Διαμαρτυρίες από την Μαγνησία: Δεν γίνονται δεκτά τιμολόγια παροχής υπηρεσιών σε πλημμυροπαθείς!

φωτογραφία από τον Daniel
Εντολή να γίνονται δεκτά μόνο τιμολόγια αγορών και ανταλλακτικών, όπως καταγγέλλουν επαγγελματίες

Το γεγονός ότι το μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων που υπέστησαν ζημιές από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου έλαβε την προκαταβολή της αρωγής, ωστόσο, υπάρχουν επιχειρήσεις που δεν έχουν πάρει ακόμη προκαταβολή, ενώ υπήρξαν επιχειρήσεις που έκαναν λανθασμένες αιτήσεις και άλλες επιχειρήσεις, που… ξέχασαν να κάνουν την αίτηση της αρωγής, δήλωσε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, ο κ. Αποστόλης Πολυγερινός πρόεδρος Συλλόγου Οικονομολόγων Λογιστών Ν. Μαγνησίας.

Όπως είπε, για τον λόγο αυτό, το υπουργείο από τις 11 Δεκεμβρίου έχει ανοίξει εκ νέου την πλατφόρμα για να γίνουν νέες αιτήσεις ή να διορθωθούν αιτήσεις που έχουν κατατεθεί, γιατί μπορεί να έχουν αλλάξει τα δεδομένα.

«Να δουν ξανά τι έχουν δηλώσει»

«Αυτό θα ήταν καλό να το προσέξουν οι επιχειρήσεις, να δουν ξανά τι έχουν δηλώσει, ώστε να είναι σύννομες με τις καταγραφές που έχουν κάνει τα κλιμάκια, για να μη βρεθούν προ εκπλήξεων με το θέμα ότι η προκαταβολή – και πρέπει να το προσέξουν και αυτό – είναι ένα ποσό που ουσιαστικά θα συμψηφιστεί με το τελικό ποσό της επιχορήγησης που θα δώσει το υπουργείο, αφού ολοκληρωθεί ο φάκελος που θα υποβληθεί στα κλιμάκια των μηχανικών της Περιφέρειας, για να βγει το τελικό ποσό της ζημιάς και να αποζημιωθούν», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΟΛ.

Σύμφωνα με πληροφορίες από επαγγελματίες και την Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, γίνονται προσπάθειες μέχρι τα Χριστούγεννα να δοθούν κάποιες αποζημιώσεις σε επιχειρήσεις που έχουν κλείσει φάκελο και έχουν πάει τα τελικά δικαιολογητικά, έχουν κάνει καταγραφή ζημιών, εμπορευμάτων, πάγιου εξοπλισμού και θα πάρουν ένα μεγάλο ποσοστό από το τελικό ποσό της επιχορήγησης για την αποζημίωση των επιχειρήσεων, τόνισε ο κ. Πολυγερινός.

Δεν γίνονται δεκτά τιμολόγια παροχής υπηρεσιών;

Επίσης είπε, ότι για τα κλιμάκια είναι πολύ μεγάλος ο φόρτος, υπάρχουν πολλοί φάκελοι, οι επιχειρήσεις προσπαθούν να δώσουν το υλικό που χρειάζεται και να συνεργαστούν με τα κλιμάκια, αν και τα προβλήματα θα συνεχίσουν να υπάρχουν γιατί οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δόθηκε εντολή από το υπουργείο στα κλιμάκια να μην κάνουν δεκτά τιμολόγια παροχής υπηρεσιών και να κάνουν δεκτά μόνο τιμολόγια αγορών και ανταλλακτικών.

«Αυτό δημιουργεί θέμα. Όταν μια επιχείρηση έχει ζημιές στον ηλεκτρικό εξοπλισμό, πρέπει να πάει ηλεκτρολόγος, ο οποίος εκτός από τα υλικά, θα δώσει τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών για την εργασία του, ο υδραυλικός το ίδιο, στις γυψοσανίδες το ίδιο, γιατί υπάρχουν επιχειρήσεις που είχαν μέχρι και 1 μέτρο λάσπης και χρειάστηκε μηχάνημα έργου για να τις απομακρύνει, ενώ υπήρχαν επιχειρήσεις στις οποίες έγιναν αντλήσεις και αποφράξεις που ήδη έχουν τιμολόγια παροχής υπηρεσιών για εργασίες που έγιναν και πρέπει να αποζημιωθούν», επισήμανε ο κ. Πολυγερινός.

Έχασαν το φορολογικό τους αρχείο

Ακόμη παρατηρήθηκε σε επιχειρήσεις όταν έγινε η καταγραφή καταστραμμένων εμπορευμάτων, ζητήθηκαν τιμολόγια αγοράς για να γίνει σύγκριση τιμών, κάτι που για μερικές επιχειρήσεις είναι αδύνατο, γιατί πολλές επιχειρήσεις έχασαν το φορολογικό τους αρχείο, υπολογιστές, τιμολόγια κλπ.

Για τα προβλήματα αυτά πρέπει να δοθούν λύσεις από το υπουργείο, ανέφερε ο πρόεδρος των οικονομολόγων – λογιστών, γιατί δεν θα μπορούν να κλείσουν οι φάκελοι και να αποζημιωθούν οι επιχειρήσεις.

Ο κ. Πολυγερινός ανέφερε ότι οι επαγγελματίες καταγράφουν τη ζημιά, κάνουν την απογραφή των εμπορευμάτων και ζημιών στον πάγιο εξοπλισμό, με υπεύθυνη δήλωση καταθέτουν τις ζημιές, ενώ έχει προηγηθεί αυτοψία από τα κλιμάκια του υπουργείου και οι μηχανικοί των κλιμακίων βγάζουν το αποτέλεσμα.

 

 

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.