Νίκος Ευαγγελινός: «Το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου βαδίζει προς τη νέα, τεχνολογική εποχή»

Νέες εφαρμογές και ηλεκτρονικά εισιτήρια, στην διάθεση των επιβατών

Στη νέα τεχνολογική εποχή εισέρχεται δυναμικά το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου, επανακάμπτοντας από την δύσκολη περίοδο του κορωνοϊού αλλά και αυτή των πρόσφατων πλημμυρών. Ο πρόεδρος του ΔΣ του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου κ. Νίκος Ευαγγελινός μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή για τα σχέδια του Αστικού ΚΤΕΛ, τους στόχους του αλλά και όσα υλοποιεί χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

25% κάτω η επιβατική κίνηση σε σχέση
με το 2019- Στόχος η γραμμή Κωνσταντά- Γαζή

Το 2019 είναι η χρονιά που πλέον συγκρίνονται οι δείκτες ανάπτυξης, τουρισμού αλλά και οικονομίας, καθώς μετά ήρθε η περίοδος του κορωνοϊού, της ύφεσης και των μέτρων εγκλεισμού και τάραξε συθέμελα την ελληνική κοινωνία. Στον Βόλο ωστόσο, οι καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου όξυναν τα ήδη μεγάλα προβλήματα που υπήρχαν. Από την γενικότερη κρίση αυτή, δεν ξέφυγε και το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου, το οποίο σε πολύ μεγάλο ποσοστό, σύμφωνα με τον κ. Ευαγγελινό έχε βρει τα πατήματά του και έχει αποκαταστήσει τη συγκοινωνία σε όλες τις περιοχές. Παρόλα αυτά η επιβατική κίνηση, όπως σημείωσε είναι κατά 25% κάτω σε σχέση με το 2019.
« Η επιβατική κίνηση σιγά σιγά επανέρχεται, αλλά δεν έχει φτάσει στα επίπεδα του 2019. Κλείνοντας το 2023 η επιβατική κίνηση ήταν γύρω στο 25% κάτω σε σχέση με το 2019, αλλά είναι συνεχώς ανοδική και συνεχώς εμείς προσθέτουμε συγκοινωνίες και εξυπηρετούμε με μεγαλύτερη συχνότητα», επεσήμανε χαρακτηριστικά. Σχολίασε ότι το δίκτυο συγκοινωνίας στον Βόλο είναι αρκετά καλό, με πολύ καλές συχνότητες τις ώρες αιχμής με το Αστικό ΚΤΕΛ να καλύπτει όλες τις περιοχές.
Όμως θέτονται συνεχώς και νέοι στόχοι, όπως αυτός της κάλυψης περιοχής του κέντρου και ειδικότερα γύρω από τις οδούς Κωνσταντά και Γαζή.
«Είναι η πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή και έχουμε στόχο να τη συνδέσουμε με το ΚΤΕΛ, τη Δευτεροβάθμια, το Νοσοκομείο, τον Άναυρο. Είναι ένας στόχος μας, δεν είναι εύκολος να υλοποιηθεί, χρειάζονται και συνέργειες για να μπορέσει να υλοποιηθεί μια καινούργια γραμμή, όμως είναι μέσα στο πλάνο μας», είπε ο ίδιος.

Η κίνηση βελτιώνεται

Σε ότι αφορά στην κίνηση στους δρόμους και την πρόσβαση των αστικών λεωφορείων, ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ επεσήμανε ότι η κίνηση βελτιώνεται και την περίοδο των Χριστουγέννων υπήρξε μία πολύ καλή εικόνα με την παρουσία της τροχαίας .
«Πρέπει όμως και οι πολίτες να βάλουν στο μυαλό τους ότι δεν μπορούν να παρκάρουν όπου θέλουν και να δημιουργούν πρόβλημα στους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων, στους πεζούς, στα ΑμεΑ, στις μητέρες με τα καροτσάκια. Δεν μπορούμε να κάνουμε το κέντρο ένα τεράστιο πάρκινγκ, πρέπει να αλλάξουμε τη φιλοσοφία μας και να δούμε ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε τα αστικά λεωφορεία ή τα ταξί, το ποδήλατο, για να έχουμε ένα πιο όμορφο και πιο λειτουργικό κέντρο. Και όσο σε εμάς θα έρχεται μεγαλύτερο επιβατικό κοινό τόσο θα ενισχύουμε τη συγκοινωνία και τις υπόλοιπες γραμμές», επεσήμανε.

Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου με app

Καθώς αυξάνονται οι απαιτήσεις της εποχής και των επιβατών, τόσο το Αστικό ΚΤΕΛ έρχεται να τις ικανοποιήσει χρησιμοποιώντας νέα δεδομένα και νέες τεχνολογίες. Όπως είπε ο κ. Ευαγγελινός «είναι πια πολύ εύκολο για όλους τους δημότες και τους χρήστες να ξέρουν σε πραγματικό χρόνο, πότε περνά το λεωφορείο ενδιαφέροντος. Υπάρχει η εφαρμογή- app- των αστικών Συγκοινωνιών που μπορεί να κατεβάσει κάποιος και να έχει μία τέλεια εικόνα για το πως μπορεί να μετακινηθεί από ένα σημείο σε ένα άλλο, ακόμη και να μην ξέρει τις γραμμές, μπορεί να βάλει το σημείο που βρίσκεται και το σημείο που θέλει να πάει και να του περιγράψει η εφαρμογή πως μπορεί να πάει, σε πόσο χρόνο έρχονται τα λεωφορεία και σε πόσο χρόνο μπορεί να είναι στο σημείο ενδιαφέροντός του.
Υπάρχουν ακόμη και οι έξυπνες στάσεις κεντρικά που λένε σε πόση ώρα έρχεται το λεωφορείο, υπάρχουν σε όλες τις στάσεις ειδικά πινακιδάκια με QR, που μπορεί κάποιος να σκανάρει με το κινητό του και κατευθείαν να γίνει το κινητό του έξυπνη πινακίδα, να του πει ποιες λεωφορειακές γραμμές περνούν από εκεί και σε πόσο χρόνο έρχεται το λεωφορείο, αλλά και με την εφαρμογή να έχει όλη τη συγκοινωνία και την εικόνα στα χέρια του, τις κοντινότερες στάσεις, να βάλει μία στάση και να μάθει ποιο λεωφορείο περνά και σε πόσο χρόνο έρχεται».
Παράλληλα υπάρχει και μία άλλη δυνατότητα που ξεκίνησε πρόσφατα και δεν είναι άλλη από την πληρωμή του εισιτηρίου εντός του λεωφορείου με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα.

Κάρτες «φόρτωσης» εισιτηρίων- Στόχος
η διεύρυνση των σημείων φόρτωσης

Με αφορμή διάφορα παράπονα χρηστών των αστικών λεωφορείων ότι πολλά μηχανήματα αυτόματης πώλησης εισιτηρίων δεν λειτουργούν ο κ. Ευαγγελινός τόνισε πως τα εν λόγω μηχανήματα έχουν μία παλαιότητα, συντηρούνται όμως από το Αστικό ΚΤΕΛ. Ωστόσο, για τους χρήστες είναι πια πολύ εύκολο να έχουν πάνω στους μία πλαστικοποιημένη κάρτα, προσωποποιημένη, σαν μια πιστωτική, και να «φορτώνουν» εισιτήρια.
«Υπάρχει μία πλαστική κάρτα κι εκεί μπορούν να «φορτώνουν» τα εισιτήριά τους, είτε να παίρνουν το 10+1 ή να φορτίζουν 3-4 εισιτήρια. Δεν είναι κάτι κοστοβόρο και είναι προσωποποιημένη ώστε εάν χαθεί μπορούν να επανεκδοθούν και τα συγκεκριμένα εισιτήρια που χάθηκαν», είπε ο κ. Ευαγγελινός, προτρέποντας τους επιβάτες να χρησιμοποιήσουν αυτή την παροχή, που είναι εύκολη και γρήγορη και μπορεί ο καθένας να «φορτώσει» όσα εισιτήρια επιθυμεί για τις μετακινήσεις του. Μάλιστα το 2024 θα δημιουργηθούν πολλά σημεία «φόρτωσης» καρτών για την εξυπηρέτηση των χρηστών του Αστικού ΚΤΕΛ.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.