Νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης που θα αποτρέπει τη χρήση ΙΧ προωθεί ο Δήμος Βόλου!

«Το υφιστάμενο σύστημα έχει πάψει να λειτουργεί και χρειάζεται αναδιάρθρωση»

Έναν πρωτότυπο τρόπο να περιορίσει τη χρήση αυτοκινήτου στο κέντρο της πόλης βρήκε ο Δήμος Βόλου. Θέλοντας να ανασχεδιάσει το υφιστάμενο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης το οποίο σύμφωνα με τη Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας «έχει πάψει πλέον να λειτουργεί και χρειάζεται ουσιαστική αναδιάρθρωση» προχωρά στην προκήρυξη συνοπτικού διαγωνισμού για την μελέτη ενός νέου συστήματος. Το οξύμωρο στην προσπάθεια αυτή είναι ότι, ενώ με τις επιλογές της η Διεύθυνση έχει διευκολύνει την χρήση του αυτοκινήτου στο κέντρο της πόλης (κυκλικοί κόμβοι, νέος σταθμός στάθμευσης), με συνέπεια την κυκλοφοριακή συμφόρηση και την περιβαλλοντική επιβάρυνση, θέτει ως στόχο την αποτροπή χρήσης του Ι.Χ. για τις μετακινήσεις των πολιτών στο κέντρο της πόλης, τη μείωση της ρύπανσης και τη διευκόλυνση και ενθάρρυνση της χρήσης εναλλακτικών μέσων μετακίνησης σύμφωνα με τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας!

Το υφιστάμενο σύστημα

Αναλύοντας την υφιστάμενη κατάσταση η Διεύθυνση Βιώσιμη Κινητικότητας αναφέρει ότι το σύστημα που εφαρμόζεται στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς: Ανθ. Γαζή – Γκλαβάνη – Δημητριάδος- Φιλελλήνων – Αργοναυτών – Παπαδιαμάντη – Ξενοφώντος – Δημητριάδος – Αθ. Διάκου – Πλάτωνος – Κοραή – Ανθ. Γαζή, ξεκίνησε να λειτουργεί από την ΤΕΟΚΑΡ το 1994 και πέρασε στον Δήμο Βόλου το 1999.

Στη διάρκεια των χρόνων έχει μειωθεί ουσιαστικά ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων. Από 1.637 θέσεις που ήταν ο αρχικός αριθμός, όπως αναφέρεται, μετά τα έργα πεζοδρομήσεων του κεντρικού τομέα και διαμόρφωσης οδών ήπιας κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης, αλλά κυρίως μετά τα έργα ανάπλασης της παραλίας, ο σημερινός αριθμός των προσφερόμενων θέσεων είναι λίγο μεγαλύτερος από 600.

Αν συνυπολογιστεί ότι έχει εκδοθεί αντίστοιχος αριθμός καρτών μονίμου κατοίκου, που επιτρέπει σε κατοίκους του κέντρου να σταθμεύουν ελεύθερα στην περιοχή του ΔηΣΕΣ, αντιλαμβάνεται κανένας ότι το σύστημα έχει πάψει πλέον να λειτουργεί και χρειάζεται ουσιαστική αναδιάρθρωση.

Σήμερα, αφού τα περισσότερα μηχανήματα έχουν τεθεί πλέον εκτός λειτουργίας, το σύστημα πληρωμής γίνεται πλέον με κάρτες, τις οποίες μπορεί κάποιος να προμηθευτεί από τα περίπτερα και άλλες επιχειρήσεις έναντι 0,50 ευρώ και στις οποίες μπορεί να ξύσει την ημερομηνία και ώρα στάθμευσης εξασφαλίζοντας μέγιστο χρόνο στάθμευσης 2 ώρες.

Με τον διαγωνισμό που προκηρύσσει ο Δήμος Βόλου θέλει να μελετήσει ένα καινοτόμο σύστημα που έχει τους εξής στόχους:

Τη δυνατότητα μέγιστης εκμετάλλευσης του συνόλου των διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης του κεντρικού τομέα, με διασφάλιση της μέγιστης δυνατής εναλλαγής ανάμεσα στους χρήστες των θέσεων.

Τη βελτίωση κυκλοφοριακών συνθηκών. Το σύστημα πρέπει να οργανωθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε πρωτίστως να βελτιώσει τις συνθήκες στάθμευσης και κυκλοφορίας που επικρατούν αυτή τη στιγμή στα κεντρικά οδικά τμήματα του Δήμου περιορίζοντας ουσιαστικά την παράνομη στάθμευση που ευθύνεται σε σημαντικό βαθμό για τις συνθήκες αυτές.

Τη διασφάλιση της στάθμευσης των μονίμων κατοίκων, με την παροχή προνομίων στάθμευσης σε συγκεκριμένα οδικά τμήματα.

