Γρηγόρης Τάσιος στο Ράδιο ΕΝΑ : Ο ΦΠΑ στην διαμονή πρέπει να πάει στο 6%

Ανάσα το τριήμερο της Κ. Δευτέρας για τους ξενοδόχους, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΞ

Οικονομική ανάσα για τους ξενοδόχους θα αποτελέσει το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας κυρίως στον ορεινό όγκο, και όπου υπάρχουν καρναβαλικές εκδηλώσεις, ενώ αν το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες θα βοηθηθούν και άλλα σημεία, ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, ο Γρηγόρης Τάσιος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).
Όπως είπε συγκεκριμένα, στους προορισμούς που υπάρχουν καρναβαλικές εκδηλώσεις η πληρότητα αγγίζει σχεδόν το 100% (Πάτρα, Ξάνθη, Ρέθυμνο κ.α.), ενώ το επόμενο τριήμερο είναι η 25η Μαρτίου. Στο μεσοδιάστημα αναμένονται και οι ανακοινώσεις περί εκλογών, κάτι που … «φρενάρει» την αγορά και κυρίως σε ό,τι αφορά στις σχολικές εκδρομές που θα γινόταν ενόψει του Πάσχα.

«Αν δεν τύχει κάτι έκτακτο, θα πάμε καλά…»

Αναφορικά με το 2023, ο κ. Τάσιος τόνισε ότι τα δεδομένα δείχνουν ότι πάμε καλά, καθώς είναι μια χρονιά που δεν φαίνεται να υπάρχουν προβλήματα, οι αγορές της Γερμανίας, της Αγγλίας και της κεντρικής Ευρώπης έχουν πάρει για τα “καλά μπροστά”, σε σχέση με το μαζικό μοντέλο προκρατήσεων. Στη Βόρεια Ελλάδα από τα Βαλκάνια από τις 10 Ιουνίου και μετά, φαίνεται να υπάρχει αντίστοιχη κινητικότητα και εάν δεν τύχει κάτι έκτακτο, φυσικό φαινόμενο ή άλλο, αναμένεται να πάμε σε μια καλή χρονιά, με δεδομένο το 2022, σε παρόμοια νούμερα.
Ο πρόεδρος της ΠΟΞ και του ΣΕΤΕ ανέφερε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία με την Ρωσία που συνεχίζεται έναν χρόνο μετά, έχει φέρει ανατροπές σε όλα, όπως στο ενεργειακό κόστος και στην αύξηση των ειδών διατροφής, υπάρχουν χώρες που γειτνιάζουν όπως η Πολωνία που δύσκολα σκέφτεται κάποιος από εκεί για διακοπές, τη στιγμή που το 2019 ήταν στο νούμερο 4, ενώ τόνισε ότι ο σεισμός στην Τουρκία δεν μας επηρεάζει σε κάτι, τα παράλια του Αιγαίου είναι ανταγωνιστικά σε μας, αλλά ιδιαίτερα το φετινό καλοκαίρι, είναι τόσο μεγάλες οι διαφορές στις τιμές λόγω της λίρας, που δεν είναι ζητούμενο για μας που έχουμε το Ευρώ, να συγκριθούμε, με τις υπηρεσίες εκεί.

«Η χώρα μας πουλάει…»

«Άρα η χώρα μας πουλάει και αυτό το δείχνει καθημερινά, δεν έχουμε να φοβηθούμε κάτι όσον αφορά στην Τουρκία, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον. Βέβαια, πάντα βλέπουμε στο βάθος ότι ο ΦΠΑ στην διαμονή πρέπει να πάει στο 6% και το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα εκεί θα «κουμπώσει» τα επόμενα χρόνια», επισήμανε.
Σε ότι αφορά στις τιμολογιακές πολιτικές των ξενοδοχείων και με δεδομένες τις αυξήσεις στην ενέργεια και στα τρόφιμα, ο κ. Τάσιος ανέφερε ότι υπάρχει μια μέση αύξηση 10% (λιγότερο από τον τιμάριθμό και τον πληθωρισμό του 2022), που εφαρμόζεται και τον χειμώνα, καθώς τα ξενοδοχεία δεν μπορούν να μείνουν με τις ίδιες τιμές, ωστόσο, δεν τίθεται θέμα τιμών, αλλά αύξησης των διανυκτερεύσεων και επιμήκυνσης της σεζόν.
Ο ίδιος είπε, ότι πρέπει να έχουμε στόχο ως χώρα να μην υποτιμούμε άλλο το προϊόν μας και να προσπαθούμε να πάρουμε ότι είναι δυνατόν καλύτερο σε υπεραξία.

Υπάρχει προβληματισμός

Για τις ανακατατάξεις στον χώρο των ξενοδοχείων, ο κ. Τάσιος είπε ότι τα μνημόνια έφεραν γρήγορες εξελίξεις, υπήρξε μια μικρή ανακατάταξη σε μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κατά βάση ανά τη χώρα. Όπως είπε «δεν είναι αυτό που αυτή τη στιγμή μας κάνει να ανησυχούμε τόσο πολύ, από κει και πέρα όμως, η αύξηση των επιτοκίων και όλη η διαδικασία που βιώνουμε στην μετά Covid εποχή, προκαλεί προβληματισμό στον χώρο για το πώς θα μπορέσει να ανταπεξέλθει και περιμένουμε να ακούσουμε περί νέας ρύθμισης με δόσεις και ότι έχει να κάνει σε σχέση με την ελάφρυνση του ταμείου των επιχειρήσεων βοηθά».
Επίσης είπε, ότι υπάρχουν νέοι παίκτες που έχουν έρθει στην Ελλάδα και έχουν σχέση με αλυσίδες – ονόματα, που δεν υπήρχαν ποτέ στην χώρα στην Μύκονο, στην Σαντορίνη, στην Κρήτη, στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα, που βοηθούν πολύ στην ανταγωνιστικότητα του προϊόντος.

«Υπάρχει κινητικότητα
για αγορές ξενοδοχείων»

Επίσης τόνισε ότι αυτό, είναι κάτι διαφορετικό από το Real Estate, όπου επίσης υπάρχει κινητικότητα για αγορές ξενοδοχείων, κάτι που είναι η μοίρα της αγοράς και δεν μπορεί να το αλλάξει κάποιος.
Σε σχέση με την εθνική στρατηγική για τον τουρισμό στη Θεσσαλία με χρονικό ορίζοντα το 2030, που παρουσιάζεται σήμερα Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου, σε εκδήλωση που διοργανώνουν ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων ΣΕΤΕ και η Περιφέρεια Θεσσαλίας στον Βόλο, ο αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ, είπε ότι είναι ένα σχέδιο που δίνει τη δυνατότητα σε επίπεδο Περιφέρειας και στη συνέχεια Περιφερειακών Ενοτήτων να αντιληφθούν νούμερα και καταστάσεις και πως μπορούν να προβλεφθούν τα επόμενα βήματα, τι πρέπει να γίνει στις υποδομές, σε διαφορετικό επίπεδο ανά περιφέρεια. Ο ΣΕΤΕ είναι κοινωνικός εταίρος και δίνει οδηγίες πως πιστεύει ότι μπορεί να πάει ο τουρισμός τα επόμενα χρόνια ανά περιοχή.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.