Πολλοί Βολιώτες θύματα απάτης του ίντερνετ

Επισήμανε στο Ράδιο-Ένα, ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών που συστήνει προσοχή

Πολλοί είναι οι Βολιώτες που έχουν πέσει θύματα απάτης «παραθύρων» στο ίντερνετ, δελεασμένοι από τις δήθεν ευκαιρίες ή προσφορές, με αποτέλεσμα είτε να χρεώνονται υπερβολικά με μηνύματα ή, το χειρότερο, να βλέπουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς να …μειώνονται και να μην μπορούν να βγάλουν άκρη.
Τα παραπάνω τόνισε στο «Ράδιο Ένα 102,5» ο κ. Αλέκος Κουτσελίνης πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, που όπως είπε, οι καταγγελίες για απάτες στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, είναι συνεχείς, με συνηθέστερη μορφή τα αναδυόμενα παράθυρα τόσο στους υπολογιστές, είτε και στα κινητά τηλέφωνα, που προκαλούν τον χρήστη να συμμετέχει σε κάποιο διαγωνισμό, να βρει μια ευκαιρία ή να μπει σε ένα λινκ για να λύσει ένα πρόβλημά του!
«Η φαντασία των απατεώνων είναι ανεξάντλητη και προσπαθούν να βρουν θύματα μέσα από το ίντερνετ που μπαίνει όλος ο κόσμος. Δεν μπορούμε να εντοπίσουμε μια συγκεκριμένη περίπτωση, γιατί συνεχώς προκύπτουν νέα πράγματα», τόνισε ο κ. Κουτσελίνης, που συμβούλεψε τους πολίτες ότι δεν υπάρχουν ευκαιρίες στο διαδίκτυο.

«Ό,τι φαίνεται πολύ ωραίο … να το αποφεύγουμε»

Όπως είπε, όποιος δει κάποια δελεαστική ευκαιρία, ότι κάποιος κερδίζει χρήματα ή βρήκε ξαφνικά την υγεία του, ή ξαφνικά κοιμάται και …μαθαίνει αγγλικά, κρύβεται παγίδα και γενικά ότι φαίνεται πολύ ωραίο για να είναι αληθινό, πρέπει να το αποφεύγουμε. Ακόμη τόνισε ότι εμφανίζονται γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ που προσφέρουν δώρα αν απαντήσεις σε τρεις ερωτήσεις και ξαφνικά ο χρήστης βρίσκεται συνδρομητής σε εταιρία που του στέλνει μηνύματα υψηλής χρέωσης.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών, τόνισε ότι υπάρχουν πολλοί Βολιώτες που συμμετέχουν, έστω για πλάκα και τελικά αποδεικνύεται ότι χάνουν χρόνο και χρήματα, είτε μέσω μηνυμάτων ή αν δώσουν προσωπικά δεδομένα κατακλύζεται με μηνύματα το e mail τους.
Ο κ. Κουτσελίνης συστήνει την προσοχή των πολιτών να μη δίνουν τους αριθμούς τραπεζικών λογαριασμών και κωδικούς γιατί μπορεί να χάσουν χρήματα.

Δύσκολο να βγάλεις εκ των υστέρων άκρη

Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών τόνισε ότι αν κάποιος την «πατήσει», είναι πολύ δύσκολο εκ των υστέρων να βγάλει άκρη γιατί αυτές οι εταιρίες είναι νομιμοφανείς αλλά με έδρα το εξωτερικό και συνεργάζονται νομιμοφανώς με ελληνικές εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, ή με τις εταιρίες ίντερνετ, με αποτέλεσμα ακόμη και η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, πάρα πολύ δύσκολα στις περισσότερες περιπτώσεις, βγάζει άκρη.
Επειδή όμως και να μπορέσει να βγάλει άκρη κάποιος, είναι χρονοβόρο, οπότε καλή είναι η πρόληψη και να μην «τσιμπάει» κάποιος, σε οτιδήποτε, όσο αληθοφανές κι αν είναι, επισήμανε.

Προσοχή για τα παιδιά

Επίσης, επειδή πρόσβαση στο ίντερνετ έχουν όλο και μικρότερες ηλικίες, η Ένωσης Καταναλωτών συστήνει την προσοχή των γονέων που πρέπει να ενημερώνουν τα παιδιά για τους κινδύνους που υπάρχουν και να μη δίνουν στα παιδιά τους προσωπικούς κωδικούς και αριθμούς λογαριασμών, ενώ για τις ηλεκτρονικές αγορές επισημαίνει ότι δεν είναι όλες ασφαλείς, καθώς υπάρχουν εταιρίες – «φαντάσματα», που δεν αποστέλλουν προϊόντα και δεν τις βρίσκει κάποιος να πάρει τα χρήματά του πίσω.