κλειστά πέρα από κάποιες εξαιρέσεις. Σεβαστή η πεποίθηση για τις Κυριακές ορισμένων συναδέλφων και ο καθένας κάνει αυτό που θεωρεί καλύτερο για το κατάστημά του. Όμως και οι συνάδελφοι που ενστερνίζονται το μέτρο των Κυριακών, να ξέρουν ότι ενδέχεται να υπάρξει απελευθέρωση των Κυριακών και γι’ αυτό τον λόγο βλέπουμε τις κινήσεις και τον προσανατολισμό του Υπουργείου Ανάπτυξης, που είναι προς σε αυτή την κατεύθυνση.

Είναι κάτι που δεν θα πρέπει να το επιτρέψουμε και καλό θα ήταν να μην ενδώσουμε στις μετέπειτα ορέξεις του Υπουργείου», κατέληξε.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.