Την αποθάρρυνση της μακροχρόνιας στάθμευσης και της περαιτέρω χρήσης ιδιωτικών αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα, στις περιοχές όπου υπάρχει εμπορική δραστηριότητα και παροχή υπηρεσιών, δίδεται η δυνατότητα στάθμευσης για τους επισκέπτες (οι οποίοι πολλές φορές δεν διευκολύνονται από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς), με στόχο να διευκολυνθεί η εμπορική δραστηριότητα και η λήψη υπηρεσιών.
Την ευελιξία επεκτασιμότητας του συστήματος. Το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης που θα εφαρμοσθεί σε συγκεκριμένα οδικά τμήματα του Δήμου Βόλου, θα πρέπει να διαθέτει την ευελιξία να μπορεί ανά πάσα στιγμή να επεκταθεί στις γύρω περιοχές (ή οδικά τμήματα), στις οποίες θα ανακύπτουν, με την πάροδο του χρόνου, ανάγκες ελέγχου της στάθμευσης.

Τη μείωση της χρήσης του Ι.Χ. Το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, πρέπει να τακτοποιεί και να διευκολύνει τη στάθμευση, αλλά να μην ενθαρρύνει και ει δυνατόν να αποτρέπει τη χρήση του Ι.Χ. για τις μετακινήσεις των πολιτών στο κέντρο της πόλης. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την άσκηση κατάλληλης πολιτικής (Βελτίωση αστικών συγκοινωνιών, αστυνόμευση κ.λπ.)

Τη μείωση της ρύπανσης. Να αποβλέπει στη μείωση της ρύπανσης και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων της κεντρικής περιοχής.

Τη διευκόλυνση και ενθάρρυνση της χρήσης εναλλακτικών μέσων μετακίνησης σύμφωνα με τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας.

Η σκοπιμότητα και η αναγκαιότητα εκπόνησης της Μελέτης προκύπτει από την απαξίωση του υφιστάμενου δημοτικού συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης που ξεπερνώντας τα 25 χρόνια από την πρώτη εφαρμογή του ουσιαστικά υπολειτουργεί. Σημειώνεται ότι περισσότερες από τις μισές από τις αρχικά προβλεπόμενες θέσεις στάθμευσης έχουν καταργηθεί μετά από τις σταδιακές πεζοδρομήσεις και διαμορφώσεις οδών ως ήπιας κυκλοφορίας.

Ως βασική περιοχή διερεύνησης της μελέτης στάθμευσης προτείνεται η κεντρική περιοχή της Δημοτικής Ενότητας Βόλου που περικλείεται από τις οδούς Φιλελλήνων, Κωνσταντά, 54ου Συντάγματος, 28ης Οκτωβρίου, Βασσάνη, Παπαδιαμάντη, Λαμπράκη, Ιάσονος, καθώς και η κεντρική εμπορική περιοχή της Δ.Ε. Ν. Ιωνίας.

Καταγραφή και κωδικοποίηση όλων των υφιστάμενων θέσεων οχημάτων και μοτό, καθώς επίσης και των υφιστάμενων ειδικών θέσεων για στάθμευση ΑΜΕΑ (ειδικών και γενικών), θέσεων για φορτοεκφόρτωση, για επιβίβαση – αποβίβαση ξενοδοχείων, για χρηματαποστολές κλπ.

Καταγραφή υφιστάμενων διαβάσεων πεζών, θέσεων πυροσβεστικών κρουνών και γενικά χώρων που θα πρέπει να παραμένουν διαρκώς προσβάσιμοι και ελεύθεροι από στάθμευση.

Απογραφή των υφισταμένων ειδικών ρυθμίσεων στάθμευσης (π.χ. εκ περιτροπής ανά μήνα).

Απογραφή της υφιστάμενης προσφοράς στάθμευσης στην οδό αλλά και της στάθμευσης σε οργανωμένους υπαίθριους και στεγασμένους χώρους δημόσιας χρήσης εκτός οδού.

Αποτύπωση της υφιστάμενης ζήτησης για θέσεις στάθμευσης με παράλληλη καταγραφή των χαρακτηριστικών στάθμευσης σε χαρακτηριστικές αντιπροσωπευτικές διαδρομές καθώς και αποτίμηση των παράνομων σταθμεύσεων.

Δημιουργία σχετικών βάσεων δεδομένων με τα αντίστοιχα υπόβαθρα σε περιβάλλον GIS.
Υπολογισμός δεικτών χαρακτηριστικών στάθμευσης, διακύμανσης και μέσης διάρκειας της στάθμευσης, συσσώρευσης της στάθμευσης με δείκτες εναλλαγής, καθώς και κατανομής της ζήτησης σε βραχεία, μέση και μακρά.

Εκπόνηση σχεδίου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, με την περιοχή και τις κατηγορίες των θέσεων, τις ημέρες και ώρες λειτουργίας, το προτεινόμενο νέο καθεστώς με αναλυτικούς χάρτες και υπομνήματα με τις θέσεις επί πληρωμή, τις θέσεις των μονίμων κατοίκων καθώς και τις ειδικές θέσεις.

Η μελέτη έχει προεκτιμώμενη αμοιβή 44.811,19 ευρώ (με απρόβλεπτα και ΦΠΑ 24%) και ως καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών είναι η 31/12/2019, ημέρα Τρίτη και ώρα 13:00.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.